Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-23, 19:41
  #601
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Vilket är totalt ointressant för svensk fotbolls del.
Men tydligen inte totalt ointressant för Miguel.
Citera
2011-08-24, 11:05
  #602
Avstängd
Det är inte alls bara utlänningar i de svenska ungdomslandslagen. Har själv studerat de olika ungdomslandslagen och majoriteten i alla dessa lag är svenskar.

http://svenskfotboll.se/landslag/

Sedan är det ju så att pga invandringspolitiken vi för idag så blir en allt större del av ungdomarna i Sverige utlänningar, vilket gör att deras andel av spelarna i landslagen kommer öka dessvärre.
Citera
2011-08-24, 11:57
  #603
Medlem
Säger som jag alltid gör i denna typ av trådar. Ivo Pekalski är Sveriges största talang. Helt sinnessjukt bra redan vid en sådan här ung ålder. Vore riktigt tragiskt för svensk fotboll om han väljer att spela för Polen istället.
Citera
2011-08-24, 12:19
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Honom blir det inte mycket av..

Har du sett killen lira? Det är en talang av rang, med grym högerfot, outstanding teknik, lika bra spelförståelse och en förbannat bra steg. Redan nästa säsong kommer han ta en startplats i Elfsborg. Sanna mina ord.
Citera
2011-08-24, 14:04
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzp
Har du sett killen lira? Det är en talang av rang, med grym högerfot, outstanding teknik, lika bra spelförståelse och en förbannat bra steg. Redan nästa säsong kommer han ta en startplats i Elfsborg. Sanna mina ord.
Har bra koll på dom lägre serierna i Sverige och har sett honom Thern och Baffo in action många många gånger. Visst är han bra, men knappast ett namn man tar upp när man nämner Sveriges absolut största talang.
Citera
2011-08-24, 14:08
  #606
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Seifer88
Det är inte alls bara utlänningar i de svenska ungdomslandslagen. Har själv studerat de olika ungdomslandslagen och majoriteten i alla dessa lag är svenskar.

http://svenskfotboll.se/landslag/

Sedan är det ju så att pga invandringspolitiken vi för idag så blir en allt större del av ungdomarna i Sverige utlänningar, vilket gör att deras andel av spelarna i landslagen kommer öka dessvärre.

Du är tragisk. Ni andra invandringskritiker är tragiska. Är det ett "dessvärre" att vår bästa spelare Zlatan som har spelat för flera storklubbar i sin karriär har valt det svenska landslaget? Killen kunde lika gärna valt det bosniska och så står man där och förbannar sig själv att man kunde ha haft en storstjärna i sitt landslag.

Det typiska med er invandringskritiker som går heta på människor med utländsk bakgrund är att allt är dåligt så fort det inte gynnar Sverige, eller så fort det faktiskt gynnar Sverige. Antingen ett eller annat.

Anledningen till att Sverige enbart får fram invandrare är för att invandrare är bättre än svenskar på fotboll, vilket jag som svensk kan erkänna utan att gå het på gröten bara för att vi svenskar är värdelösa på fotboll. Nordeuropeer utvecklas senare än invandrare från södra Europa och andra världsdelar. Förlåt för att jag spräckte eran världsbild.
Citera
2011-08-24, 14:16
  #607
Avstängd
adnanisHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Du är tragisk. Ni andra invandringskritiker är tragiska. Är det ett "dessvärre" att vår bästa spelare Zlatan som har spelat för flera storklubbar i sin karriär har valt det svenska landslaget? Killen kunde lika gärna valt det bosniska och så står man där och förbannar sig själv att man kunde ha haft en storstjärna i sitt landslag.

Det typiska med er invandringskritiker som går heta på människor med utländsk bakgrund är att allt är dåligt så fort det inte gynnar Sverige, eller så fort det faktiskt gynnar Sverige. Antingen ett eller annat.

Anledningen till att Sverige enbart får fram invandrare är för att invandrare är bättre än svenskar på fotboll, vilket jag som svensk kan erkänna utan att gå het på gröten bara för att vi svenskar är värdelösa på fotboll. Nordeuropeer utvecklas senare än invandrare från södra Europa och andra världsdelar. Förlåt för att jag spräckte eran världsbild.

Sluta mata trollen. Även Calciatore blev "chockad" när han såg startelvan i Malmö. Han kunde inte "identifiera" sig med spelarna. Sen kommer dubbelmoralen in när hans avatar är självaste sandnegern Ronaldinho.
Citera
2011-08-24, 14:19
  #608
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Du är tragisk. Ni andra invandringskritiker är tragiska. Är det ett "dessvärre" att vår bästa spelare Zlatan som har spelat för flera storklubbar i sin karriär har valt det svenska landslaget? Killen kunde lika gärna valt det bosniska och så står man där och förbannar sig själv att man kunde ha haft en storstjärna i sitt landslag.

Det typiska med er invandringskritiker som går heta på människor med utländsk bakgrund är att allt är dåligt så fort det inte gynnar Sverige, eller så fort det faktiskt gynnar Sverige. Antingen ett eller annat.

Anledningen till att Sverige enbart får fram invandrare är för att invandrare är bättre än svenskar på fotboll, vilket jag som svensk kan erkänna utan att gå het på gröten bara för att vi svenskar är värdelösa på fotboll. Nordeuropeer utvecklas senare än invandrare från södra Europa och andra världsdelar. Förlåt för att jag spräckte eran världsbild.
Vadå bara invandrare? De flesta spelarna i ungdomslandslagen är ju svenskar som du kan se själv.

Jag har väl all rätt att vilja ha spelare som är svenskar i våra landslag? Vill du ha ett Sverige där alla spelarna är araber eller afrikaner? Om du på allvar vill det så är du en minoritet här i landet. Vi vill inte se ut som Frankrike.

Det har funnits massvis med bra svenska fotbollspelare historiskt, sedan spelar svenskar massa andra sporter också. Invandrarna gillar ju bara fotboll medan svenskar spelar hockey och vintersporter också.

Värdelösa på fotboll? Sett till vår låga befolkning och att vi är ett land där det är snö halva året om har vi lyckats otroligt bra i fotboll.
Citera
2011-08-24, 14:30
  #609
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Seifer88
Vadå bara invandrare? De flesta spelarna i ungdomslandslagen är ju svenskar som du kan se själv.

Hur många av dessa "svenskar" lyckas?

Det är mer utländska fotbollsutövare än etniska svenskar vilket är ett faktum. Invandrare gillar fotboll eftersom fotboll är en tradition i södra Europa, Sydamerika och andra delar av världen. Därav kommer landslaget så småningom bestå av svenskar med utländskt bakgrund eftersom dessa är mer talangfulla än Rasmus Jönsson-typer som väger 50 kg.

Citat:
Ursprungligen postat av Seifer88
Jag har väl all rätt att vilja ha spelare som är svenskar i våra landslag? Vill du ha ett Sverige där alla spelarna är araber eller afrikaner? Om du på allvar vill det så är du en minoritet här i landet. Vi vill inte se ut som Frankrike.

Hur nära kommer man inte till att vara svensk och ha Sverige som sitt hemland när man är född och uppvuxen i Sverige?

Frankrike har sen flera år tillbaka (inte senaste VM och EM) varit framgångsrika eftersom deras bästa spelare har haft utländsk bakgrund. Henry och Zidane är inga etniska fransoser men likväl är dessa uppvuxna i Frankrike och ser Frankrike som sitt hemland.

Citat:
Ursprungligen postat av Seifer88
Det har funnits massvis med bra svenska fotbollspelare historiskt, sedan spelar svenskar massa andra sporter också. Invandrarna gillar ju bara fotboll medan svenskar spelar hockey och vintersporter också.

Värdelösa på fotboll? Sett till vår låga befolkning och att vi är ett land där det är snö halva året om har vi lyckats otroligt bra i fotboll.

Du är lika tragisk trots dina bortförklaringar om att svenskar har snö året runt och lyckas bra i fotboll. Du dömer människor efter ras och kulturella ting. Du hör inte hemma i en fotbollsdiskussion och du kommer aldrig få igenom dina åsikter hemma bakom din dator. Bara att förbereda dig för när den första somaliern spelar för landslaget för det kommer definitivt att hända.
Citera
2011-08-24, 15:37
  #610
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Du dömer människor efter ras och kulturella ting.

Det lyckas du väl själv rätt bra med. Tuggar på om att invandrare utvecklas tidigare och att svenskar mest består av Jönsson-typer på 50 kg. Du verkar ju absolut se en viss raslig betingelse i fotbollsskicklighet.
Citera
2011-08-24, 15:56
  #611
Avstängd
Sedan fattar jag inte hur man kan blanda in saker som ''utlänningarna är mycket bättre än svenskarna på fotboll'' och liknande. Fan spelar det för roll? Landslagen ska ju spegla ländernas kvalitet och dess folk. Går man efter kvalitet bara så kan ju Sverige importera 11 halvbra brassar och betala dem för att spela i vårt landslag, då brassar ju är bättre än oss på fotboll.

Det hade väl varit kul? Det svenska landslaget hade varit bättre än någonsin tidigare men samtidigt är det bara massa brassar som spelar för det...hade det varit roligare menar ni?
Citera
2011-08-24, 15:59
  #612
Avstängd
Vapendragares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seifer88
Sedan fattar jag inte hur man kan blanda in saker som ''utlänningarna är mycket bättre än svenskarna på fotboll'' och liknande. Fan spelar det för roll? Landslagen ska ju spegla ländernas kvalitet och dess folk. Går man efter kvalitet bara så kan ju Sverige importera 11 halvbra brassar och betala dem för att spela i vårt landslag, då brassar ju är bättre än oss på fotboll.

Det hade väl varit kul? Det svenska landslaget hade varit bättre än någonsin tidigare men samtidigt är det bara massa brassar som spelar för det...hade det varit roligare menar ni?

Jag hade inte gråtit floder om Sverige tog in 1 brasse i landslaget men att ta in 11 stycken är väl lite överdrivet? Tex Afonso när det begav sig, Ricardinho nu eller varför inte Wanderson.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback