2011-02-25, 15:34
Medlem
yabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadew
Hur många dygn klarar OpenVPN normalt att hålla sig uppe? Har dålig erfarenhet av Relakks tjänst som kopplade ner sig någon gång per dygn. Är OpenVPN från Anonine stabilare?

Jag upplever den som väldigt stabil. Kopplar inte ner sig mer än någon gång i månaden. Sen beror det såklart på andra faktorer än endast anonines tjänst.
Citera
2011-02-25, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yabbah
Jag upplever den som väldigt stabil. Kopplar inte ner sig mer än någon gång i månaden. Sen beror det såklart på andra faktorer än endast anonines tjänst.

Och jag tycker tvärtom, den kopplar ner sig minst en gång om dagen. Så ja, uppenbarligen kan det vara andra faktorer. Men det är något med vpn:en för mig iaf. För internet på de andra burkarna funkar utmärkt samtidigt.
Citera
2011-02-25, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadew
Hur många dygn klarar OpenVPN normalt att hålla sig uppe? Har dålig erfarenhet av Relakks tjänst som kopplade ner sig någon gång per dygn. Är OpenVPN från Anonine stabilare?

Hos mig kopplar den aldrig ner sig om jag inte gör det själv eller stänger av datorn. Jag har datorn på 24/7 och startar om bara vid vissa uppdateringar.

Så ja den är stabil
Citera
2011-02-25, 16:10
Medlem
shadews avatar
Tack för all information! Kör OpenVPN på min server nu + min speldator. Verkar gå problemfritt att köra två anslutningar på samma Anonine-konto. Får endast 5ms mer i ping när jag spelar och upplever inga lag pikes. Verkar bra än så länge!
Citera
2011-02-26, 00:42
Medlem
harrings avatar
Någon mer än jag som har noterat "ankeborg" i texten som åker förbi när man ansluter openvpn? (iaf på xp)
Citera
2011-02-26, 12:38
Medlem
Jag har inte haft problem en enda gång. Har kört Anonine 30 dagar nu och köpte just tre nya månader. Fungerar perfekt. Kör med comhem och macbook. Den drar inte ens ned hastigheten så mycket Typ från 100 till 70 om jag har tur. Jag kollar whatsmyip lite då och då. Det borde väl räcka som bevis, tycker jag.
Citera
2011-02-26, 19:50
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pikemon
Jag har inte haft problem en enda gång. Har kört Anonine 30 dagar nu och köpte just tre nya månader. Fungerar perfekt. Kör med comhem och macbook. Den drar inte ens ned hastigheten så mycket Typ från 100 till 70 om jag har tur. Jag kollar whatsmyip lite då och då. Det borde väl räcka som bevis, tycker jag.
Du kan köra med widgeten ip locator också. Så behöver man bara trycka på F12 och sedan på widgeten.
Citera
2011-02-27, 02:35
Medlem
Lensflares avatar
Kör man firefox så är det här ett bra tillägg.
External IP
http://www.ermodev.se/visa_firefoxExtensions.htm

Då ser man alltid vilken ip-adress man har och man kan välja att få varningar om adressen ändras.
Citera
2011-02-28, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lensflare
Kör man firefox så är det här ett bra tillägg.
External IP
http://www.ermodev.se/visa_firefoxExtensions.htm

Då ser man alltid vilken ip-adress man har och man kan välja att få varningar om adressen ändras.

Tack! Fungerar väl!

Citat:
Ursprungligen postat av harring
Du kan köra med widgeten ip locator också. Så behöver man bara trycka på F12 och sedan på widgeten.
Antar att det inte fungerar på mac.
Citera
2011-02-28, 05:39
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pikemon
Tack! Fungerar väl!

Antar att det inte fungerar på mac.
Det är till för mac
http://www.apple.com/downloads/dashb...iplocator.html

Om du använder firefox är det andra alternativet nog bättre
Citera
2011-02-28, 19:29
Medlem
majkuzs avatar
tjipp!

Styrde upp en OPEN VPN nu, följde guiden, men när jag kom till "högerklicka på ikonen nere på startfältet och tryck på Connect" så blir det lite fail... Där finns ingen Connect, endast Proxy settings, About och Exit

Nå, vad har jag gjort fel?
Kör Win7 32bit

EDIT. Det ordnade sig.. bara jag som är efterbliven

Ha en trevlig afton, pojkar !
Senast redigerad av majkuz 2011-02-28 kl. 19:39.
Citera
2011-02-28, 20:44
Medlem
majkuzs avatar
Vad menas med "Replay-window backtrack occurred" ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in