2010-11-25, 14:17
Medlem
GAnJaLoViNgs avatar
Ett spel som liknar diablo men som dessutom ska vara endast online, finns det något sådant? :P
Citera
2010-11-25, 14:52
Medlem
Letar efter ett spel som är rätt gammalt, man är en jägare som ska döda rådjur, björnar osv, de ser ut så att man går till en bana, o där kan man alltså inte se i sidled man ser bara en bild framför sig där de dyker upp djur. sen kan man hitta ritualstenar, rep och andra saker på banorna som man kommer behöva senare. Man kan alltså inte springa runt och leta upp djur som på Deer Hunter utan man får alltså fram en bild framför sig och där dyker de upp djur.
Citera
2010-11-25, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninolike
Letar efter ett spel som är rätt gammalt, man är en jägare som ska döda rådjur, björnar osv, de ser ut så att man går till en bana, o där kan man alltså inte se i sidled man ser bara en bild framför sig där de dyker upp djur. sen kan man hitta ritualstenar, rep och andra saker på banorna som man kommer behöva senare. Man kan alltså inte springa runt och leta upp djur som på Deer Hunter utan man får alltså fram en bild framför sig och där dyker de upp djur.

Kom på vad spelet hette, Mountain Man A new beginning.
Men kan fan inte hitta någon riktig torrent eller någonstans att spela det. Skulle verkligen uppskatta om någon visste var/hur ja kan få tag på spelet.
Citera
2010-11-25, 18:04
Medlem
lilzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Tänker du på jazz jackrabbit så är spaz röd istället för rosa. Troligtvis är det tvåan du tänker på.

TACK SOM FAN! Har ätit på min hjärna ett antal dagar
Citera
2010-11-25, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jowal
Jag är lagom frustrerad nu, letat efter ett spel hur länge som helst utan att ens hittat något i närheten eller liknande.

I grund och botten är man en liten helikopter som flyger runt och ska förstöra lite saker. Det var lite framtidskänsla över det men man hade inte direkt lasrar osv, mer att det var designen som var framtidsaktig. Jag vet inget om spelet mer än att jag har ägt det, detta var runt -94/-95, kanske senare.

Mer kan jag inte tillägga men skulle vara tacksam om någon sitter på kunskap om det

Fran retrotraden:
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Kanske G-Police? http://en.wikipedia.org/wiki/G-Police
Citera
2010-11-25, 19:01
Medlem
playahead7s avatar
jag söker ett spel som liknar Ratchet & Clank, till Xbox 360. spelet ska vara likadant uppbyggt med en fantasivärld och man springer igenom olika banor och slåss mot påhittade monster, lite samma som Crash Bandicoot spelen. Finns det något sådant spel nu för tiden ?
Citera
2010-11-25, 19:06
Medlem
Strejkens avatar
Söker ett racingspel som liknar Midtown Madness 3. Man ska kunna cruisa runt, i en stad eller liknande. Gärna till 360, alternativt PC. Vore bra om det innehöll många bilar (olika typer också, inte bara snabba) samt var någorlunda realistiskt (utan boost osv).
Citera
2010-11-25, 19:06
Medlem
call3s avatar
Sökes: Gammalt segamega spel.
Sidescroller, en av karraktärerna var en grabb på rollerblades som kunde hoppa upp på axlarna och banka skiten ur fienderna.
En av bossarna var en arm eller liknande och man stog på ett rullband, så man fick hela tiden hålla ner motsatt håll som bandet gled.

Jag tror även att en av karraktärerna man kunde spela var en tjej, även att man kunde kasta (ev sparka) iväg saker vilket kunde skada fiender och ge bonusar

Jag har bara luddiga minnen av spelet men vill testa det igen =)
Citera
2010-11-25, 21:36
Medlem
Söker ett äventyrs spel som man går ut på upptäcktsfärd och gärna lite survival också
Det ska inte vara banor utan en öppen värld, lite som minecraft.
Citera
2010-11-26, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddler
Söker ett äventyrs spel som man går ut på upptäcktsfärd och gärna lite survival också
Det ska inte vara banor utan en öppen värld, lite som minecraft.
Typ antingen Morrowind eller Oblivion? Själv rekommenderar jag Morrowind, det blir riktigt kul när du har lagt till ett par moddar, blir även riktigt snyggt!
Citera
2010-11-26, 09:26
Medlem
jowals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
Kanske G-Police? http://en.wikipedia.org/wiki/G-Police

Heh, glömde nämna att det var till PC, tror dock att jag hittat det nu. Return Fire 2, har inte testat det än men till att döma av screenshotsen var det likt tack ändå!
Citera
2010-11-26, 13:41
Medlem
majmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbeh
Söker ett nytt mmorpg, gärna ett där man kan pvpa som bara den och tappa grejjer/exp om man dör av andra spelare, det hade varit extremt roligt .

Darkfall kan ju vara något för dig, vill dock varna dig att det är ganska B om man får säga så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in