2009-06-03, 23:18
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Det finns ingen sån knapp, det finns ingen användning för en sån knapp och det finns inget behov för en sån knapp.

Vill du på eget bevåg utan att bryta mot några regler så sätter du helt enkelt ett nytt lösen som är helt random samt byter din regmail.

Det svaret har skrivits i tråden minst 3-4 gånger nu.

Så TS ställer en fråga som andra säger att det inte finns något behov av

Snacka om att ni idiotförklarar TS och TS behov! Är ni hjärntvättade eller va fan är det för fel på er som rapar upp samma svar om och om igen?
Citera
2009-06-03, 23:24
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det konstiga med trådstarter av denna typ med en frågeställning som besvarats x antal gånger är att man förmodligen inte inser den hårdgranskning av ens inlägg som kommer att ske i samband med att man startar tråden.

Ett diskret PM till valfri moderator så är saken ordnad, inläggen finns kvar, men man har iaf inte annonserat om sin vilja att utträda ur forumet.

Det blir eventuellt en liten notis i "varningar och bannlysningar"

Samma fråga har ställts och samma svar har givits...

Fråga är: Varför kan man inte avaktivera sitt eget konto SJÄLV!

Svaret som ges är att man måste ha någon annan inblandad eller sluta logga in med sitt användarnamn. Men det är inget svar på frågan. Alla med minsta läsförståelse fattar det.

Varför måste man be någon annan att stänga av sitt konto? Varför kan man inte göra det själv?

Är det verkligen så svårt att se skillnaden mellan dessa två frågor?

"Bara för att det är så" är ju ett synnerligen talande svar
Senast redigerad av Buffelo Ball 2009-06-03 kl. 23:26.
Citera
2009-06-03, 23:24
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball

Snacka om att ni idiotförklarar TS och TS behov! Är ni hjärntvättade eller va fan är det för fel på er som rapar upp samma svar om och om igen?

Fast ts fråga här i tråden handlade om varför man inte kan få sitt konto plus inlägg raderade.

Nu handlar det om varför man inte kan stänga av sig själv.
Om en sådan "knapp" hade funnits så kan jag tänka mig det finns ett antal som ångrar sig i efterhand.Gör en smurf för att kunna pm:a mod/admin och be om att få avstängningen hävd.Blir bara merarbete för alla.
Citera
2009-06-03, 23:25
Medlem
SweTechs avatar
Citat:

Så vi är idioter för vi besvarar inlägg på inlägg med korrekta svar?

Vad säger det då om dig som fortsätter ställa om samma fråga trots att du fått korrekta svar?
Citera
2009-06-03, 23:31
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
=.ZoeJane.Fast ts fråga här i tråden handlade om varför man inte kan få sitt konto plus inlägg raderade.

Nu handlar det om varför man inte kan stänga av sig själv.
Om en sådan "knapp" hade funnits så kan jag tänka mig det finns ett antal som ångrar sig i efterhand.Gör en smurf för att kunna pm:a mod/admin och be om att få avstängningen hävd.Blir bara merarbete för alla.

Vadå "plus inlägg" raderade?

Handlar TS fråga om att kunna radera inläggen?

Om det är så, ber jag om ursäkt! Då har jag missuppfattat frågan totalt
Citera
2009-06-03, 23:38
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Så vi är idioter för vi besvarar inlägg på inlägg med korrekta svar?

Vad säger det då om dig som fortsätter ställa om samma fråga trots att du fått korrekta svar?

Vad är ditt problem? Jag skrev inte att ni är idioter, jag skrev att ni idiotförklarar TS.

Om du inte fattar skillnaden, så är det inte konstigt om vi missförstår varandra!
Citera
2009-06-03, 23:39
Medlem
epost72s avatar
Vi leker med tanken att en sådan önskad knapp införs.
Knappen finns nu på forumet, om någon av misstag trycker på denna knapp det kommer upp en klassisk ruta "är du säker?" "ja" OK.

Jag garanterar att scenariot skulle inträffa många gånger per vecka.
Citera
2009-06-03, 23:42
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Vi leker med tanken att en sådan önskad knapp införs.
Knappen finns nu på forumet, om någon av misstag trycker på denna knapp det kommer upp en klassisk ruta "är du säker?" "ja" OK.

Jag garanterar att scenariot skulle inträffa många gånger per vecka.

Förmodligen! Men det är väl exakt vad som efterfrågas i tråden?

Vilka problem skulle det medföra?
Citera
2009-06-03, 23:47
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Vadå "plus inlägg" raderade?

Handlar TS fråga om att kunna radera inläggen?

Om det är så, ber jag om ursäkt! Då har jag missuppfattat frågan totalt

Ts efterfrågade varför man inte kan få sitt konto och då även inläggshistorik helt raderade.Inte bara att där stod "avstängd" i profilen.
Citera
2009-06-04, 00:05
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Ts efterfrågade varför man inte kan få sitt konto och då även inläggshistorik helt raderade.Inte bara att där stod "avstängd" i profilen.

Jag citerar TS´för att det inte skall råda något tvivel om vad TS skrivit. Att vi tolkar TS på olika sätt blir en annan fråga:

Varför kan man inte radera sitt konto på FB ?
Ja varför kan man inte göra det ? Finns det någon bra förklaring till det eller är det bara så att fb vill ha så många användare som möjligt för att öka reklamintäkterna ?
Det finns några trådar om ämnet där personer vill radera sitt konto men inget svars ges på denna fråga, det enda folk svarar är att man skall sluta posta alternativt att spamma skit trådar och få sitt konto bannat.

Här är två exempel:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=608730
https://www.flashback.org/showthread.php?t=925973

Jag vill poängtera att jag inte vill radera mitt konto eller för den delen få en ban på den men jag undrar alltså varför ?
Ber om ursäkt om jag inte sökt tillräckligt eller missat någon klistrad tråd men jag har inte hittat den i så fall.

Slut citat!

Var hittar du belägg för att TS menar att inläggen skall raderas?
Citera
2009-06-04, 00:13
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Jag citerar TS´för att det inte skall råda något tvivel om vad TS skrivit. Att vi tolkar TS på olika sätt blir en annan fråga:

Var hittar du belägg för att TS menar att inläggen skall raderas?

Jag tolkar ordet radera helt bokstavligt.Alltså radera/ta bort/sudda ut eller vad för ord du nu själv vill.

Edit:På dig verkar frågan nu vara varför man inte kan stänga av sig själv.
Tolkat rätt?
Citera
2009-06-04, 00:28
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Jag tolkar ordet radera helt bokstavligt.Alltså radera/ta bort/sudda ut eller vad för ord du nu själv vill.

Edit:På dig verkar frågan nu vara varför man inte kan stänga av sig själv.
Tolkat rätt?

Du tolkar mig helt rätt!

Radera kontot = stänga av användaren. Det innebär inte att radera inläggen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in