Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-01, 18:12
  #1
Medlem
ganderguzs avatar
har en helt ny acer-dator som har bra prestanda. det jag stör mig på är att fläkten har 3 olika lägen och att den går på det högsta i stort sett hela tiden. efter en timme är laptopen ganska varm undertill också, är detta normalt, egentligen?
Citera
2009-06-01, 18:14
  #2
Medlem
micaeles avatar
Ja, det får väl anses som helt normalt. Att bärbara blir ohyggligt varma emellanåt får man tåla, var glad att den klarar av att kyla sig själv.

Jag minns så väl den där Ferraridatorn som var på tapeten för ett par år sedan (Acer också, right?). Den blev så varm att den stängde av sig själv om den låg på ett ickeventilerat underlag - utan att man gjorde något vettigt på den! Det är produktdesign när det är som bäst!
Citera
2009-06-01, 18:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganderguz
har en helt ny acer-dator som har bra prestanda. det jag stör mig på är att fläkten har 3 olika lägen och att den går på det högsta i stort sett hela tiden. efter en timme är laptopen ganska varm undertill också, är detta normalt, egentligen?

Alla laptops blir varma, det tar bara olika tid.. Antar att du säkert kan ställa in fläkten någonstans..
Citera
2009-06-01, 18:22
  #4
Medlem
ganderguzs avatar
vadå "ställa in fläkten"?
Citera
2009-06-01, 18:23
  #5
Medlem
Homerbiffs avatar
Om du vill ändra hastigheten på fläkten: http://www.softpedia.com/progDownloa...load-4103.html
Citera
2009-06-01, 18:54
  #6
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganderguz
har en helt ny acer-dator som har bra prestanda. det jag stör mig på är att fläkten har 3 olika lägen och att den går på det högsta i stort sett hela tiden. efter en timme är laptopen ganska varm undertill också, är detta normalt, egentligen?

Japp, det är normalt. Jag har en liten Lenovo notebook och fläkten går på högvarv rätt mycket.

Se till att du har den på ett hårt underlag; t.ex. en bok, om du sitter med den i soffan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback