2008-01-28, 12:19
Medlem
knulluppads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordo
Interstate '76? Men jag vettefan om den plasmageggaskjutande larvfotsbilen var med i det spelet, grafiken verkar liknande iaf.

När du spelade demot för första gången? Ett årtal skulle sitta fint...

nope inte det, spelet var nog ännu gråare. tror jag spelade det någon gång mellan 95-97 kanske
Citera
2008-01-28, 12:27
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knulluppad
nope inte det, spelet var nog ännu gråare. tror jag spelade det någon gång mellan 95-97 kanske
Blaster Master: Blasting Again kanske? Fast där har bilen inte larvfötter.

Vilken plattform spelade du det på?
Citera
2008-01-28, 13:32
Medlem
Hummlers avatar
Hej
Söker ett namn på ett spel som jag hade till NES. Man var polis tror jag, minns att man i början på spelet skulle svinga sig in i byggnaden genom en ruta, det fanns skuggor på människor som man skulle undvika om jag inte minns helt fel. När man väl var inne i byggnaden så såg man spelet i första person. Någon som vet vilket jag menar?

Söker även ett bilspel till NES men det minns jag inte så mycket av, det jag minns bäst, om minnet inte sviker, var i starten så blinka bilen 3 gånger till 3 pip.
Kan nog ge bättre beskrivning på detta senare när min bror kommer =)
Citera
2008-01-28, 14:06
Medlem
Most Wanteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler
Hej
Söker ett namn på ett spel som jag hade till NES. Man var polis tror jag, minns att man i början på spelet skulle svinga sig in i byggnaden genom en ruta, det fanns skuggor på människor som man skulle undvika om jag inte minns helt fel. När man väl var inne i byggnaden så såg man spelet i första person. Någon som vet vilket jag menar?

Rescue: Embassy Mission.

Först skulle man positionera ut sina snipers runt om byggnaden, genom att springa fram och kasta sig i skydd när fiendens säkarljus svepte fram.

Det spelet har man lirat några timmar...
Senast redigerad av Most Wanted 2008-01-28 kl. 14:08.
Citera
2008-01-28, 14:40
Medlem
Hummlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Most Wanted
Rescue: Embassy Mission.

Först skulle man positionera ut sina snipers runt om byggnaden, genom att springa fram och kasta sig i skydd när fiendens säkarljus svepte fram.

Det spelet har man lirat några timmar...

Där har vi det ja, tack så mycket
Citera
2008-01-28, 18:00
Medlem
Christerknatchs avatar
Försöker igen..

Jag söker ett flashspel där man skulle få en röd liten kula att komma till slutdestination genom att klicka på massa grejer på skärmen. Allt började lixom på en stor jätte, för att få kulan vidare skulle man tex spela rätt låt på ett piano, få något vatten att forsa etc. Spelet hade en papyrus-aktig färgton..
Citera
2008-01-28, 18:29
Medlem
Diktaturs avatar
Kommer ihåg ett spel för ett par år sedan som handlade om att man var en upprorsmakare i ett fiktivt öststatsland (Ryssland) där man hade lite olika tillvägagångssätt att få sin vilja fram. Enda jag minns är att det heter något med "revolution", men jag kan inte för mitt liv komma på vad.
Citera
2008-01-28, 18:30
Medlem
Most Wanteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktatur
Kommer ihåg ett spel för ett par år sedan som handlade om att man var en upprorsmakare i ett fiktivt öststatsland (Ryssland) där man hade lite olika tillvägagångssätt att få sin vilja fram. Enda jag minns är att det heter något med "revolution", men jag kan inte för mitt liv komma på vad.

Republic - The Revolution
Citera
2008-01-28, 18:31
Bannlyst
ingen som vet hur man får tag i quest for fame?
Citera
2008-01-28, 19:07
Medlem
knulluppads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Blaster Master: Blasting Again kanske? Fast där har bilen inte larvfötter.

Vilken plattform spelade du det på?

nope var tyvärr inte det heller men det var mycket likare. dock var det jag spelade i förstaperson och designen var mycket kantigare, bilen var lite dmc delorian stuket.
pc win95, tror det var en dödskalle på ikonen i startmenyn

klistrar in beskrivningen igen så hoppas jag fler ser den
Citat:
jag letar efter ett gammalt fps/bilspel som jag spelade som demo när jag var liten. spelet är väldigt mörkt och färgerna skiftar typ mellan svart silver och grått. man startar med en platt grå bil med larvfötter (?) som man även kan skjuta någon slags grön plasmagegga med.
och det coolaste av allt var att när man gick ur bilen gick man runt med en gigantisk gatlingun som sköt hagelpatroner.

världen var väldigt platt och grå och varierades mest av små platåer som man kunde köra upp och ner för och en fiende då och då som inte sökte skydd utan bara stod och sköt på en :/

spelet var till pc och jag tror det var en dödskalle i ikonen i startmenyn

skulle vara evigt tacksam om jag fick reda på namnet så jag kan återuppleva detta ascoola men antagligen skitkassa spel
Citera
2008-01-28, 20:25
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knulluppad
nope var tyvärr inte det heller men det var mycket likare. dock var det jag spelade i förstaperson och designen var mycket kantigare, bilen var lite dmc delorian stuket.
pc win95, tror det var en dödskalle på ikonen i startmenyn

klistrar in beskrivningen igen så hoppas jag fler ser den

det första jag tänker är Death Rally

http://www.the-underdogs.info/game.php?gameid=2442

jag minns det som mörkare än den bilden, men det var riktigt bra det spelet. men det verkar inte stämma på "gå ut ur bilen".

Annars låter det på din beskrivning som GTA eller Syndicate/Syndicate Wars men det verkar inte heller stämma.
Senast redigerad av FreeWilhelmFree 2008-01-28 kl. 20:28.
Citera
2008-01-28, 22:02
Medlem
lordos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
ingen som vet hur man får tag i quest for fame?

Det är ju riktigt svårt i varje fall... Kom inte det spelet med någon sorts virtuell gitarr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in