Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-27, 18:00
Medlem
Wokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Han sa ju läskigt

Har inte spelat det, men ska köpa det imon, Siren Blood Curse verkar förjävla läskigt

Dead Space serien är inte vad du söker, det är mer "oooohh, halvt läskigt musik, hjälp nu hoppade ett monster fram" Det är bra dock

Men som sagt, Siren Blood Curse

Verkar som ett minst sagt obehagligt spel! Har du testat det?
Vore bra att veta ifall Siren: Blood Curse inte bara är läskigt utan även ett bra och genomtänkt spel.
Citera
2011-03-27, 19:25
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woken
Verkar som ett minst sagt obehagligt spel! Har du testat det?
Vore bra att veta ifall Siren: Blood Curse inte bara är läskigt utan även ett bra och genomtänkt spel.

Dead space 2 är bra, men tror du skulle gilla blood curse mer, har också fått 8.4 åtminstone på IGN, annars så kan jag säga mer när jag fått det.
Citera
2011-03-27, 21:43
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transistor
Söker spel till 360. Vill testa något rollspel åt typ WOW hållet. Alltså, man går upp i level, får nya skills osv. Har ingen större koll på rollspel så det kanske är så på de flesta.

Söker även något schysst bilspel till 360, gärna lite arkadigt, typ NFSMW.

Tar även emot tips överlag om bra spel till 360.

/Tack.
Skulle rekomendera att du köper Oblivion:GOTY eller Fallout 3:GOTY.
Citera
2011-03-28, 11:59
Medlem
rAppmeisters avatar
Jag söker ett spel jag spelade för runt 1.5-2 år sedan, det var en 2D Space Shooter som riktade in sig på mer "skill" än bara massa blinkade pixlar.
Har för mig, inte helt säker, att jag hittade det via en spelutvecklare som hade ett spel på ArmorGames..

Spelet i sig gick ut på att skjuta och undvika inkommande fiender och deras skott, man hade även någon form av sköld som man kunde toggla och minns jag inte helt fel så drogs det energi / alternativt att man tålde ett skott.. (Är inte helt säker :/)
Citera
2011-03-28, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woken
För det mesta går du bara runt och slår ned/skjuter fienderna. Detta kräver ingen form av skicklighet, då närstrider enkelt vinns genom att trycka på samma knapp om och om igen och skjutvapnen automatiskt siktar in sig på fienderna. Ibland måste du smyga dig förbi fiender, men detta är också tråkigt då bandesignen är medelmåttig och fiendernas AI usel.

Sedan är kamerakontrollen nog den äckligaste jag sett. Kameran envisas med att konstant autocentrera sig. Ladda ned demot så kommer du fatta vad jag menar.
Citera
2011-03-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strejken
Söker ett spel med en interaktiv spelvärld. Interaktiv på det sättet att det inte bara är massa döda föremål som ligger omkring, som i många FPS. Går man in i en vägg exempelvis ska kontrollen anpassas efter det, man ska inte bara kunna gå in i den (Tänk GTA4 vs MW2). Spelvärlden måste inte vara stor.

kanske fallout 3? / new vegas
Citera
2011-03-28, 21:41
Medlem
Hej, jag kan inget om dataspel men min son som är tio år har spelat Minecraft länge, nu letar han efter nytt spel. Vi letar efter ett spel som ska heta Scroll, men förstår inte hur man laddar ner det. Finns det någon som kan ge mig en länk eller mer info? Tack på förhand!
Citera
2011-03-28, 21:54
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safokala
Hej, jag kan inget om dataspel men min son som är tio år har spelat Minecraft länge, nu letar han efter nytt spel. Vi letar efter ett spel som ska heta Scroll, men förstår inte hur man laddar ner det. Finns det någon som kan ge mig en länk eller mer info? Tack på förhand!

Din son har säkert fått nys på skaparen av minecrafts nya projekt. Men jag kan säga som så att det blir svårt att få tag i då det som sagt än så länge bara är ett projekt. Kanske kommer nästa eller nästnästa år, kanske efter det. Men just nu är det ingen mening att leta efter det.
Citera
2011-03-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Din son har säkert fått nys på skaparen av minecrafts nya projekt. Men jag kan säga som så att det blir svårt att få tag i då det som sagt än så länge bara är ett projekt. Kanske kommer nästa eller nästnästa år, kanske efter det. Men just nu är det ingen mening att leta efter det.

Ok, då förstår jag varför vi inte hittar det. Då återstår frågan: Finns det något likande spel, eller något bra spel som vi kan ladda ner?
Citera
2011-03-28, 22:52
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safokala
Ok, då förstår jag varför vi inte hittar det. Då återstår frågan: Finns det något likande spel, eller något bra spel som vi kan ladda ner?

Liknande Minecraft eller liknande Scroll? Är det minecraft så får man då fråga om det är själva "bygga saker"-delen, grafiken eller "survival"-delen. Bygga saker är det inte jättemycket bra inom men det finns t.ex garry's mod(gmod), är det grafiken så får jag hänvisa till lite äldre spel som t.ex Elder Scrolls I(Arena) och II(Daggerfall) eller kanske Might and Magic VII/VIII och är det survival som det letas efter så finns det massor av zombiesurvival men främst är kanske Left for dead-serien.

Men är det däremot Scroll-liknande spel så finns det en del liknande men det bästa är nog Magic the Gathering: duels of the planeswalkers. Det ska finnas en del mer men inget jag kommer på i huvudet. Finns även en del lite äldre japanska spel som Pokémon trading card game och en massa Yugiohspel som jag tror ska vara lite samma stil.
Citera
2011-03-29, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Liknande Minecraft eller liknande Scroll? Är det minecraft så får man då fråga om det är själva "bygga saker"-delen, grafiken eller "survival"-delen. Bygga saker är det inte jättemycket bra inom men det finns t.ex garry's mod(gmod), är det grafiken så får jag hänvisa till lite äldre spel som t.ex Elder Scrolls I(Arena) och II(Daggerfall) eller kanske Might and Magic VII/VIII och är det survival som det letas efter så finns det massor av zombiesurvival men främst är kanske Left for dead-serien.

Men är det däremot Scroll-liknande spel så finns det en del liknande men det bästa är nog Magic the Gathering: duels of the planeswalkers. Det ska finnas en del mer men inget jag kommer på i huvudet. Finns även en del lite äldre japanska spel som Pokémon trading card game och en massa Yugiohspel som jag tror ska vara lite samma stil.

Tack! Ska kolla upp detta!
Citera
2011-03-29, 13:51
Bannlyst
Hej.

Är det någon som kan tipsa mig om trovärdiga strategispel där man bygger saker och tjänar pengar, exempel är Zoo Tycoon och Rollercoaster Tycoon fast dom är förvisso rätt gamla nu och jag är lite av en grafik-bög.

Har inte så bra koll på om det finns några sådana spel med någorlunda bra grafik, någon som vet?

Öppen för förslag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in