Flashback bygger pepparkakshus!
2009-06-01, 17:25
Medlem
brolijas avatar
Yep Kina befinner jag mig i. Yep jag var bara tvungen att kopa en memory sticka pa 400 GB!!! Jag antog att den var fejk. Nagon som vet nagot om dessa? Star Sony 400 GB inristat och den ar lika stor som en vanlig usb sticka.. Wierd
Citera
2009-06-01, 17:27
Medlem
jerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolija
Yep Kina befinner jag mig i. Yep jag var bara tvungen att kopa en memory sticka pa 400 GB!!! Jag antog att den var fejk. Nagon som vet nagot om dessa?

Hoppsan det var ordentligt med minne, Jag köpte ett på 30GB det funkade inget vidare. Men det är ju värt att prova.
Citera
2009-06-01, 17:27
Medlem
GhosteNs avatar
Citat:
Yep Kina befinner jag mig i. Yep jag var bara tvungen att kopa en memory sticka pa 400 GB!!! Jag antog att den var fejk. Nagon som vet nagot om dessa? Star Sony 400 GB inristat och den ar lika stor som en vanlig usb sticka.. Wierd

Det kan vara fejk ja! Tyvärr! Vad kostade den?
Citera
2009-06-01, 17:32
Medlem
Stormfires avatar
Let me know more.

Citat:
My mates dad works in china, he is australian. We met up with him last week, and he had one of these 400gb memory sticks. Same size as a normal one. We put in my laptop and showed up as 390 GB. I put 230gb on it over night and it still had plenty of space. All content on the stick worked on a different pc.

Seems legit, i'm looking on google atm trying to find is any companies are selling them, thats how i found this post =)

Will update if i find more info.

Citat:
well we formatted it and its still same capacity, interestingly enough it only lets us format as ntfs not fat32

Citat:
As title explains, i was able to source these solid state usb memory sticks. I recently got one og my friends to "test" and all seems okay, ran a few programs to test it, also put 360GB of data on it, never got too hot etc.

Anyone know of any other ways i can test out this bad boy.

I cant find any documentation online in regards to these 400gb sticks.

-PS they only seem to work on Vista ... Runs the new file system, and cant re-format as FAT32 or NTFS

Citat:
The new 200GB (gigabyte) and 400GB Enterprise Flash drives have completed EMC's rigorous testing and qualification processes and are available immediately on Symmetrix DMX-4 storage systems for applications requiring consistent, ultra-fast performance, maximum utilization and the highest levels of reliability. EMC is the only vendor that offers Enterprise Flash drives across its portfolio of storage systems. It is the only vendor that has interlocked storage array cache functionality with Enterprise Flash drive wear-leveling algorithms to enable more efficient and cost-effective use of flash drive capacities and to optimize performance. The new larger capacity drives will also be available on EMC CLARiiON® midrange storage systems and EMC Celerra® unified storage systems later in 2009.
Senast redigerad av Stormfire 2009-06-01 kl. 17:37.
Citera
2009-06-01, 17:35
Medlem
KryddAs avatar
Nice ju!
Citera
2009-06-01, 17:36
Medlem
JimGooses avatar
Citat:
Jag antog att den var fejk.
Inte nödvändigtvis.
I recently got one og my friends to "test" and all seems okay, ran a few programs to test it, also put 360GB of data on it, never got too hot etc.
http://forums.whirlpool.net.au/forum...m/1185572.html
Citera
2009-06-01, 17:38
Medlem
brolijas avatar
Fick ner den till 100 Yang, lite over 100 sek. Det fanns ocksa 800 GB men den skulle dom ha 450 Yang for. Internet ar sa daligt har att jag inte kan testa den sjalv, skulle ta ett havlar att ladda ner 400 GB.
Citera
2009-06-01, 17:51
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Ja, de är fake. De innehåller ett komprimerat filsystem som visar ca 390 GB ledigt minne men i själva verket är de bara på 8Gb så det blir fort fullt..

De största USB minnesstickorna som säljs idag är på 64Gb och 128Gb kommer som småningom men finns inte ännu. Alla storlekar som är större än 64Gb och som säljs på Ebay/Tradera/Blocket är fejk.
Senast redigerad av Megaforce 2009-06-01 kl. 17:53.
Citera
2009-06-01, 17:52
Medlem
HufflE-s avatar
Coolt, men koppla in den i datorn högerklicka egenskaper så ser du hur mycket kapacitet den har.

Offtopic:
en fråga bara har dom filtrerat bort diktatur delen på forumet?
Tänkte mest för du är ju i kina.

*edit* ser att personen ovan förklarade det hela.
Citera
2009-06-01, 18:05
Medlem
brolijas avatar
Star 390 GB fritt, men misstanker att det ar ett annat fejk system, precis som han ovan skrivit.

Hittar ingen flik med diktatur, men jag kan lasa om diktatur tradar inom politik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in