• 1
  • 2
2009-05-31, 22:18
Medlem
Vill börja med att be om ursäkt om tråden är postad i fel del...

Åter till problemet:

Hej, min flickvänn fick nyss reda på att hennes historia lärare hade slarvat bort ett av hennes historia arbeten. "Okey" tänkte hon, "jag har väll kvar den på skoldatan". Men icke picke, den hade försvunnit från skoldatan, och vi har kollat igenom den rätt så nogrannt.Finns det något program eller något så man kan hitta ett gammalt dokument som försvunnit. Det kan vara slängt i papperskorgen, men det tvivlar jag på. Dessa skoldatorer synkroniserar mot hela skolans nätverk. Vi har kollat efter dokumentat där men inte lyckats..

Någon som har några tips? skulle verkligen uppskattas, inte långt kvar på skolan och arbetet var på 15 sidor, och tar längre än 1 vecka att skriva såå måste verkligen hitta detta. Allt vi har hitat är ett dokument med inledningen...

Tack på förhand!
Citera
2009-05-31, 22:21
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miztrr

Åter till problemet:

Hej, min flickvänn fick nyss reda på att hennes historia lärare hade slarvat bort ett av hennes historia arbeten. "Okey" tänkte hon, "jag har väll kvar den på skoldatan". Men icke picke, den hade försvunnit från skoldatan, och vi har kollat igenom den rätt så nogrannt.Finns det något program eller något så man kan hitta ett gammalt dokument som försvunnit. Det kan vara slängt i papperskorgen, men det tvivlar jag på. Dessa skoldatorer synkroniserar mot hela skolans nätverk. Vi har kollat efter dokumentat där men inte lyckats..

Någon som har några tips? skulle verkligen uppskattas, inte långt kvar på skolan och arbetet var på 15 sidor, och tar längre än 1 vecka att skriva såå måste verkligen hitta detta. Allt vi har hitat är ett dokument med inledningen...

Tack på förhand!

Tips 1: Lägg det i något supportforum i stället för ITsäk.
Tips 2: lättast är väl att kolla om skolan kör backup om dom nu synkar mot servern.
Tips 3: har hon mailat in arbetet så kanske det ligger i utkorgen/skickat i mailprogrammet
Citera
2009-05-31, 22:21
Medlem
moliss avatar
Citat:

Åter till problemet:

Tack på förhand!

Ifall jag går på denna skola så är den genomkörd i den digitaliserade dokumentförstöraren. Jag rensar bort allt i min väg.
Citera
2009-05-31, 22:23
Medlem
Typoopies avatar
Jag hade spöat läraren
Citera
2009-05-31, 22:38
Medlem
_AnsGar_s avatar
Hon bör ju ha alla källorna och dylikt kvar så det är bara att sätta sig och skriva så är det klart på en dag
Citera
2009-05-31, 22:39
Medlem
ExtraAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molis
Ifall jag går på denna skola så är den genomkörd i den digitaliserade dokumentförstöraren. Jag rensar bort allt i min väg.

Oj oj oj! Lilla hackern har talat!

Hatar folk som tror att dom är grymma på datorer och låtsas som att dom kan knäcka alla system när dom i själva verket tror att datorn är skärmen som står på bordet och kallar datorlådan för hårddisken!
Citera
2009-05-31, 22:41
Medlem
azels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraAllt
Oj oj oj! Lilla hackern har talat!

Hatar folk som tror att dom är grymma på datorer och låtsas som att dom kan knäcka alla system när dom i själva verket tror att datorn är skärmen som står på bordet och kallar datorlådan för hårddisken!

hoppas du förstår att inlägget var nog inte specielt seriöst.
Citera
2009-05-31, 22:44
Medlem
ExtraAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azel
hoppas du förstår att inlägget var nog inte specielt seriöst.

Jag tror han var seriös!
Citera
2009-05-31, 22:49
Medlem
svampdamps avatar
Läraren får väll ta ansvar för sitt klantande, låg filen på skolans nätverkshårddiskar så kan det bli klurigt.

kika
http://www.computerhope.com/issues/ch000342.htm
Citera
2009-05-31, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraAllt
Jag tror han var seriös!
Nej, där gjorde du bort dig.

Borde väl vara lärarens ansvar?
Citera
2009-06-01, 10:22
Medlem
menellerhurs avatar
"GetDataBack for NTFS" kanske funkar.

http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm

Återställer raderade filer om dem aktuella sektionerna inte redan blivit överskrivna.
Citera
2009-06-01, 10:33
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:

Åter till problemet:

Tack på förhand!
Helvete vad lack jag skulle bli om någon lärare slarvat bort ett så stort arbete
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in