2019-09-30, 02:33
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maiden1666
Sg han i Kpenhamn i onsdes och tyckte att spelningen var riktigt bra, kul med lite ltar som man inte har hrt live innan.

Ja, jag ngrar lite att jag inte kom mig ivg. Har iofs sett honom flera gnger, men setlistan sg rtt kul ut. (My stars(!) och Roses on white lace var ju minst sagt hgoddsare. Och dessutom Dead Babies och Raped and freezin'.)
Citera
2019-09-30, 05:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

P 80-talet blev det tyvrr lite fr mycket trams frn hans sida, vilket gr att jag oftast har svrt att lyssna igenom ett helt album frn denna period.

Plattorna "Zipper Catches Skin" och "DaDa" r ju hyfsat skruvade, ven om de har sina ljuspunkter de ocks. Han har sagt i intervjuer att han knappt har ngot minne av att de var i studion och spelade in dem, d r man ganska nerdekad.

Sen med "Constrictor" var han tillbaka i fin form igen, hller nog den som hans bsta.

Verkar vara en hyvens man ocks, kul att se att han fortfarande r i farten.
Citera
2019-09-30, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Alice Cooper har just varit / r i Sverige! Har ngon sett hans framtrdanden? Av det jag hrt har spelningarna varit steget bttre n p lnge. Vad tyckte du?
Riktigt bra! Krde bl.annat Billion dollar och schools out. Rsten r fortfarande intakt. Sen hade han grymt bra musiker med sej. Bl.annat en blond brud p gitarr som jag inte vet namnet p.
Absolut vrt att se!
Citera
2019-09-30, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Riktigt bra! Krde bl.annat Billion dollar och schools out. Rsten r fortfarande intakt. Sen hade han grymt bra musiker med sej. Bl.annat en blond brud p gitarr som jag inte vet namnet p.
Absolut vrt att se!

Nita Strauss heter hon, grym gitarrist.
Citera
2019-09-30, 15:26
Medlem
Rebali179s avatar
Nr vi nd talar om Nita Strauss hur r hennes soloplatta ??

Samtidigt s r det vldigt roligt att Alice Cooper hller p fortfarande.
Favoriten r dock Welcome to My Nightmare
Vincent Price gr ett magisk medverkan p skivan
Citera
2020-01-03, 01:04
Medlem
Geomeisters avatar
https://www.youtube.com/watch?v=cxADIGl7Fxw
The Sound of A med musikvideo.

Singel ifrn senaste skivan Paranormal som jag tycker frtjnar mer publicitet. En lt med grund i det klassiska Alice Cooper som uppdaterats lite. Det enda jag inte gillar med lten r alla "Yeah Yeah Yeah".. Det lter rtt oinspirerat. vriga lten r skn!
Citera
2020-01-31, 21:22
Medlem
Oakenshields avatar
Dear old Vincest gstade Steve Jones och hans Jukebox igr. Fantastisk show, s mnga grymma gster som varit dr och babblat. Helt outstanding.

https://www.youtube.com/watch?v=X2ZpOBM6Q_M
Citera
2020-02-02, 02:01
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Dear old Vincest gstade Steve Jones och hans Jukebox igr. Fantastisk show, s mnga grymma gster som varit dr och babblat. Helt outstanding.

Bra intervju som rekommenderas. En del gammal skpmat som Alice bjudit p ofta i intervjuer senaste ren, men den hr intervjun r mer avslappnad och allmnt rolig. Jag kan ha fel, men det knns som Alice annars ofta vnder konversationerna till The Yardbirds, The Who, Jim Morrison och annat p ett stt som gr intervjuerna nstan identiska. Det hr r inte en av dessa intervjuer utan tiden flyger frbi snabbt.
Citera
2020-02-02, 02:10
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield

Tramsigt men otroligt charmigt! Tack fr tipset, hade ingen aning om att den hr serien fanns. Knns lite som tv gubbar p ett seniorlunchstlle.

Jag undrar vad Steve Jones anno 1978 hade tnkt om han hade ftt se det hr. Eller s har han alltid varit sn hr, och bara frskt dlja det...
Citera
2020-02-08, 10:44
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Tramsigt men otroligt charmigt! Tack fr tipset, hade ingen aning om att den hr serien fanns. Knns lite som tv gubbar p ett seniorlunchstlle.

Underbar show. Hromdagen kollade jag ett helt gng episoder. Stewart Copeland och Todd Rundgren bland andra.
Citera
2020-02-08, 21:38
Medlem
Analfababetens avatar
Alice Cooper p en svensk spelning och fotot dr han syns med svenska flaggan och DIF trja, nn som har en lnk till det fotot?
Hittar inte det med en Googleskning.
Edit: Jo efter att ska bttre hittade jag ngra schyssta foton med legenden:
Alice i DIF trja
Alice med svenska flaggan fanns men gick inte att lnka till eller ladda ner.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-02-08 kl. 21:46.
Citera
2020-02-14, 16:56
Medlem
Geomeisters avatar
I'll Bite Your Face Off... You know that I can!

https://www.youtube.com/watch?v=R439Y5Awe78
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in