2009-08-14, 00:24
Medlem
Tänkte bara dela med mig att registrering och betalning gick på 2 min, otroligt smidigt! Når upp på 5 mbit på min 8 mbit lina via bredbandskollen.

Efter inställningen med VPN, bat-filen som stänger av processer samt två ihopslängda som kör route delete / add känner jag mig redo? Inga inställningar i utorrent som sagt eller? Vill vara på säkra sidan! ; )

Har bara ett problem.. Testat två trackers varav en inte fungerade att ansluta sig till några peers, blir bara rött.. Någon som har haft samma problem?
Citera
2009-08-14, 09:11
Medlem
Blandats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wieee

Har bara ett problem.. Testat två trackers varav en inte fungerade att ansluta sig till några peers, blir bara rött.. Någon som har haft samma problem?

Har inga problem med dom trackers jag hänger på allt e grönt o skönt,, vilken tracker är det du får rött på??
Citera
2009-08-14, 10:40
Medlem
Infinitiv86s avatar
Sjukt instabilt idag på förmiddagen, blivit bortkopplad säkert 5-6 gånger de senaste 20-25 minuterna. Känns sådär halvroligt..
Citera
2009-08-14, 10:53
Medlem
Blandats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitiv86
Sjukt instabilt idag på förmiddagen, blivit bortkopplad säkert 5-6 gånger de senaste 20-25 minuterna. Känns sådär halvroligt..
tycker det är lite märkligt att folk har sådana problem..Undra varför det funkar så bra för mig?? aldrig blivit nerkopplad så länge jag hållit på typ en månad..Jag kör genom en router och har Comhem..har Vista..Och allt funkar perfekt..ni som har problem berätta vad ni har för grejor där hemma
Citera
2009-08-14, 11:29
Medlem
Får också sälla mig till de utan problem. Haft Anonine en vecka drygt. Inga nedkopplingar, inga problem att koppla upp och får ut drygt 95-96% av vanliga hastigheterna utan vpn. Kanske är problemen med stabiliteten och överbelastning lokala?
Citera
2009-08-14, 11:32
Medlem
Blandats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Other
Får också sälla mig till de utan problem. Haft Anonine en vecka drygt. Inga nedkopplingar, inga problem att koppla upp och får ut drygt 95-96% av vanliga hastigheterna utan vpn. Kanske är problemen med stabiliteten och överbelastning lokala?
mmm..Kan det bero på vart man bor?? jag bor i Stockholms regionen...
Citera
2009-08-14, 12:20
Medlem
pernil90s avatar
Då jag inte orkar läsa igenom 49 sidor och svaret inte fanns i deras FAQ så frågar jag här. Ber om ursäkt om frågan har blivit besvarad tusen gånger innan.

Hade Relakks innan, vilket fungerade bra. Då kunde man byta identitet så man fick en annan IP. Kan man göra samma sak här? För änsålänge har jag inte hittat någon sådan funktion.

MVH
Citera
2009-08-14, 12:40
Medlem
Blandats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Då jag inte orkar läsa igenom 49 sidor och svaret inte fanns i deras FAQ så frågar jag här. Ber om ursäkt om frågan har blivit besvarad tusen gånger innan.

Hade Relakks innan, vilket fungerade bra. Då kunde man byta identitet så man fick en annan IP. Kan man göra samma sak här? För änsålänge har jag inte hittat någon sådan funktion.

MVH
Eee om du undrar om man får annat IP???jomenvisst får man det..
Citera
2009-08-14, 12:47
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandat
Eee om du undrar om man får annat IP???jomenvisst får man det..

Uttryckte mig nog fel, visst får man en annan IP det vet jag. Men kan man byta den sen igen? Säg att IP A är den IP'n jag har utan VPN, IP B är den jag får när jag har köpt en VPN. Kan jag då på något sätt få en annan IP så jag får en ny IP från VPN-tjänsten?

Det känns som detta blev ännu mer luddigt :P Men ni kanske förstår.
Citera
2009-08-14, 12:50
Medlem
RogerAndOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Uttryckte mig nog fel, visst får man en annan IP det vet jag. Men kan man byta den sen igen? Säg att IP A är den IP'n jag har utan VPN, IP B är den jag får när jag har köpt en VPN. Kan jag då på något sätt få en annan IP så jag får en ny IP från VPN-tjänsten?

Det känns som detta blev ännu mer luddigt :P Men ni kanske förstår.

Nej
Citera
2009-08-14, 14:58
Medlem
ThePossimpibles avatar
Vet inte om jag förstått dig fullt ut pernil 90...
...Men varje gång som man ansluter till Anonine får man ett IP som börjar på 80.67. De resterande siffrorna varierar från gång till gång men utifrån vad jag upplevt skulle jag säga att denna variation ligger mellan 80.67.12.000 och 80.67.15.000.
Man kan dvs delvis få en ny IP adress genom att koppla ifrån och ansluta igen. Fungerar fin fint för att t.ex. slippa väntetider på Rapidshare.

Hoppas du förstod någonting av ovanstående.
Citera
2009-08-14, 23:33
Medlem
Måste säga att Anonine är bra på endast en sak och det är att det döljer ditt riktiga IP nummer och det är ju det man är ute efter. So far so good. Men satan vad dålig hastighet man får. Hela jävla internet sackar ju sönder när man kör med skiten. Kollade på bredbandskollen. 18 Mbit/s utan anonine. 7Mbit/s med. De e fan riktigt kasst. Går knappt komma in på google för fan. Tar en evighet. Slår jag av Anonine så går de på direkten. Ja så riktigt bra är de verkligen inte.

Tack och hej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in