2010-05-26, 18:15
Medlem
Saffoks avatar
Har lite vaga minnen från ett spel jag spelade i unga dar, kan röra sig om en 7-9 år sedan. Man spelade via webbläsaren och det var något slags rpg i fantasystil. Minns att spelet bara var som en liten ruta på skärmen och att man skapade ett konto (tror jag), där man kunde ha en "sparfil". Spelet gick ut på att attackera olika monster, har för mig att man började med att möta råttor där man kunde loota t ex. ost. Det var inga rörelser eller hur man nu ska förklara det, utan allt illustrerades med bilder av världen man var i, monstrena osv. Man kunde även bara göra ett visst antal saker per dag innan man var tvungen att avsluta och vänta till nästa dag innan man fortsatte, gick rätt segt alltså. Ifall man dog var man död för gott och fick lov att göra ett nytt "konto" och börja om. Namnet på spelet var ganska kort har jag för mig.
Någon som har en susning om vad jag svamlar om för något?
Citera
2010-05-26, 18:58
Medlem
Jag söker ett eller flera spel som stämmer in på dessa punkter: Mycket action, flashig grafik (altså det behöver inte vara ny men den ska vara snygg, och mycket effekter, om ni fattar. ) Beroende fram kallande. Det ska vara snabb gameplay också. Hoppas att ni fattar. Blur är ett bra exempel, men det måste inte vara racing spel, kan vara alla typer av spel.
Citera
2010-05-26, 23:35
Medlem
Fooulzs avatar
Någon som vet något roligt online spel via webben, alltså så man kan sitta i skolan och spela? Som går ut på något. Menar så man spelar mot andra och inte själv.
Citera
2010-05-27, 02:14
Medlem
Douloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Någon som vet något roligt online spel via webben, alltså så man kan sitta i skolan och spela? Som går ut på något. Menar så man spelar mot andra och inte själv.
Det första som poppar upp i mitt huvud, är Runescape & blip.se
Citera
2010-05-27, 02:16
Medlem
skazzis avatar
Söker efter något bra strategispel typ age of empire. Enda kraven är väll egentligen att det inte finns några begränsningar när det gäller att bygga byggnader då jag tycker det är roligast att bygga yber försvar
Citera
2010-05-27, 09:17
Medlem
punanihunters avatar
jag söker 2 spel till ps2 som jag glömt namnen på.

det ena var ett udda ishockeyspel, lite "arkadaktigt", där man kunde vinna typ bonuspoäng och spelarna kunde förvandlas gigantiska jättar och få bra övertag. ursäkta om det låter lite vagt hehe men var så jävla länge sen jag spelade skiten.

det andra var ett racing motorcykel spel där man man kunde använde ett baseballträ på motståndarna när man körde upp bredvid de.

jag har sökt som en dåre, men ej lyckats hitta
Citera
2010-05-27, 14:16
Medlem
Nanamis avatar
Jag söker ett spel som jag misstänker följer med Windows, eller iaf gjorde för länge sedan.
Det har även funnits att spela på Icas hemsida förut.
Spelet börjar med att man har en spelplan där det studsar 3 röda bollar, och man ska "kapa bort" delar av planen och på så sätt låsa in bollarna i "boxar", gärna var för sig. Nästa level är det 4 bollar, och sen 5 och...ja ni förstår. Man får poäng beroende på hur många procent av spelplanen som är "kapad" och om bollarna är inlåsta en och en eller flera i varje box som är kvar.
Det är fruktansvärt beroendeframkallande och jag bara måste hitta det!

Någon som vet?
Citera
2010-05-27, 15:31
Medlem
Nanamis avatar
Haha! Efter ännu mer googling lyckades jag hitta det jag söker - Jezzball!
Citera
2010-05-27, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
jag söker 2 spel till ps2 som jag glömt namnen på.

det ena var ett udda ishockeyspel, lite "arkadaktigt", där man kunde vinna typ bonuspoäng och spelarna kunde förvandlas gigantiska jättar och få bra övertag. ursäkta om det låter lite vagt hehe men var så jävla länge sen jag spelade skiten.

Detta heter i alla fall "NHL Hitz"

Citat:
Ursprungligen postat av skazzi
Söker efter något bra strategispel typ age of empire. Enda kraven är väll egentligen att det inte finns några begränsningar när det gäller att bygga byggnader då jag tycker det är roligast att bygga yber försvar

Empire Earth kanske?
Citera
2010-05-27, 21:55
Medlem
Söker ett bra pang pang-spel.

Krav:

Inte för svårt.
Bra story.
Bra grafik.
Främst är det single player jag ska spela (troligen) och ställer högst krav där.

Är det COD modern warfare 2 som gäller eller?
Senast redigerad av DownPoison 2010-05-27 kl. 21:58.
Citera
2010-05-27, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DownPoison

Krav:

Inte för svårt.
Bra story.
Bra grafik.
Främst är det single player jag ska spela (troligen) och ställer högst krav där.

Utan tvekan.
Bad company 2 hade så dåligt single player att jag stängde av efter 3 timmar.
Citera
2010-05-28, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DownPoison

Krav:

Inte för svårt.
Bra story.
Bra grafik.

Storyn i cod 2 är väl sisådär, vissa tycker om den andra tycker den är vidrig.
Pröva splinter cell conviction, lite mer smyg men mycket pangang, inte som de gammla. Riktigt roligt är det också och har fått bra betyg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in