2007-10-21, 23:29
Medlem
Dennos avatar
Det får gärna vara spel som är på gång också. Men jag saknar den "smutsiga" känslan i många spel. Är inte så uppdaterad på vad som kommer framöver eller vad som varit.

Men söker realism och känsla där man får känslan av att man inte stormar mot en pansarvagn med en granatjävel i handen.

Hoppas ni förstår lite vad jag söker.

Endast spel till PC tack.
Citera
2007-10-21, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Det får gärna vara spel som är på gång också. Men jag saknar den "smutsiga" känslan i många spel. Är inte så uppdaterad på vad som kommer framöver eller vad som varit.

Men söker realism och känsla där man får känslan av att man inte stormar mot en pansarvagn med en granatjävel i handen.

Manhunt. Real naughty.

Fast det är Third-person dock..

http://media.pc.ign.com/media/621/621239/imgs_1.html
Citera
2007-10-21, 23:32
Medlem
Sjömannens avatar
Citat:

Testa Sniper Elite, rätt smutsigt. Sketen betong och regn, och om du inte är försiktig dör du.
Citera
2007-10-21, 23:35
Medlem
ugglans avatar
Operation Flashpoint helt klart, vill minnas ett uppdrag där man var tvungen att fly ensam. Kröp genom en skog i säkert en timme, sen tittade jag ut i skogsslutet och spanade i nån kvart för att kolla att kusten var klar. Sen påbörjade jag min sprint tvärs över ett öppet fält för att komma till nästa skogsparti, men blev självklart nedkämpad av en grupp kommandosoldater som jag inte hade upptäckt.

Det går inte att spara , så självklart fick man spela om.

Känsla det!
Citera
2007-10-21, 23:37
Medlem
roaders avatar
Japp det är onekligen Operation FP du söker Denno, finns en uppföljare som jag inte tyckte om alls. Det kommer dessutom komma en officiell (men ändå inte) uppföljare, Operation Flashpoint 2.
Citera
2007-10-21, 23:40
Medlem
Dennos avatar
Funkar det även i multiplayer online? För jag tröttnar mycket snart på singelplayer, vill ha verkliga motståndare bakom dom jag möter.
Citera
2007-10-21, 23:49
Medlem
xnines avatar
Jag skulle vilja tipsa alla äventyrsspelare om The Neverhood. Det finns säkert många här som har spelat det, men jag skulle kunna tänka mig att det även finns många som inte hittat detta guldkorn till äventyrsspel. Äventyrsspel helt gjort i lera med riktigt skön/sjuk humor och ett soundtrack som inte går av för hackor.
Citera
2007-10-21, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xnine
Jag skulle vilja tipsa alla äventyrsspelare om The Neverhood. Det finns säkert många här som har spelat det, men jag skulle kunna tänka mig att det även finns många som inte hittat detta guldkorn till äventyrsspel. Äventyrsspel helt gjort i lera med riktigt skön/sjuk humor och ett soundtrack som inte går av för hackor.

Haha har lirat det för länge sen. Kändes som man var stentrippad på LSD, så sjukt annorlunda!
Citera
2007-10-21, 23:57
Medlem
roaders avatar
Citat:
Funkar det även i multiplayer online?

Japp!
Citera
2007-10-22, 19:56
Medlem
k2ans avatar
Hej, jag råkade starta en ny tråd (läste inte stickys & index, sorry) igår angående en undran om ett spel, jag skrev:

"Jag har letat efter ett spel länge nu. Jag spelade det när jag var mindre men kan inte komma på vad det heter och de enda sakerna jag kan komma ihåg från spelet är följande;

Man kunde vara 4(?) olika karaktärer (barbarian, knight, elf och någon till om jag minns rätt)

Man såg spelet i en vinkel ovanifrån (ungefär som C&C serierna)

Det gick ut på att man sprang runt i labyrintliknande korridorer och dödade monster osv, samlade guld och fick "upgrades" till respektive vapen

Är antagligen från 1995-1999 någongång

Tack på förhand."

Tack för alla svar men det var varken Diablo 1 eller 2, Gauntlet, Hero Quest eller Dungeon Keeper.

Mest likhet till spelet jag söker hade 'Gauntlet'.

Kanske är det någon i denna tråden som har fler förslag? =)
Citera
2007-10-22, 20:13
Medlem
k2an

Du kanske menar Mageslayer?

http://www.ravengames.com/images/mageslayer/screenshots/mageslayershot-04.jpg

http://212.175.239.251/images/boxshots/9109.jpg
Citera
2007-10-22, 20:18
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k2an
Hej, jag råkade starta en ny tråd (läste inte stickys & index, sorry) igår angående en undran om ett spel, jag skrev:

"Jag har letat efter ett spel länge nu. Jag spelade det när jag var mindre men kan inte komma på vad det heter och de enda sakerna jag kan komma ihåg från spelet är följande;

Man kunde vara 4(?) olika karaktärer (barbarian, knight, elf och någon till om jag minns rätt)

Man såg spelet i en vinkel ovanifrån (ungefär som C&C serierna)

Det gick ut på att man sprang runt i labyrintliknande korridorer och dödade monster osv, samlade guld och fick "upgrades" till respektive vapen

Är antagligen från 1995-1999 någongång

Tack på förhand."

Tack för alla svar men det var varken Diablo 1 eller 2, Gauntlet, Hero Quest eller Dungeon Keeper.

Mest likhet till spelet jag söker hade 'Gauntlet'.

Kanske är det någon i denna tråden som har fler förslag? =)

Hm, det måste vara Get Medieval i såna fall. Det är sjukt likt Gauntlet, och klasserna du listat stämmer in om jag inte minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in