2009-12-16, 21:29
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underworld
Hur får jag VPNen att återansluta automatiskt? Kör anonine och vpnetmon och den stryper utorrent så fort vpnen går ner (typ en gång i timmen). Men sedan måste jag gå in manuellt och reconnecta. Hur får man det automatiskt?

Fråga dig istället varför den går ner. Jag har använt Anonine i en evighet och det är extremt sällan den kopplar ner för mig.
Citera
2009-12-16, 22:13
Medlem
underworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Fråga dig istället varför den går ner. Jag har använt Anonine i en evighet och det är extremt sällan den kopplar ner för mig.

Om jag visste det. Problemet är inte att den går ner, utan att jag inte hittat ett program som tar upp den igen på direkten. Tänkte om någon annan hade haft samma problem och löst det tidigare. Får väl göra lite mer undersökningar och ta det i en egen tråd.
Citera
2009-12-19, 21:26
Medlem
julllleees avatar
hej. Är det någon som märkt att Anonine har varit väldigt långsamt på sistonde?
Laddar ner typ 100-200 kb/sec med det på och 600 kb/sec utan.
vet någon ifall dem har något fel på deras kontor eller nått?
tack på förhand
Citera
2009-12-19, 23:05
Medlem
angående bat filen som någon vänlig person gjorde förrut, gällande att när vpn tunneln ej var tillgänglig skulle all trafik i utorrent stängas.

Är det bara att trycka igång filen eller ska man lägga den i mappen där utorrent är installerat?
Citera
2009-12-21, 02:52
Medlem
Nästan 100sidor lång tråd, orkar inte söka då det kanske inte ens svarats på.

Har nu kört Mullvad i några månader och måste säga att jag varit nöjd med den, har varit stabil och väldigt lätthanterlig och dessutom mycket bra kundservice då det tar dom högst en dag att svara på mail. Men efter att ha hört så mycket om att Anonine är så bra så ska jag nu testa den en månad iaf. Men har lite frågor.

Jag har 2 datorer, kan båda köra uppkopplade på VPN'n samtidigt? eller iaf vid olika tillfällen eller binds kontot till en specifik dator?

Kan man slå av och på den när man vill snabbt? eller är det krångliga inställningar för det? (Såg på installationsguiden att man måste skapa nätverksanslutningar etc etc)

Hur ser man att den är uppkopplad utan att springa in på whatismyipaddress.com tex? (har dom någon programvara som mullvad eller?)
Citera
2009-12-27, 23:36
Medlem
RallyRallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dear_Joan
Nästan 100sidor lång tråd, orkar inte söka då det kanske inte ens svarats på.

Har nu kört Mullvad i några månader och måste säga att jag varit nöjd med den, har varit stabil och väldigt lätthanterlig och dessutom mycket bra kundservice då det tar dom högst en dag att svara på mail. Men efter att ha hört så mycket om att Anonine är så bra så ska jag nu testa den en månad iaf. Men har lite frågor.

Jag har 2 datorer, kan båda köra uppkopplade på VPN'n samtidigt? eller iaf vid olika tillfällen eller binds kontot till en specifik dator?

Kan man slå av och på den när man vill snabbt? eller är det krångliga inställningar för det? (Såg på installationsguiden att man måste skapa nätverksanslutningar etc etc)

Hur ser man att den är uppkopplad utan att springa in på whatismyipaddress.com tex? (har dom någon programvara som mullvad eller?)

Kolla om din router klarar att köra flera VPN anslutningar samtidigt.

Hur du ser att den är ansluten beror väl på vilket OS du kör. Jag kör Windows 7 och jag ser nere på Nätverks och delningscentret om den är ansluten eller inte
Citera
2009-12-28, 10:19
Medlem
Daniellows avatar
Hejsan!

Liten snabb fråga: Jag har router och jag har öppnat port osv, och allt verkar funka.

Går in på whatsmyip.com och där står anonine ipn som det ska vara. Och jag använder mig av checkmyip programmet som finns att ladda hem och där står också min anonine IP som nerladdnings IP

Men på min vista gadget står min anonine ip under fliken "Publik IP" och min router IP under fliken "Lokal IP"

Är det något som jag ska oroa mig för eller funkar det som det ska?
Citera
2009-12-28, 10:53
Medlem
lady84s avatar
Läst igenom lite i tråden här nu.. Anonine värkar ju säkert & fungerar tycker jag det låter som?? En kompis, kompis som jobbar med datorer sa dock att Anonine inte är säkert :S tycker dock det värka som han va en sån som babbla för mycket.. Vad säger ni?
Citera
2009-12-28, 11:44
Medlem
RallyRallys avatar
Skaffade Anonine igår och det går så in i helvetes långsamt. Ner mellan 70-150 kB/s och upp 400-800 kB/s

Är det så för er också? Annars har jag gjort nått fel

EDIT: Laddar ner två spel till Xbox i utorrent. Ja, båda har hyffsat många seedare

EDIT2: Anslutningen dog nån gång inatt. Kul att man betalar för den här tjänsten för att allt ska gå långsamt och att skiten dör när man inte sitter vid datorn. Då är man ju inte skyddad mot IPRED och allt vad det heter.

Sen är det jävligt skumt att när jag stänger ner anslutningen själv, går det inte fortare för det. Men på en annan dator har jag full fräs
Senast redigerad av RallyRally 2009-12-28 kl. 11:57.
Citera
2009-12-28, 12:34
Medlem
Blandats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyRally
Sen är det jävligt skumt att när jag stänger ner anslutningen själv, går det inte fortare för det. Men på en annan dator har jag full fräs

Måste ju felet vara i den datan då???
Citera
2009-12-28, 16:00
Medlem
RallyRallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandat
Måste ju felet vara i den datan då???
Nej på den andra dator har jag ingen VPN. Den simmar fritt
Citera
2009-12-28, 19:30
Medlem
EzZn0s avatar
har tänkt att köpa anonine som kommer bli min första VPN men jag vill ha svar på några frågor.

1. Funkar anonine med ubuntu 9.10 64-bitar?

2. Funkar den med deluge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in