2010-03-14, 10:28
Medlem
gronbuskes avatar
Jag måste också fråga efter ett spel jag sökt efter väldigt länge, hade det på skiva för väldigt länge sen.
Det är ett barnspel som jag tror hette nåt i stil "Happy Birthday". Man styrde en gul björn(är jag ganska säker på) och skulle ta sig till sitt födelsedagskalas. På vägen skulle man akta sig för fallande kottar och fånga frukter och sånt. Musiken liknande Slagsmålsklubbens låt "SMK hittar munspelet" väldigt mycket.
Citera
2010-03-14, 12:26
Medlem
-=Damian=-s avatar
fick rekomenderat mount and blades här för några veckor sedan. laddade ner det, fastnade rejält och glömde tacka för tipset haha, så tack som fan, fick en grym upplevelse, nu regerar kingdom of nords hela kartan med mig och Lethwin far-seeker i spetsen och de få Quests som är kvar är typ skit som ges av elders i byarna. triiiiist.. såå

HAR någon en ide om ett liknande spel? gärna inte oblivion då jag testat det innan men fastnade inte så mycket..

söker hela spelupplägget med en typ medeltida tidsram, där man måste uppgradera sina skills, fixa värre vapen/armor m.m OM det finns Magi med i spelet vill jag helst inte att det ska vara Main.. alltså jag vill kunna vara en warrior med svärd/pilbåge och sånt där, spells och skit faller mig inte i smaken då jag söker verklighetstrogna spel!

EDIT: online spel är inte heller något större intresse då jag ofta måste avbryta på sekunden och lämna datorn, så jag är mest intresserad av singleplayer
Senast redigerad av -=Damian=- 2010-03-14 kl. 12:30.
Citera
2010-03-14, 12:37
Medlem
Randomdude34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
fick rekomenderat mount and blades här för några veckor sedan. laddade ner det, fastnade rejält och glömde tacka för tipset haha, så tack som fan, fick en grym upplevelse, nu regerar kingdom of nords hela kartan med mig och Lethwin far-seeker i spetsen och de få Quests som är kvar är typ skit som ges av elders i byarna. triiiiist.. såå

HAR någon en ide om ett liknande spel? gärna inte oblivion då jag testat det innan men fastnade inte så mycket..

söker hela spelupplägget med en typ medeltida tidsram, där man måste uppgradera sina skills, fixa värre vapen/armor m.m OM det finns Magi med i spelet vill jag helst inte att det ska vara Main.. alltså jag vill kunna vara en warrior med svärd/pilbåge och sånt där, spells och skit faller mig inte i smaken då jag söker verklighetstrogna spel!

EDIT: online spel är inte heller något större intresse då jag ofta måste avbryta på sekunden och lämna datorn, så jag är mest intresserad av singleplayer

Gothic 3?
Citera
2010-03-14, 12:51
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomdude34
Gothic 3?

kollar upp det på tuben tack för tipset!
Citera
2010-03-14, 13:09
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:

Risen, Morrowind och Two worlds.
Citera
2010-03-14, 15:20
Medlem
möböks avatar
Jag söker ett spel som liknar vid Max Payne 2: The Fall of Max Payne, mest då känslan spelet förmedlar. Den dystra, serietidningsstylen. Men gärna med lite pang-pang också då förstås.
Citera
2010-03-14, 18:32
Medlem
JollyRogerss avatar
Roliga java spel åt mobilen sökes. Gärna något som man kan spela länge utan att tröttna.
Citera
2010-03-14, 19:52
Medlem
Citat:

Det finns ju massvis med moddar till Mount and Blade, tanka ett par och spela mer!
http://forums.taleworlds.com/index.php/board,63.0.html
Citera
2010-03-14, 21:20
Medlem
Tomatns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatn
Jag letar efter ett spel, Kan vara call of duty 2 men är inte säker!

Jag kollade på filmen Enemy at the gates. Scenen där man går i land med båtar och varannan person får ett vapen. Så ska man hålla ihop och ta vapnet när den andre dör. När jag såg den scenen så klämde jag ur mig, Men den här banan finns ju på ett spel.

Den här scenen alltså: http://www.youtube.com/watch?v=5lasqkciRNY

Så jag undrar, Är det cod 2 som den är med på ?
Hoppas ni förstår.

OBS! Inte omaha beach utan ryssland har jag för mig.

Någon ?
Citera
2010-03-14, 21:30
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Någon ?

Jag tror det är nåt gammalt medal of honor du är ute efter.
Citera
2010-03-14, 22:38
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Jag letar efter ett spel, Kan vara call of duty 2 men är inte säker!

Jag kollade på filmen Enemy at the gates. Scenen där man går i land med båtar och varannan person får ett vapen. Så ska man hålla ihop och ta vapnet när den andre dör. När jag såg den scenen så klämde jag ur mig, Men den här banan finns ju på ett spel.

Den här scenen alltså: http://www.youtube.com/watch?v=5lasqkciRNY

Så jag undrar, Är det cod 2 som den är med på ?
Hoppas ni förstår.

OBS! Inte omaha beach utan ryssland har jag för mig.

Scenariot heter Stalingrad och är från Call of Duty.
http://www.youtube.com/watch?v=MxMix7QB81g
Citera
2010-03-15, 04:12
Medlem
möböks avatar
Söker ett spel som liknar Max Payne, till dator då. Gärna med samma mystik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in