Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-13, 17:36
Medlem
Roobans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Red Alert eller Red Alert 2? Kommer inte längre ihåg ifall man kunde barrikadera sig i byggnader i ettan, men i tvåan kunde man definitivt det.

Fungerade i ettan oxå...
http://cnc.wikia.com/wiki/Garrisoning_(Red_Alert)
Citera
2016-04-17, 00:39
Medlem
Goldencandy1s avatar
Söker ett mobilspel som är liknande av klassiska bubble shooter spelen.

Man typ sköt grejer så det sprängdes, så skulle man få bort en viss procent typ. Föreställde ofta föremål, som typ en sol. Såg lite ut som föremålen var gjorde av ädelstenar typ haha.

Minns även det man sköt iväg att vissa kunde man styra själv, vissa delade man på med fingret, osv osv.

Har gått igenom alla android och itunes topplistor med såna där shooter spel men hittar fan inte det haha.

Mvh
Citera
2016-04-18, 17:08
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldencandy1
Söker ett mobilspel som är liknande av klassiska bubble shooter spelen.

Man typ sköt grejer så det sprängdes, så skulle man få bort en viss procent typ. Föreställde ofta föremål, som typ en sol. Såg lite ut som föremålen var gjorde av ädelstenar typ haha.

Minns även det man sköt iväg att vissa kunde man styra själv, vissa delade man på med fingret, osv osv.

Har gått igenom alla android och itunes topplistor med såna där shooter spel men hittar fan inte det haha.

Mvh

Stämmer nog inte riktigt men skulle det kanske kunna vara någon variant av Zuma?
Citera
2016-04-18, 21:06
Medlem
Goldencandy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Stämmer nog inte riktigt men skulle det kanske kunna vara någon variant av Zuma?
Njae tyvärr. Det här var inte riktigt samma stuk. Man skulle som sagt spränga upp bilderna typ haha. Svårt att förklara
Citera
2016-04-18, 21:15
Medlem
Mikkäjävvels avatar
Citat:
Njae tyvärr. Det här var inte riktigt samma stuk. Man skulle som sagt spränga upp bilderna typ haha. Svårt att förklara

Låter som en remake/modernare version av Qix?! https://www.youtube.com/watch?v=0YrprwiGMhg
Citera
2016-04-19, 00:14
Medlem
Closters avatar
Citat:

Kan det vara Peggle?
Citera
2016-04-19, 10:36
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Nu ska vi se om jag kan få hjälp att hitta det här spelet.
Hag spelade det på ett nattgibb för många år sedan, det var ett onlinespel som var lite som quake isv. Fast med en massa skeva monster som jag minns var sjukt svåra att döda.
Var bland annat en demonisk flicka som var helt sargad som man kunde möta på arenan man var på.
Det var olika arenor alltså och när man dog kunde man följa dom andra spelerna om man ville men även (vill jag minnas) styra kameran själv som man ville och flyga omkring i arenan.
Det hette något konstigt spelet tror jag jag. Jag fick frågan om det vat "doom" men det passade inte riktigt ihop med namnet på spelet som jag minns det.
Citera
2016-04-19, 11:47
Medlem
Closters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Nu ska vi se om jag kan få hjälp att hitta det här spelet.
Hag spelade det på ett nattgibb för många år sedan, det var ett onlinespel som var lite som quake isv. Fast med en massa skeva monster som jag minns var sjukt svåra att döda.
Var bland annat en demonisk flicka som var helt sargad som man kunde möta på arenan man var på.
Det var olika arenor alltså och när man dog kunde man följa dom andra spelerna om man ville men även (vill jag minnas) styra kameran själv som man ville och flyga omkring i arenan.
Det hette något konstigt spelet tror jag jag. Jag fick frågan om det vat "doom" men det passade inte riktigt ihop med namnet på spelet som jag minns det.

Killing Floor?
Citera
2016-04-19, 12:35
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Closter
Killing Floor?
Fyfan vad grym du är! Stort tack!
Citera
2016-04-20, 22:02
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Fyfan vad grym du är! Stort tack!

De håller på med Killing Floor 2 atm, finns på Early Access på Steam.
Citera
2016-04-21, 22:16
Medlem
Goldencandy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkäjävvel
Låter som en remake/modernare version av Qix?! https://www.youtube.com/watch?v=0YrprwiGMhg

Citat:
Ursprungligen postat av Closter
Kan det vara Peggle?

Njae det var ingen av dessa. Hittade det precis och det var Ceramic Destroyer/Amazing Breaker

Men tack för hjälpen ändå
Citera
2016-04-25, 15:10
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
De håller på med Killing Floor 2 atm, finns på Early Access på Steam.
Sorry sent svar, jag såg det när jag googlade runt hehe. Skall bli kul att spela när hela spelet släpps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in