2011-01-04, 21:26
Medlem
Coopahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nman
Kunde man gå upp i ett torn så fanns Frankenstein där? Så fanns det också ett rum där man kunde måla sin egen vapensköld/banderoll?
För jag har fanimig också letat efter det! Hittar ingenstans.
Ja! Det där med att man kunde måla sin egen vapensköld/banderoll kommer jag fan också ihåg, på PC eller?
Citera
2011-01-04, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av koala
Läste en recension nyligen av ett spel som skulle komma till ps3 xbox 360.
Spelet skulle utspela sig i typ new york men hela staden hadde blivigt överväxt och naturen tagit över och växer i och på alla hus.
man är någon sorts ninja eller något
som kan hoppa runt o klänga på byggnader.

Vad heter spelet??

Fy fan vilket kul spel det låter som!!
Citera
2011-01-04, 22:55
Medlem
Roadblocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzel
Jag letar efter något online-spel med fokus role-playing! Jag bryr mig inte om det är en stor community, bara den är bra. De flesta som spelar spelet ska alltså vilja rollspela, eller i alla fall en stor mängd. Jag tänker mig lite som typ det allra äldsta Tibia. Nuvarande Tibia är inte alls som jag vill ha det där alla bara tänker på att levels och items. Jag är heller inte intresserad av spel såsom LotR online, Warhammer: online, WoW. Det ska helst vara ett simplare spel, men som sagt är det viktigaste av allt att det har fokus role-playing.

Det enda tipset jag fått som liknar ett sådant spel är Illarion och det var lite småkul, men gillar inte riktigt känslan i spelet. Grafik bryr jag mig inte om, men gillade inte riktigt det.

Någon som har något tips?

Age of Conan: Hyborian Adventures har mycket rollspel om du väljer en rollspelsserver. Åtminstone när det var nytt, inte spelat på länge.
Citera
2011-01-05, 10:48
Medlem
Frozhts avatar
Jag söker ett PC spel, som är släppt ungefär 2000-2004 (kan vara fel)
Det jag kommer ihåg av spelet är att är ett point & click spel.
Det första man ser när man börjar spelet är att man står i en telefonkiosk utanför ett stort "mansion".
Rösten från telefonen säger någonting med "Du har 30 sekunder på dig att öppna porten och gå in i huset"
Efter samtalet går man fram till porten, trycker in rätta koden (musik symboler) och sen går in i huset där man löser pussel för att kunna få fram en kod som går till en hiss, så man kommer till nästa våning.

Har för mig att spelet har svensk text, fast talande språket i spelet är engelskt.
Någon som vet?
Tack
Citera
2011-01-05, 13:32
Medlem
makduis avatar
Söker alla spel som innehåller alien greys alltså den där typiska alienformen som är gröna/gråa med stora ögon.

Söker även alla spel liknande det första red faction där man slåss för att bli fri från fångenskap.
Senast redigerad av makdui 2011-01-05 kl. 14:05.
Citera
2011-01-05, 13:37
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettaofc
Det här har säkert kommit upp massa gånger, men tråden är ju skapligt lång så orkar inte leta.

Söker bra co-op spel till xbox 360. Offline split screen. Army of two verkar bra, men har hört precisionen på siktet är dåligt m.m. Någon som har erfarenhet av det spelet kan ju skriva en liten åsikt.

Behöver inte vara co-op även att man spelar mot varann funkar, har redan fifa 11.

Nån utav halospelen är nog det bästa du kan köpa speciellt när det gäller offline coop.
Citera
2011-01-05, 13:41
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Dad
Jag har precis fått upp ögonen för Assassins Creed: Brotherhood. Gillar att klättra och svinga mig mellan saker och lönnmörda lite.

Söker ett liknande spel fast gärna lite mer hjärngymnastik och pussel (typ som första Tomb Raider till PSX). Funderar lite på Uncharted-serien men får lite känslan att det är lite väl actionbetonat?

Vill spela på Xbox360 bör tilläggas.

Vidare tycker jag Gods of War-serien verkar riktigt häftigt, men det är PS3 exklusivt om jag förstått rätt? Finns det något likvärdigt till boxen?

Ja dom nya tomb raider spelen har gått för långt
Men om du vill ha stealth så rekommenderar jag splintercell det är riktigt grymt!
Citera
2011-01-05, 13:44
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Söker alla spel som innehåller alien greys alltså den där typiska alienformen som är gröna/gråa med stora ögon.
Citera
2011-01-05, 22:16
Medlem
JIIRs avatar
Jag söker ett spel som går ut på att man är en tecknad dude som ska bli rik på aktier, typ mjölk och sånt, det är ett flashspel. Man skulle få så mycket pengar som möjligt innan man blev 30.
Citera
2011-01-05, 22:38
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:

Söker även alla spel liknande det första red faction där man slåss för att bli fri från fångenskap.

South park till PS1.
Citera
2011-01-06, 00:24
Bannlyst
Citat:

Area 51 till xbox.
Citera
2011-01-06, 00:29
Medlem
Jag söker ett spel som är gammalt som fan. Spelade det när jag var liten i mitten på 90-talet.
Jag minns att man var en "galler-kula" med en (gubbe i?) och att man rullade runt på banor med 6-7 andra rullande kulor som datorn styrde. Det var alltid den svarta kulan som kom sist
Så hoppade man på stora hopp och åkte på gröna pilar för att få superfart. En av banorna hette "The dump" har jag för mig..

Jag hade också för mig att det hette "squacher", men hittar inget när jag googlar!

Någon som tycker detta känns bekant? Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in