Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-29, 13:12
Medlem
Elak trollkarls avatar
Speltips, tack! Jag känner för att spela något man verkligen blir medryckt av, något som griper tag i en. Om jag säger att jag gillar allt Bioware har att komma med så vet ni väl ungefär vad jag har för smak i övrigt. Spelet behöver dock absolut inte vara ett RPG, men får gärna uppfylla ett/flera utav dessa kriterier:

- Till PC (eller ja, det här kriteriet måste uppfyllas)
- "Halvnytt", 2004 - 2007 typ.
- Dialogval.
- +10 timmars speltid.
- Återspelbart (jag vill inte gärna rusa igenom spelet en gång för att aldrig mer veta av det igen).
- "Fritt". Med andra ord, ingen miljödesign som tvingar dig från punkt A direkt till punkt B. Jag besöker gärna O därimellan.
- Inte Fable II.

Jag har i princip hållit mig undan spelmarknaden under just tidperioden 04-07 eftersom att jag fram tills alldeles nyligen hade en jävla stenåldersdator, och jag har i princip ingen aning om vilka spel som ens släppts under den här tiden. Så, ge mig allt ni har!
Citera
2009-03-29, 13:17
Medlem
ShmotZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShmotZ
Finns det möjligen något spel som liknar typ Capatalism 2 fast man håller på med droger och typ dealar droger osv? Skulle vara roligt

Någon?
Citera
2009-03-29, 15:05
Medlem
Gimp_offers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elak trollkarl
Speltips, tack! Jag känner för att spela något man verkligen blir medryckt av, något som griper tag i en. Om jag säger att jag gillar allt Bioware har att komma med så vet ni väl ungefär vad jag har för smak i övrigt. Spelet behöver dock absolut inte vara ett RPG, men får gärna uppfylla ett/flera utav dessa kriterier:

- Dialogval.
- +10 timmars speltid.
- Återspelbart (jag vill inte gärna rusa igenom spelet en gång för att aldrig mer veta av det igen).
- "Fritt". Med andra ord, ingen miljödesign som tvingar dig från punkt A direkt till punkt B. Jag besöker gärna O därimellan.
- Inte Fable II.

Jag har i princip hållit mig undan spelmarknaden under just tidperioden 04-07 eftersom att jag fram tills alldeles nyligen hade en jävla stenåldersdator, och jag har i princip ingen aning om vilka spel som ens släppts under den här tiden. Så, ge mig allt ni har!

Det jag kan tänka mig på rak arm är oblivion eller Beyound good and evil. Dock så är den sist nämde lite äldre och inte lika fritt som oblivion är, men mycket gripande.

Om du inte har spelat oblivion så ska du ladda ner OOO modden. Höjer speluplevelsen med 500% Sen har du alltid Morrowind som är förgående till oblivion som ibland är bättre.
Citera
2009-03-29, 15:12
Medlem
General i götets avatar
Jag söker ett webbaserat bilspel där man designar sin egen bil, bygger upp den, tävlar mm. någon?
Citera
2009-03-29, 15:34
Medlem
Elak trollkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimp_offer
Om du inte har spelat oblivion så ska du ladda ner OOO modden. Höjer speluplevelsen med 500% Sen har du alltid Morrowind som är förgående till oblivion som ibland är bättre.

Oh, vackert. Jag älskade Morrowind, men har varit lite rädd för Oblivion, mest pga hela den här grejen med att fiender inte har en "set level", utan anpassar sig efter hur stark du är - något som OOO verkar fixa. Tack så mycket för tipset, ska genast kika närmare på det.
Citera
2009-03-29, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elak trollkarl

- Dialogval.
- +10 timmars speltid.
- Inte Fable II.

Ett klockrent fall för Knights of the Old Republic om du inte spelat det!
Citera
2009-03-29, 17:20
Medlem
Luigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Ja det är singleplayer. Det går att ladda ner ett demo, men då kan du bara spela till en viss level. Hela spelet kostar runt 250 nånting. Ladda ner demot och pröva, det är riktigt kul. Du skapar din egen karaktär, sen sätts du ut i en medeltida värld med olika faktioner.
Så kan du göra lite vad du vill, skapa din egna arme och plundra byar tex. Då när du sen väljer att attackera en by tex så ändras spelet i tredje person och du styr din gubbe ute på slagfältet, så kan du tex använda pilbåge eller armborst.
Här är en trailer på spelet http://www.youtube.com/watch?v=uTUVfmE2ViQ&fmt=18

Värt att pröva spelet. Det roligaste är att skjuta med pilbåge eller armborst tycker jag. Sen finns det ett mycket aktivt forum med många olika tillägg.
Tack som fan för tipset. Jag har spelat det nu och det är ju kul som fan
Citera
2009-03-29, 17:20
Medlem
Hej söker roliga frågesportspel inte backpacker?
Citera
2009-03-29, 17:57
Medlem
Qjts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SfinxBlackmage
Hej söker roliga frågesportspel inte backpacker?
Buzz, Scene it? Box office smash etc etc.
Citera
2009-03-29, 17:57
Medlem
Hittade det
Senast redigerad av M41K 2009-03-29 kl. 18:09.
Citera
2009-03-29, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColdAsIce
Söker ett gammalt Pc spel jag körde under högstadiet, klarade det inte då så vill klara det nu. Det jag kommer ihåg:
Du var en gubbe som stod till tjänst för massa gudar, innan varje bana var man i ett rum(på ett moln tror jag) där man kunde gå och höra vad varje gud ville att du skulle göra.
Kommer ihåg att det var ung. 6 gudar 3 goda 3 onda. En var trädälskare, en var en fet gubbe , en hade ett ballonghuvud(eller lampa),en var en fet gubbe som rökte. Vad man fick för magier berodde på vilken gud man valde, kommer ihåg att jag valde ballonghuvudet o fick massa elektriska magier.
I själva banan så var kameran i 3dje person,du hade en assisten med vingar som sa åt dig vart du skulle gå.
Kommer också ihåg att det var krig mellan de goda o onda gudarna o alla gudar hade sina representanter som gubben i spelet var, vissa gudar dog.
Sacrifice möjligtvis?
Citera
2009-03-30, 14:00
Medlem
ColdAsIces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napdev
Sacrifice möjligtvis?
BINGO
tack som fan nu har jag nått o göra tills mitt gips tas av
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera