2010-03-11, 21:19
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserad
Tackar, ös på med fler, lite strategiespel ?

Ah! Glöm inte Heroes of Newerth om ni har det
Citera
2010-03-11, 21:25
Medlem
Daanroofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Jag söker ett spel, ett 2D spel från uppifrån, det liknade otroligt CS, tror t.o.m det var baserat på CS.
Man kunde köra team deathmatch osv.

Man kunde ha vapen som man kan i CS typ.

Iaf, detta spel var väldigt nice, man kunde göra egen server osv, kunde designa sin egna login screen osv väldigt lätt

Någon som vet vad det är för spel? Kommer ihåg när man langar flash och HE osv. Man kan också bygga egna banor skitkul spel, undrar om det fortfarande är aktivt och vad spelet heter?

Kan det vara cs 2d? http://www.cs2d.com/
Citera
2010-03-11, 23:25
Medlem
Adobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daanroof
Kan det vara cs 2d? http://www.cs2d.com/
Nope, provade det tidigare idag, men jag kommer ihåg att det inte var det spelet.

Kommer ihåg att det var helt annorlunda banor än dem på CS2D. Sedan har namnet 3 engelska ord i sig vad jag kommer ihåg.

I detta CS2D så när man kastar flash granat så klickar man bara för att kasta.
I spelet jag söker kunde man hålla in så den laddar när man kastar, och man kunde kasta över lådor osv som man inte kan göra i CS2D.

Menyn var vit, men man kunde typ ändra om i designen, iaf när man startade upp spelet där det var en ruta där man skulle skriva in sitt spelnick man ville ha.

Sedan efter det kom man till ett rum där en chat var och där det fanns en lista på servrar som var igång.

Sedan när man byggde barnor, kunde man typ göra väldigt roliga barnor, fanns typ buskar osv som man kunde gömma sig i om man stoppade 2 buskar brevid varandra.

Kommer inte ihåg mycket mer, men det var kanske runt 3 år sedan jag sist spelade det.
Citera
2010-03-12, 13:15
Medlem
Hoppande fyrkantig gubbe???

Har sökt förgäves efter ett litet gratis platformsspel som vi spelade mycket i klassen för några år sedan!
Svårt att förklara, men jag ska göra mitt bästa.

Ganska likt detta:
http://www.gamesetwatch.com/2009_06_18_shinguru.jpg

Men inte så många färger. Man är en liten fykantig gubbe (som jag tror kan ha varit röd, men minns inte riktigt) som ska ta sig igenom massa banor. Det går ganska fort, och det är inget skjutande eller nåt sånt. Man ska akta sig för taggar, gropar och liknande.
Jag har för mig att man kan göra egna banor. Det finns bassar o.s.v
Spelet är litet, kan inte va mer än några mb.

Jag har letar efter det förgäves hur länge som helst nu!
Skulle vara evigt tacksam för svar.
Jag fyller på så fort jag kommer på nåt nytt.

Tack
Senast redigerad av Shroome 2010-03-12 kl. 13:30.
Citera
2010-03-12, 22:33
Medlem
BattleBuddhas avatar
Förmodligen svårt att hitta exakt det jag spelade, men jag skulle vilja ha tag i liknande.

Det jag spelade var något slags polis-utredar-spel (möjligt att det hette något med polis)

Det var inget FPS, utan man fick höra om något brott och så fick man leta runt efter ledtrådar (sett snett uppifrån TROR jag), fråga folk osv. Väldigt underhållande imo. Väldigt likt The X-Files på playstation 1 om det säger er något :P

Tack!
Citera
2010-03-13, 13:57
Medlem
ekmannens avatar
Söker ett spel till ps3. Skulle vilja ha något spel där man kan köra 2 player och göra uppdrag tillsammans, tror det kallas co-op. Kom med alla möjliga förslag
Citera
2010-03-13, 14:33
Medlem
Randomdude34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekmannen
Söker ett spel till ps3. Skulle vilja ha något spel där man kan köra 2 player och göra uppdrag tillsammans, tror det kallas co-op. Kom med alla möjliga förslag

Army of two (1 och 2), Little big planet, Borderlands?
Citera
2010-03-13, 14:44
Medlem
ekmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomdude34
Army of two (1 och 2), Little big planet, Borderlands?
Läste att det bara går att köra co-op online på army of two? Jag menar att man sitter på samma konsol med 2 kontroller och spelar tillsammans. Finns det fler spel av det jag tänker på?
Tack på förhand
Citera
2010-03-13, 16:17
Medlem
Fennies avatar
Hej!
Jag söker efter ett spel som min mor saknar. Det ska tydligen vara någon form av tetris fast med flaggor som faller ner. Vi hade det på vår gamla dator från början på 90-talet så det har ju några år på nacken. Hoppas denna vaga förklaring räcker då varken hon eller jag minns mer av det.
Citera
2010-03-13, 21:13
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekmannen
Läste att det bara går att köra co-op online på army of two? Jag menar att man sitter på samma konsol med 2 kontroller och spelar tillsammans. Finns det fler spel av det jag tänker på?
Tack på förhand
Jag har kört army of two coop på samma konsoll, så det går.
Citera
2010-03-14, 00:21
Medlem
Ezels avatar
När spårade den här tråden ut till "Ge mig tips på något kul LAN-spel" och liknande från "Vad är det för spel där man är en rund gul sak som äter prickar och blir jagad av spöken i en labyrint? Har för mig att det var lixom som små filmer mellan banorna också."

Jag gillade tråden bättre när den var för specifika spel
Citera
2010-03-14, 00:55
Medlem
majorapas avatar
Jag söker två mac-spel från 90-talet som jag tror var skapade av samma företag, de var iaf väldigt lika.

Det enda handlade om isbjörnar. Det andra om någon snubbe som hette typ alex eller peter...
I båda spelen navigerade man sig runt på olika rutor/områden och i varje sådan fanns ett antal minispel och annat kul.

I isbjörnspelet skulle man bl.a. bygga en igloo av isblock och så fanns det även ett litet 2d-platformsspel där man var en isbjörn. Sen har jag för mig att man fiskade också.

I snubbe-spelet navigerade man sig runt i olika rum hemma hos honom och i badrummet fanns bl.a. ett fiskspel av typen "du är en liten fisk som blir större om du äter mindre fiskar men blir uppäten om du kommer för nära en större fisk". Man kunde även rota runt i hans kylskåp och så fanns det en världskarta man kunde göra lite grejer på.

Har försökt hitta de här förut men förgäves....

edit: även ett Apache spel på Mac. 3d. I introt spelas Valkyriornas ritt.
Senast redigerad av majorapa 2010-03-14 kl. 01:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in