Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-17, 13:30
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagelbrakare
Jag söker ett "fysik spel"
Ett sånt där där man har massa elastiska band, fjädrar och parametrar och kan bygga massa konstruktioner i 2d , hade ett sådant förut men har glömt vad det heter.
EDIT: Något åt det här hållet http://www.physicsgames.net/game/IncrediBots_2.html
fast mera avancerat och som man laddar ner till datorn.

Kanske armadillo run?
Citera
2010-11-17, 18:28
Medlem
selusts avatar
Ett spel när man skulle samla snöbollar typ och lägga dom i en lykta, sen kom man upp till nästa nivå. Varje gång man klarade det så fick man någon julklapp eller liknande. Väldigt "juligt" spel med mycket snö och grejer.
Det som utmärker sig mest var den grymma musiken, oerhört soft musik! Man vet hur låten går, men klarar inte av att få fram melodin. Vill höra det igen!!

Någon??
Citera
2010-11-17, 20:46
Medlem
heskans avatar
Jag söker en variant på det trevliga spelet Tetris. Kommer ihåg att jag lirade det på någon hemsida. Det är ett fullscreentetris fast klossarna är otroligt små. Hette något i stil med Super Sovjet Tetris eller något sådant. Ni som spelat fattar vad jag menar.
Citera
2010-11-17, 21:57
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heskan
Jag söker en variant på det trevliga spelet Tetris. Kommer ihåg att jag lirade det på någon hemsida. Det är ett fullscreentetris fast klossarna är otroligt små. Hette något i stil med Super Sovjet Tetris eller något sådant. Ni som spelat fattar vad jag menar.

Har spelat det, lämnade det på i bakgrunden under ett helt lan och det blev fortfarande inte mer än nån cm högt lager i botten... Ytterst segt spel var det...
Citera
2010-11-17, 22:13
Medlem
assface5s avatar
Hej!

Min lillasyster på 13 år fyller år snart och som den snåla djävulen så hade jag tänkt ladda ner ett eller flera spel och bränna ut till henne som present.

Spel som jag tror hon gillat är Sims 2 och 3, några "häst-spel" och framförallt spel där man tar hand om hundar. Nåt åt veterinär-hållet tror jag passar henne. Tyvärr så ska det helst vara på svenska eller jävligt lätt engelska.

Jag tar tacksamt emot bra förslag utöver dom kategorierna jag skrev om.
Citera
2010-11-18, 05:35
Medlem
Minns ni spelen som fanns på dom flesta skoldatorer när ni var mindre? födda ~91-87

Minns ett spel jag brukade digga i lågstadiet(om inte förskola), det gick ut på att man var
vid egypten/nilen, och man skulle leta upp nycklar, skalbaggar osv för att klara "quests" osv,
har väldigt vaga minnen av detta spel men det har satt djupa spår i mig(weirdly 'nuff)..

det var utformat som scener där man navigerade sig fram genom mustryckningar(tror jag),
gick vänster, tryckte på skalbaggen, gick framåt, använde skalbaggen för att öppna sandporten
till en båt till nilen.
Typ.

Det ska ha varit utvecklat för att öva upp barns logiska tänkande och geografi tror jag.

Rätt obetydligt spel kanske men jag måste verkligen veta vad det heter, tack på förhand!

Edit: Tror jag hittade det, "Pyramid: Challenge of the Pharaoh's Dream" / "Pyramiden - gåtan vid nilens strand".

Hittar nada försäljare/nerladdning help ?
Senast redigerad av HugeSackOfNachos 2010-11-18 kl. 06:01.
Citera
2010-11-18, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlsaganzombie
http://www.youtube.com/watch?v=G8HNRPaiyPI&feature=related

En vild gissning Bebis som kan slå fiender till moln iaf^^

Inte riktigt, det är alltså inte huvudkaraktären som är bäbisen, den kan förvandla sig till en, och en del andra karaktärer med vissa egenskaper. Börjar förlora hoppet om att hitta det här spelet...=/
Citera
2010-11-18, 11:57
Medlem
Citat:
Hej, jag söker efter ett spel jag inte minns namnet på. Det var ett kartspel över Europa, där man kunde ta över olika delar. I dessa kunde man köpa trupper, i Sverige kunde man t ex köpa vikingar. När man sted gick vyn över till en minikarta där terräng spelade stor roll och trupperna kunde bli demoraliserade och fly. Systemkraven för spelet var inte speciellt höga och jag skulle tro att spelet är minst fem år gammalt. Någon som vet?

Tack

Jag kommer ihåg att den mest basala enheten man kunde ha i striderna var peasants och att de var vitklädda och hade högafflar. Om detta nu är till någon hjälp
Citera
2010-11-18, 12:03
Medlem
Ha, jag kom på vad det hette. Knights of Honor
Citera
2010-11-18, 15:20
Medlem
dupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirrog
Jag söker ett spel som jag lirade på nintendo (NES) när jag var yngre. Det ända jag minns (kan ha förvrängt) är att det påminner om megaman, och man började spelet att välja olika kombinationer av karaktärer man kunde förvandla sig till, bl.a en snubbe som kastade pipor och nån liten bäbis som, när han/hon slog fienderna förvandlade de till moln. Tror om jag inte minns fel, så var det ett spel som man var tvungen att ha en adapter till för att spela (en sån där med en blå "lina") minns inte vad dessa NES spel kallades men tror nån förstår vad jag menar. Det var alltså ett "halvt" NES-spel. Har försökt leta runt på internet för att hitta det men har ju inte så mycket att gå på så hoppas nån här vet vad jag snackar om!
Peace
Det kanske inte helt passar din beskrivning, men är det Little Nemo? Annars finns Little Samson som låter dig välja karaktär i början av spelet.
Citera
2010-11-18, 21:23
Medlem
obojegotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cesse
FPS med väldigt bra story. Inte allt för gammalt då jag är lite kräsen när det gäller grafiken.

Har spelat alla CoD så de är att utesluta.
Black ops. Dude. Det äger donkeyshit! fast du kanske redan har det.
Citera
2010-11-19, 13:29
Medlem
majmoons avatar
SÖKER ett MMO som e orginellt inte wow copy utan något helt unikt

tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem