2025-04-24, 00:35
Medlem
Geomeisters avatar
Nya Black Mamba lter lite lovande. Gillar atmosfren och basen i lten. Kan inte lova en gigantisk hit, men tycker allt folk som saknar gamla bandet kan ge den ngra frsk
Citera
2025-04-24, 20:44
Medlem
masterboys avatar
Tycker lten har ngot. Gillar atmosfren och texten r lite kul. Men 6/10 blir betyget d den nd r lite "trkig" och saknar en bra refrng.
Citera
2025-04-26, 23:24
Medlem
Saltkatts avatar
Nja, det hr var vl ingen hjdare. Ya-ya-ya-ramsan r bara irriterande. Men basgngen r jvligt snygg, och Dunaway ser fortfarande ofrskmt cool ut. (Bruce och Smith ser ut som tntar.)

Har inte gillat ngot frn Alice efter W2MN, men jag hoppas nd p att resten av den hr skivan kan ta sig upp i den nivn tminstone. ven om man knappast ska vnta sig ngon Halo of Flies.
Citera
2025-04-27, 20:53
Medlem
Adelaides avatar
Black Mamba r helt okej. Bra produktion. Men de borde ha haft med ngon slagkraftig refrng.
Citera
2025-05-05, 02:22
Medlem
Geomeisters avatar
Det verkar som att kommande skiva dyker upp 2025-07-25. The Revenge Of Alice Cooper.

Ltlistan kommer vara denna:

1. Black Mamba
2. Wild Ones
3. Up All Night
4. Kill The Flies
5. One Night Stand
6. Blood On The Sun
7. Crap That Gets In The Way Of Your D
8. Famous Face
9. Money Screams
10. What A Syd
11. Inter Galactic Vagabond Blues
12. What Happened To You
13. I Ain't Done Wrong
14. See You On The Other Side

Vad sgs om titlarna?

Lite synd att det r s mnga ltar. En sak med bandets och delvis Alice Coopers gamla skivor r att de ofta r i lagom lngd och har lagom antal ltar. Hur mnga av dessa hller en hgre kvalitet?
Citera
2025-05-26, 15:06
Medlem
Geomeisters avatar
Ngra verkar ftt hra nya skivan. En bekant berttade att nya albumet ftt bra respons.

Givetvis kan de som lyssnat inte g in i fr mnga detaljer d det r fretagsfolk som inte kan sga vad som helst innan klartecken, men skivan ska tydligen vara av hg kvalitet. Black Mamba ska varit ngot av en sista sekund-grej och inte spegla albumet som helhet.

Vet inte hur mycket man kan lita p allt detta, men det vore kul om bandet speciellt med denna uppstllning g till ngot minnesvrt. Sedan Brutal Planet som blev ngot av en comeback tycker jag det har slppts en del bra ltar, men de flesta skivorna r inget jag dras till.
Citera
2025-05-26, 16:19
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Det verkar som att kommande skiva dyker upp 2025-07-25. The Revenge Of Alice Cooper.

Ltlistan kommer vara denna:

1. Black Mamba
2. Wild Ones
3. Up All Night
4. Kill The Flies
5. One Night Stand
6. Blood On The Sun
7. Crap That Gets In The Way Of Your D
8. Famous Face
9. Money Screams
10. What A Syd
11. Inter Galactic Vagabond Blues
12. What Happened To You
13. I Ain't Done Wrong
14. See You On The Other Side

Vad sgs om titlarna?

Lite synd att det r s mnga ltar. En sak med bandets och delvis Alice Coopers gamla skivor r att de ofta r i lagom lngd och har lagom antal ltar. Hur mnga av dessa hller en hgre kvalitet?

Titlarna var inte verdrivet inspirerande. Men om "What a Syd" handlar om Syd Barrett (som de ju trffade nr Pink Floyd turnerade i USA p sent 1960-tal) och lter drefter kan den ju vara kul. "Inter Galactic Vagabond Blues" lter som ngot som skulle kunna ha platsat p Easy Action, men jag drmmer antagligen bara. Antagligen r det skittrkigt.

Och 14 ltar antyder att vi inte fr ngra ttaminutersspr av ambitisare karaktr la Black Juju. S tills vidare frhller jag mig skeptisk. Men en glad verraskning skulle ju inte sitta fel.
Citera
2025-06-06, 22:24
Medlem
Secunduss avatar
Ytterligare en ny lt slppt. Wild Ones.

https://www.youtube.com/watch?v=YqwLaYFGrn4
Citera
2025-06-06, 23:49
Medlem
Geomeisters avatar
Ett klart steg upp frn frra singeln. Instrumentalt tv steg upp!
Citera
2025-06-07, 22:08
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secundus
Ytterligare en ny lt slppt. Wild Ones.

https://www.youtube.com/watch?v=YqwLaYFGrn4

Den var ju inte skitkul den heller. Textmssigt knns det som en outtake frn den meningslsa The Road. Men produktionen var inte s tokig.
Citera
2025-06-08, 14:45
Medlem
masterboys avatar
Jag tycker att denna r betydligt bttre n Black Mamba. Men p en skala 1-10 s fr den en 6:a
Citera
2025-06-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Den var ju inte skitkul den heller. Textmssigt knns det som en outtake frn den meningslsa The Road. Men produktionen var inte s tokig.
Fattar ingenting av vad ni hller p och gnetar och dividerar om. Schools out rcker vl gott och vl?
Tycker ni nedvrderar och terrar gubben!
Herregud, det var ju ormar, skinnbyxor och nitblten ovanp det.
Vad begr ni egentligen av en stackars mnniska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in