2010-01-10, 12:26
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Jag söker ett spel till Wii där man slåss genom att vifta med både nun-chuk och remoten. Bättre än Wii sports varianten...

Även andra spel där man använder sig av annorlunda styrning/kontroller vore kul att höra!
Citera
2010-01-10, 13:57
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
Jag söker ett spel till Wii där man slåss genom att vifta med både nun-chuk och remoten. Bättre än Wii sports varianten...

Även andra spel där man använder sig av annorlunda styrning/kontroller vore kul att höra!
Punch-Out Wii
Red Steel 1 och 2
No More Heroes
MadWorld
Citera
2010-01-10, 15:01
Medlem
darko.alexanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Personligen tycker jag att L2 är långtråkigt då man får grinda och farma så förbannat mycket. Det är verkligen ett risspel för asiater enligt min mening.

Kan hålla med dig att det är mycket grinda/farma. Kanske lite för mycket. Men är man med i en klan eller grindar med en grupp går det många gånger fortare att levla/fixa gear. Sen kan man också sätta upp program som gör det åt en.

I slutändan så är det värt det. Så sjukt mycket pvp och pvp systemet är fan asbra tycker jag (hört att mycket nytt har tillkommit, partydueling osv osv, så vet inte hur det är).
Minns massa pvps som vi gjorde för diverse olika raids. Man går dit med sin klan/allians på ca 100-150 pers, möter en annan allians på kanske 200 pers. När pvpn emellan de 2 börjar så dyker en annan allians upp på 100-150 pers. Sjukt kul.Suger om datorn inte pallar dock :P

De mindre pvpna är ju också roliga, 3v3, 9v9, 18v18 osv. Eller ganking där man lallar runt själv och dräper 7 pers. Men masspvp är tamefan det bästa
Citera
2010-01-10, 16:22
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaoseT
Punch-Out Wii
Red Steel 1 och 2
No More Heroes
MadWorld

Jag trodde att man använde knapparna till Punch-Out på Wii.

No more heroes verkar intressant, de andra 2 lämnar jag nog åt sidan.

Finns det andra sporter och liknande som kan vara kul att testa på?
Citera
2010-01-10, 17:42
Medlem
moliss avatar
Jag kommer ihåg ett spel som följde med på demoskiva när man köpte ps2 för en herrans många år sedan. Man flög runt på en hooverboard. Vad hette det?
Citera
2010-01-10, 18:35
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molis
Jag kommer ihåg ett spel som följde med på demoskiva när man köpte ps2 för en herrans många år sedan. Man flög runt på en hooverboard. Vad hette det?

kommer att tänka på jak and dexter men jag vet inte...
Citera
2010-01-10, 22:51
Medlem
darko.alexanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darko.alexander
Tja, är sjukt sugen på Mass Effect 2 just nu så jag behöver något spel för att värma upp lite :P
Söker alltså kort och gott något spel där man lallar runt ute i rymden. Minns att jag verkligen tyckte om Microsofts Freelancer för några år sedan. Något åt det hållet skulle vara uppskattat.

Ingen som har nåt tufft rymdspel att dela med sig? :S
Citera
2010-01-10, 23:41
Medlem
toffeltjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darko.alexander
Ingen som har nåt tufft rymdspel att dela med sig? :S

dead space kanske
Citera
2010-01-10, 23:44
Medlem
chucknorris_s avatar
Hmm... kommer ihåg att jag lirade ett spel hela tiden förut. Kan det ha varit till PS eller N64? Jag kommer iaf ihåg att man var ett monster eller en stor apa eller något som gick i en 2D-stad och kunde klättra upp på byggnaderna och slå sönder de osv. Side-scroller typ. Någon som har en aning?
Citera
2010-01-10, 23:46
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris_
Hmm... kommer ihåg att jag lirade ett spel hela tiden förut. Kan det ha varit till PS eller N64? Jag kommer iaf ihåg att man var ett monster eller en stor apa eller något som gick i en 2D-stad och kunde klättra upp på byggnaderna och slå sönder de osv. Side-scroller typ. Någon som har en aning?
Rampage.

Det finns mängder av spel i serien.
Citera
2010-01-11, 02:52
Medlem
NiCTiMs avatar
Är sugen på ett fps spel, tänkte mig något som utspelar sig i mörka/dystra miljöer. Linjärt eller ej likaså story är inte så viktigt, bra grafik, blodigt och gärna att det ska vara svårt att hitta ammo!

Några tips?
Citera
2010-01-11, 03:48
Medlem
109740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiCTiM
Är sugen på ett fps spel, tänkte mig något som utspelar sig i mörka/dystra miljöer. Linjärt eller ej likaså story är inte så viktigt, bra grafik, blodigt och gärna att det ska vara svårt att hitta ammo!

Några tips?

Half Life 2? Eller S.T.A.L.K.E.R.? DooM 3 annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in