2010-05-29, 09:15
Medlem
Tjebbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oawu
Tack.

Nu är jag uppkopplad och när jag kollar myip.dk så syns inte mitt gamla IP, och det är ju perfekt. När man sedan använder uTorrent, behöver man inte ställa in något? Är det bara att köra? Behöver man göra något annat överhuvudtaget?

Hur vet jag att jag är uppkopplad hela tiden? Kan man på något sätt hålla koll på det eller måste man kolla myip.dk då och då?

Nej du ska inte behöva göra några inställningar för uTorrent utan nu ska all inet trafik gå via Anonine.

När det gäller att kolla uppkopplingen så finns det program som tex VPNetMon eller checka tråden om VPN Check.
Citera
2010-05-29, 16:35
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phnklol
Kan det möjligtvis vara http://checkmytorrentip.com/ ?

Absolut! TACK!!

Mvh

/FS
Citera
2010-05-30, 20:30
Medlem
yabbahs avatar
Fungerar anonine för er nu? Jag försöker koppla upp, lyckas jag ansluta så går det inte att surfa. Men oftast går det inte ens att ansluta.
Citera
2010-05-30, 20:40
Medlem
AsperitZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabbah
Fungerar anonine för er nu? Jag försöker koppla upp, lyckas jag ansluta så går det inte att surfa. Men oftast går det inte ens att ansluta.

mmmm samma sak hos mig....
Citera
2010-05-30, 20:40
Medlem
funkar dåligt här med
Citera
2010-05-30, 20:42
Medlem
Citat:

nopp samma för mig här är du kund hos bahnhof ??
Citera
2010-05-30, 20:44
Medlem
yabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattias20
nopp samma för mig här är du kund hos bahnhof ??

Ja är kund hos bahnhof, men tror inte det är den gemensamma nämnaren.

Varken anonine.com eller portlane.se fungerar. Så troligen något fel på deras grejjer.
Citera
2010-05-30, 20:46
Medlem
Citat:
Ja är kund hos bahnhof, men tror inte det är den gemensamma nämnaren.

Varken anonine.com eller portlane.se fungerar. Så troligen något fel på deras grejjer.

hmm jag prova just att gå in på deras hemsida den funkar inte heller den är jätte seg typ nästan att man inte kommer in sen prova jag från en trådlös internet anslutning från tele2 då gick det jätte snabbt vad tror ni att detta kan betyda ?
Citera
2010-05-30, 20:49
Medlem
yabbahs avatar
Citat:
hmm jag prova just att gå in på deras hemsida den funkar inte heller den är jätte seg typ nästan att man inte kommer in sen prova jag från en trådlös internet anslutning från tele2 då gick det jätte snabbt vad tror ni att detta kan betyda ?

Att något i bahnhofs backbone inte är riktigt friskt. Löser sig väl imorgon får man hoppas.
Frågan är vad man gör nu .. måste teckna en backup-tjänst.
Citera
2010-05-30, 20:51
Medlem
Citat:
Att något i bahnhofs backbone inte är riktigt friskt. Löser sig väl imorgon får man hoppas.
Frågan är vad man gör nu .. måste teckna en backup-tjänst.

det nda jag är lite orolig för är om det har hänt nåt allvarligt hörde du om den där stämmningen mot portlane??
Citera
2010-05-30, 20:52
Medlem
yabbahs avatar
Citat:
det nda jag är lite orolig för är om det har hänt nåt allvarligt hörde du om den där stämmningen mot portlane??

nope, inte hört nåt om.
Citera
2010-05-30, 20:54
Medlem
Citat:
nope, inte hört nåt om.

fast det har inget med anonine att göra frågade dom sjäälv igenom ett mail dom sa att dom inte skulle bli påverkade ..... det kanske är nån server överhetning heller dom kanske uppgraderar ???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in