2009-06-04, 00:36
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Du tolkar mig helt rätt!

Radera kontot = stänga av användaren. Det innebär inte att radera inläggen!

Jag likställer inte den meningen som samma sak.
Tar det som två skilda saker men det är bara min tolkningsfråga nu.
Citera
2009-06-04, 08:25
Medlem
Khapis avatar
Det säger väl sig självt att man inte kan radera sitt konto i meningen att man tar bort alla sina inlägg. Det behöver väl ingen, varken moderatorer eller vanliga dödliga förklara för någon? Att däremot kunna radera all osynlig information på sitt konto och totalt eliminera chansen att FB sparar någon IP-adress som kan kopplas till kontot låter väl i och för sig vettigt.

Men så vitt jag vet så har Flashback inte tillgång till IP-adresser och det är ju jävligt enkelt att bara skriva i fejkade uppgifter som kalleballekuk@hotmail istället för vanlig email och liknande och sen logga ut och aldrig komma tillbaks. Ifall man är rädd för abstinens så är det ju bara att skriva ett nytt random lösenord utan att titta på tangenterna.
Citera
2009-06-04, 23:25
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Det som självklart bör vara möjligt är att stänga av och ta bort konton medans man har kvar så kallade "ghosts". Dessa finns kvar, tillsammans med inläggen personen har skrivit. Dock går inte profilerna att öppna eller logga in på. Det går inte ens att klicka på dem.
Citera
2009-06-07, 02:20
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Handlar TS fråga om att kunna radera inläggen?

Citat:
Var hittar du belägg för att TS menar att inläggen skall raderas?

Det är ju faktiskt sant att det inte finns men å andra sidan så var det faktiskt så jag menade. Jag lovar
Min tanke var att det skulle bli svårare att koppla ihop ett konto med en IRL person.

Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det konstiga med trådstarter av denna typ med en frågeställning som besvarats x antal gånger är att man förmodligen inte inser den hårdgranskning av ens inlägg som kommer att ske i samband med att man startar tråden.

Varsågod, du kan väl skicka mig ett pm om du hittar något kul

Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Det säger väl sig självt att man inte kan radera sitt konto i meningen att man tar bort alla sina inlägg. Det behöver väl ingen, varken moderatorer eller vanliga dödliga förklara för någon? Att däremot kunna radera all osynlig information på sitt konto och totalt eliminera chansen att FB sparar någon IP-adress som kan kopplas till kontot låter väl i och för sig vettigt.

Det var väl syftet med varför jag skrev det jag gjorde.

Citat:
Så TS ställer en fråga som andra säger att det inte finns något behov av

Det är väl en ganska bra sammanfattning av tråden ja, grejen är väl att det finns en del människor som vill raderas blandannat de trådstarterna jag referade till.
Det var inte så att jag hade behov av det själv, vad jag undrade varför
eftersom jag inte tyckte att det gammla skälet som står i F.A.Q inte är korrekt längre.

Citat:
Snacka om att ni idiotförklarar TS och TS behov! Är ni hjärntvättade eller va fan är det för fel på er som rapar upp samma svar om och om igen?

Jag känner mig faktiskt inte idiotförklarad, de tar avstånd från funktionen det är allt. Själv tycker jag att det är en ganska bra och saklig tråd villket man inte ser så ofta på FB.
Senast redigerad av Cotillion 2009-06-07 kl. 02:31.
Citera
2009-06-07, 14:47
Medlem
BritishAles avatar
Vad jag tycker ska finnas är ett alternativ att inte låta andra besöka ens profilsida och kolla ens tidigare inlägg. Detta för att förhindra att internetdetektiver ska pussla ihop inlägg och få fram vem man är så att man kan fortfarande hålla sig anonym. Jag ser faktiskt ingen anledning överhuvudtaget varför ens tidigare inlägg finns tillgängliga för alla medlemmar och att inläggsantalet visas för alla inkl. ickemedlemmar.
Citera
2009-06-07, 15:03
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BritishAle
Vad jag tycker ska finnas är ett alternativ att inte låta andra besöka ens profilsida och kolla ens tidigare inlägg. Detta för att förhindra att internetdetektiver ska pussla ihop inlägg och få fram vem man är så att man kan fortfarande hålla sig anonym. Jag ser faktiskt ingen anledning överhuvudtaget varför ens tidigare inlägg finns tillgängliga för alla medlemmar och att inläggsantalet visas för alla inkl. ickemedlemmar.
Vad på din profilsida är det du tänkte dölja som du i nuläget inte redan kan ta bort, eller som i vilket fall som helst kan hittas genom sökfunktionen?
Citera
2009-06-07, 15:05
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Jag förstår så väl att du skäms. Tittade precis på dina tidigare inlägg och försökte kartlägga dig, men du var så ointressant att jag gav upp.

Vad spelar det för sexuell roll ifall folk ser hur många inlägg man gjort? Eller kan hitta vad man skrivit tidigare? Vill man vara anonym skriver man ingenting som kan kopplas till ens person, så enkelt är det.
Citera
2009-06-07, 15:12
Medlem
epost72s avatar
Citat:

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=354794

"problemet" är isf fall är att sökfunktionen också har möjligheten att att söka inlägg av en viss användare. mao skulle en kraftig försämring av sökfunktionen behöva ske också.

Vad gäller anonymiteten så ansvarar man själv för den genom att inte posta info som gör att det går att kartlägga vem man är.

Jag själv vet riskerna med personlig info men ser inte så allvarligt på den biten och jag är medveten om det är lätt att ta reda på identiteten pga slarv från den enskilde medlemmen som ligger utanför flashbacks ansvarsområde.

Det är bra att man förenklat genom att kunna söka på tidigare inlägg huruvida en medlem verkar vara seriös eller inte.
Senast redigerad av epost72 2009-06-07 kl. 15:16.
Citera
2009-06-07, 16:38
Medlem
BritishAles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Jag förstår så väl att du skäms. Tittade precis på dina tidigare inlägg och försökte kartlägga dig, men du var så ointressant att jag gav upp.

Vad spelar det för sexuell roll ifall folk ser hur många inlägg man gjort? Eller kan hitta vad man skrivit tidigare? Vill man vara anonym skriver man ingenting som kan kopplas till ens person, så enkelt är det.

Jag skäms inte överhuvudtaget för något jag har skrivit med detta kontot. Det jag har skrivit står jag för. Det jag ifrågasätter är varför möjligheten att kolla andras tidigare inlägg finns, själv ser jag ingen annan anledning än att göra det enklare för folk att försöka luska ut vem man är. Förövrigt har jag ett annat konto där jag håller till på andra forumdelar just pga denna anledningen, detta kontot skriver jag ut sånt som jag inte bryr mig om ifall nära och köra till mig läser, men att behöva slippa pilla runt med andra användare skulle underlätta något enormt. Att kolla tidigare inlägg för att ha som argument i en eventuell diskussion ser jag inte heller som något nödvändigt då jag anser att en diskussion ska baseras på vad man har sagt i just det ämnet och inte vad man sagt i ett annat ämne 4 månader tidigare. Ang. inläggsantalet förstår jag dig att du inte vill att det ska tas bort eftersom du inte har något att visa upp på detta forumet ifall det tas bort, men själv ser jag ingen anledning till att funktionen finns, det uppmanar bara folk att posthunta och försöka inskaffa sig någon slags internetrespekt genom att ha en hög siffra under sin avatar.

Sen bryr jag mig inte direkt vad en bitterfitta tycker om mig, vill du prata om mig och min perfekta personlighet så finns en PM-funktion.
Senast redigerad av BritishAle 2009-06-07 kl. 16:41.
Citera
2009-06-07, 22:00
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
Det är ju faktiskt sant att det inte finns men å andra sidan så var det faktiskt så jag menade. Jag lovar
Min tanke var att det skulle bli svårare att koppla ihop ett konto med en IRL person.

Då vill jag be alla andra om ursäkt för att jag missuppfattade ditt syfte.

Citat:
Jag känner mig faktiskt inte idiotförklarad, de tar avstånd från funktionen det är allt. Själv tycker jag att det är en ganska bra och saklig tråd villket man inte ser så ofta på FB.

Då vill jag ta tillfället i akt och idiotförklara dig, för att du inte klarar att läsa alla svar som de andra hänvisar till. Alltså de som finns i andra trådar!

BTW så är din och min syn på en "saklig tråd" inte heller densamma!
Citera
2009-06-08, 00:15
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
, eller som i vilket fall som helst kan hittas genom sökfunktionen?

Att bara göra så att det går att hitta genom sökfunktionen är ju i princip samma sak som att ta bort det med tanke på hur få som verkar förstå att det fins en sök funktion
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in