Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-15, 19:45
Medlem
Qaowous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kEzi
Roligt äventyr/sandbox spel.

AMD 5000+
nvidia 9800GTX+
2gig ram

Minecraft
http://minecraft.net
Citera
2010-11-15, 20:02
Medlem
Qaowous avatar
Jag söker ett zombie-survival spel! Jag har sökt och hittar uråldriga trådar så provar här igen.

Det jag är ute efter är ett spel, eller någon form av addon till ett spel där man ska överleva en "zombie-invasion" ur fps-perspektiv. Har spanat in Zombieläget i Black Ops och Left 4 dead men hade väl tänkt mig något där ammo är lite mer sällsynt (lite Resident Evil style). Ungefär som Dead Rising fast fps. Minecraft är ett ypperligt alternativ, men hade önskat lite fler zombies. Finns det något sånt spel?
Citera
2010-11-15, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkot
Alundra? Vet att spelet börjar på ett skepp, senare är man i något aptempel/stad

Sjuk du e somhade rätt på första !!!!! tackar så mycket är det mission impossible att ladda ner detta spel till pc ?
Mvh !
Citera
2010-11-15, 22:26
Medlem
Henkots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schteekarn
Sjuk du e somhade rätt på första !!!!! tackar så mycket är det mission impossible att ladda ner detta spel till pc ?
Mvh !

Playstation emulator och alundra fungerade sjukt bra för mig förut, lite ovant att köra med tangentbord bara
Citera
2010-11-16, 07:44
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrVissto
Finns det inte ett spel vid namn sim ant? Kanske är det men har för mig att det var någon form av myrstackssimulator...

Tack för svaret. Ska kolla med henne om det var det hon menade!
Citera
2010-11-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slowlychoking
Jag söker ett spel som jag tror kom ut 2009. Det enda jag minns är att det är ett japanskt spel, och jag har för mig att Aftonbladet i sin recension sade något om att spelet påminde mer om konst än tv-spel. Har ni någon aning om vilket spel jag syftar på

Kan det vart "Love", rejäl flopp måste jag säga. http://www.quelsolaar.com/
Minecraft är nya Love, fast mer överskådlig grafik
Citera
2010-11-16, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaowou
Jag söker ett zombie-survival spel! Jag har sökt och hittar uråldriga trådar så provar här igen.

Det jag är ute efter är ett spel, eller någon form av addon till ett spel där man ska överleva en "zombie-invasion" ur fps-perspektiv. Har spanat in Zombieläget i Black Ops och Left 4 dead men hade väl tänkt mig något där ammo är lite mer sällsynt (lite Resident Evil style). Ungefär som Dead Rising fast fps. Minecraft är ett ypperligt alternativ, men hade önskat lite fler zombies. Finns det något sånt spel?

CRIMSONLAND. Fan vad roligt det är att lira 2-player.. Sjukt roligt att nöta igenom alla levels på hardcore..

Det är topdown och har några år på nacken, du får tanka det dessutom då det kostar pengar. Absolut kul!
Citera
2010-11-16, 15:08
Medlem
MrJackssons avatar
Jag söker en nedladdnings länk till spelet Bubble Trouble. Jag har googlat men jag har bara hittat suspekta sidor.

EDIT: Jag fann den mycket gömd på miniclip.
Senast redigerad av MrJacksson 2010-11-16 kl. 15:12.
Citera
2010-11-16, 21:14
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EverlastingScar
Vill ha tips om något fps spel som har några år på nacken, då min dator inte är den bästa. Vad som helst utom CS blir bra. Hit me!

Citat:
Ursprungligen postat av SilverPressen
precis samma jag sitter o funderar på! cs är ju uttjatat, det är väldigt svårt att hitta ett lite äldre fps som ändå går o lira online. Någon som har tips? Har spelat company of heroes online ett tag nu o börjar tröttna. jag vill inte betala för o kunna spela det heller, kan va värt o nämna.
Soldier of Fortune 2 kanske? Finns fortfarande en del som lirar online. Även jävligt kul i singleplayer.

Annars har ni ju alla Battlefield-spelen...
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Min farsa har nyss fått en ny dator av skolan han jobbar på. Gubben älskar sitt spindelharpan men skolan har tagit väck alla spel på datorerna som skänkts till lärare och elever. Vet någon var man kan ladda ner spindelharpan? Tycker synd om gubben han brukar sitta och spela varje kväll...
Pröva denna: http://isohunt.com/torrent_details/223205581/spider+solitaire?tab=summary

Citat:
Ursprungligen postat av Qaowou

Testa Killing Floor.
Citera
2010-11-17, 03:26
Medlem
Jag söker ett spel som jag lirade på nintendo (NES) när jag var yngre. Det ända jag minns (kan ha förvrängt) är att det påminner om megaman, och man började spelet att välja olika kombinationer av karaktärer man kunde förvandla sig till, bl.a en snubbe som kastade pipor och nån liten bäbis som, när han/hon slog fienderna förvandlade de till moln. Tror om jag inte minns fel, så var det ett spel som man var tvungen att ha en adapter till för att spela (en sån där med en blå "lina") minns inte vad dessa NES spel kallades men tror nån förstår vad jag menar. Det var alltså ett "halvt" NES-spel. Har försökt leta runt på internet för att hitta det men har ju inte så mycket att gå på så hoppas nån här vet vad jag snackar om!
Peace
Citera
2010-11-17, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirrog
Jag söker ett spel som jag lirade på nintendo (NES) när jag var yngre. Det ända jag minns (kan ha förvrängt) är att det påminner om megaman, och man började spelet att välja olika kombinationer av karaktärer man kunde förvandla sig till, bl.a en snubbe som kastade pipor och nån liten bäbis som, när han/hon slog fienderna förvandlade de till moln. Tror om jag inte minns fel, så var det ett spel som man var tvungen att ha en adapter till för att spela (en sån där med en blå "lina") minns inte vad dessa NES spel kallades men tror nån förstår vad jag menar. Det var alltså ett "halvt" NES-spel. Har försökt leta runt på internet för att hitta det men har ju inte så mycket att gå på så hoppas nån här vet vad jag snackar om!
Peace

http://www.youtube.com/watch?v=G8HNRPaiyPI&feature=related

En vild gissning Bebis som kan slå fiender till moln iaf^^
Citera
2010-11-17, 12:34
Medlem
Jag söker ett "fysik spel"
Ett sånt där där man har massa elastiska band, fjädrar och parametrar och kan bygga massa konstruktioner i 2d , hade ett sådant förut men har glömt vad det heter.
EDIT: Något åt det här hållet http://www.physicsgames.net/game/IncrediBots_2.html
fast mera avancerat och som man laddar ner till datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in