Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-28, 23:49
  #1
Medlem
Cotillions avatar
Ja varför kan man inte göra det ? Finns det någon bra förklaring till det eller är det bara så att fb vill ha så många användare som möjligt för att öka reklamintäkterna ?
Det finns några trådar om ämnet där personer vill radera sitt konto men inget svars ges på denna fråga, det enda folk svarar är att man skall sluta posta alternativt att spamma skit trådar och få sitt konto bannat.

Här är två exempel:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=608730
https://www.flashback.org/showthread.php?t=925973

Jag vill poängtera att jag inte vill radera mitt konto eller för den delen få en ban på den men jag undrar alltså varför ?
Ber om ursäkt om jag inte sökt tillräckligt eller missat någon klistrad tråd men jag har inte hittat den i så fall.
Citera
2009-05-28, 23:54
  #2
Medlem
Orzions avatar
För det är ett meningslöst arbete för moderatorerna/admin helt utan nytta.
Citera
2009-05-28, 23:56
  #3
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Jag vill radera mitt konto - hur gör jag?
Det kan du inte.

Skälet är att gamla trådar där du deltagit skulle bli obegripliga om plötsligt en eller flera inlägg saknade avsändare. Vill du inte delta mer, så logga bara ut och glöm adressen.
Har du svårt för detta - kan du byta till ett slumpmässigt lösenord.

I väldigt ömmande fall kan admins gå med på att banna dej ändå. Skicka i så fall ett PM till admins.

Men, varför inte ha kvar ditt konto? Du vet ju aldrig om du ångrar dej och vill berätta något viktigt.

https://www.flashback.org/faq.php?faq=new_faq_item33
Citera
2009-05-29, 00:03
  #4
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
https://www.flashback.org/faq.php?faq=new_faq_item33

Då hade jag alltså inte sökt tillräckligt bra då med andra ord.
Men jag vet ju inte om det egentligen är en tilräckligt bra anledning ändå.
De flesta använder ju citat funktionen när man vill svara på andras svar och då ligger väl det man skrivit kvar eller ?

Men jag antar att det är det enda och bästa svar jag kommer att få.
Eller är det någon annan som har en annan synpunkt på det hela ?
Citera
2009-05-29, 00:10
  #5
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Antar du egentligen vill ha ett bra svar från en mod?

Men många trådar hade ju blivit väldigt osammanhängande om vissa inlägg plötsligt skulle bli blanka och en notis "användarens konto borttaget".
Det är inte alla som citerar heller.

Om en medlem gör en trådstart och sedan vill radera sitt konto så har du ju bara en massa svar kvar i tråden utan ett förstainlägg.
Citera
2009-05-29, 00:13
  #6
Medlem
b0gfettos avatar
Vad har det med reklamintäkter att göra?

Hur tror du personligen att alla trådar skulle se ut om 50% svarade på inlägg utan att citera som inte längre finns skulle se ut?
Citera
2009-05-29, 00:23
  #7
Medlem
ischs avatar
Frågan är väl snarare varför man vill raderat ett konto. Vill man inte använda det så är det väl enklare att bara sluta logga in.
Citera
2009-05-29, 00:37
  #8
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Vad har det med reklamintäkter att göra?

Hej vill du nå ut till x antal* människor ? Vi har x antal* på vårat forum.
Med över xx antal** människor som går in varje dag.


*(hur många konton som nu fb har)
**(de som faktiskt går in dagligen)

Nu vet jag inte om det är så dom säljer reklamposter men det känns ju som om de använder sig av den arkumentationen när de snackar om priser och så vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Hur tror du personligen att alla trådar skulle se ut om 50% svarade på inlägg utan att citera som inte längre finns skulle se ut?

Jo det är ju faktiskt sant, man skulle väl kunna säga att det skulle bli ganska stora hål i diskussionerna.

Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Om en medlem gör en trådstart och sedan vill radera sitt konto så har du ju bara en massa svar kvar i tråden utan ett förstainlägg.

Jo det är också sant och du skulle också få en massa rubriker som bestod av punkter eller någonting motsvarande.

Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Antar du egentligen vill ha ett bra svar från en mod?

Nej inte alls. Alla bra svar mottages tacksamt

--------------------------------------
Det verkar lite som om jag får kryppa in i ett hål och gömma mig eftersom jag inte tänkt mig för riktigt innan jag skapade tråden.

Vad jag tänker på och varför jag tycker att man borde kunna göra det är för att man inte skall kunna kartlägga enskilda användare som nickar samma sak på flera olika forum eller andra sajter som till exempel "Youtube" eller någon annan form av community och utifrån vad användaren skriver på de olika sidorna kunna spåra och bygga upp en bild av vem den människan är och vad han gör.

Nu lägger man inte upp så mycket info om sig själv på ex "Youtube" men det lilla man gör kanske räcker för att någon annan kan få pusselbitarna att passa ihop.
Citera
2009-05-29, 00:47
  #9
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Frågan är väl snarare varför man vill raderat ett konto. Vill man inte använda det så är det väl enklare att bara sluta logga in.

Självklart är det en lättare att strunta att logga in men det känns som en viktigt funktion om man vill skydda sig själv och sina egna åsikter från att spriddas.
Nu är jag relativt ny på FB men var det inte så att en kille som ansåg att sin lärare såg bra ut och som han hade haft en rolig händelse med berättade det här på FB.
Då var det några andra användare som jagade reda på vem han var och vem läraren var. (hur detta hände är mer än vad jag begriper men i allafall)
Skickade iväg den händelse som grabben hade beskrivit och hans trådar i cannabis forumet och gjorde hans liv till ett helvete.
(Läste om det i tråden som heter "Trådar som inte riktigt gick som TS hade tänkt sig") hittar tyvärr inte tråden just nu.

Detta exempel på händelse kan ju inträffa och man kan ju använda sig av gammal information också även om kontot inte används längre.
Det finns säkert massa ex användare som beskrivit både det ena och det andra och som inte vill att den informationen skall komma upp idag.
Citera
2009-05-29, 00:49
  #10
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Frågan är väl snarare varför man vill raderat ett konto. Vill man inte använda det så är det väl enklare att bara sluta logga in.
Jag kan se flera skäl till det men de bottnar i samma sak: Man har klantat sig och lyckats outa sitt nic till någon/några som man inte vill ska läsa vad man skrivit.
Citera
2009-05-29, 00:50
  #11
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion


Vad jag tänker på och varför jag tycker att man borde kunna göra det är för att man inte skall kunna kartlägga enskilda användare som nickar samma sak på flera olika forum eller andra sajter som till exempel "Youtube" eller någon annan form av community och utifrån vad användaren skriver på de olika sidorna kunna spåra och bygga upp en bild av vem den människan är och vad han gör.

Nu lägger man inte upp så mycket info om sig själv på ex "Youtube" men det lilla man gör kanske räcker för att någon annan kan få pusselbitarna att passa ihop.

Haha! Nä,du slipper gömma dig idag.

Det är därför man inte ska ha samma nick på alla forum/chattar whatever.
Då får man själv stå sitt kast om någon lyckas googla fram dig.
Citera
2009-05-29, 01:10
  #12
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Haha! Nä,du slipper gömma dig idag.

Det är därför man inte ska ha samma nick på alla forum/chattar whatever.
Då får man själv stå sitt kast om någon lyckas googla fram dig.

Jag använder mig faktiskt inte av samma nick men jag vet andra som gör det och det är dom jag tänker på.
När jag tänker efter har jag faktiskt använt mig av Cotillion en gång tidigare på ett gammalt flashspel. men jag är inte så orolig för mig själv som person men som sagt tänker på andra.

Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Jag kan se flera skäl till det men de bottnar i samma sak: Man har klantat sig och lyckats outa sitt nic till någon/några som man inte vill ska läsa vad man skrivit.

Jo det är lite det jag menar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback