2008-09-09, 13:56
Medlem
Grunt_Grunts avatar
Hejsan! Jag skulle vilja hitta något skönt spel i stil med gamla elite och pirates, eller lite nyare Freelancer. Dvs ett spel där man i sakta mak kan utforska och samla achievements, pengar och erfarenhet. Jag lirade Spore nyligen och blev så sjukt inspirerad när jag kom till rymd-fasen, bara att alla tillkortakommanden gjorde att min utforskningslusta inte riktigt mättades. Så har ni några sköna tips? =)

EDIT: Om ni söker liknande spel som jag så kan jag rekommendera Depths of Peril, det har jag dock själv spelat sönder fullständigt. Det är lite diablo-stuk över spelet, fast med framslumpade kampanjer.
Citera
2008-09-09, 14:34
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunt_Grunt
Hejsan! Jag skulle vilja hitta något skönt spel i stil med gamla elite och pirates, eller lite nyare Freelancer. Dvs ett spel där man i sakta mak kan utforska och samla achievements, pengar och erfarenhet. Jag lirade Spore nyligen och blev så sjukt inspirerad när jag kom till rymd-fasen, bara att alla tillkortakommanden gjorde att min utforskningslusta inte riktigt mättades. Så har ni några sköna tips? =)

Jag sitter i samma båt som dig och löste det genom att spela Master of Orion 2 som i stort sett är en bra version av Spores rymd-fas.

Vill du bara utforska är annars gratis-"spelet" Noctis helt underbart. Det är helt enkelt en rymdutforskningssimulator med flera miljoner (kan handla om miljarder, jag är osäker) planeter och månar där man kan landa och kika runt. Det finns dock inga uppdrag eller liknande och grafiken är väldigt simpel.
Citera
2008-09-09, 16:27
Medlem
t0rsks avatar
Jag skulle vilja ha ett spel likt "silver".

För er som inte spelat Silver så är det alltså ett singel player spel där man springer runt i massa små maps och dödar små gubbar, bossar och samlar vapen och "orbs" . Skitroligt spel som jag spelat sönder. En speciell sak som jag tycker är soft med det spelet är att man bestämmer hur slagen ska utföras genom en speciell musdragning. Svårt att förklara, men ni som spelat spelet vet vad jag menar.
Citera
2008-09-09, 16:45
Medlem
Bambuelos avatar
Jag söker nu några PS3-spel med roliga multiplayer-möjligheter. FPS-spel/action spel är att föredra, men andra genrer är även välkomna. Förutom sport, att spela tennis över internet är inget för mig. Single Player får gärna vara roligt också.
Citera
2008-09-09, 16:51
Medlem
Bambuelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsk
Jag skulle vilja ha ett spel likt "silver".

För er som inte spelat Silver så är det alltså ett singel player spel där man springer runt i massa små maps och dödar små gubbar, bossar och samlar vapen och "orbs" . Skitroligt spel som jag spelat sönder. En speciell sak som jag tycker är soft med det spelet är att man bestämmer hur slagen ska utföras genom en speciell musdragning. Svårt att förklara, men ni som spelat spelet vet vad jag menar.

Om du har spelat Diablo 2 förut så kan du ju också prova Nox.
Citera
2008-09-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambuelo
Jag söker nu några PS3-spel med roliga multiplayer-möjligheter. FPS-spel/action spel är att föredra, men andra genrer är även välkomna. Förutom sport, att spela tennis över internet är inget för mig. Single Player får gärna vara roligt också.
Battlefield: Bad company kanske är något för dig?
Citera
2008-09-09, 18:59
Medlem
cnasiuss avatar
Jag hade ett gammalt James Bond-lir på min gamla laptop kanske runt 97-98. Sen dess har jag inte återfunnit denna pärla! Man flög bland annat flygplan i en scen och åkte på lastbil i en annan.

Nån som vet vad det heter exakt å har nån info?
Citera
2008-09-09, 19:12
Medlem
brusens avatar
cnasius,

Kolla om du hittar det på http://en.wikipedia.org/wiki/James_Bond_games
Det som verkar närmast i tiden som inte var för något TV-spel är "James Bond: The Stealth Affair", men det kanske är lite väl gammalt? Du hittar nog ditt spel där i listan
Citera
2008-09-09, 19:58
Medlem
SLR-08s avatar
Jag söker ett spel,
har jätte svagt minne av ett data-spel för cirka 10år sen
det var rätt pixligt bakgrunden var svart och sen så var man en gubbe som skulle samla guld(eller)diamanter minns inte riktigt, man behövde samla alla för att komma till nästa bana
sen kunde man skriva in en 3 eller 4siffrig kod för att hoppas över banor

nån som har nån aning?
Citera
2008-09-09, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
Jag söker ett spel,
har jätte svagt minne av ett data-spel för cirka 10år sen
det var rätt pixligt bakgrunden var svart och sen så var man en gubbe som skulle samla guld(eller)diamanter minns inte riktigt, man behövde samla alla för att komma till nästa bana
sen kunde man skriva in en 3 eller 4siffrig kod för att hoppas över banor

nån som har nån aning?
Boulder dash?
Citera
2008-09-10, 07:10
Medlem
white_rabbit_s avatar
Gammalt klick & play spel

Som vanligt kommer man på något gammalt spel som man inte kommer ihåg namnet på och man blir sådär lagom irriterad..

Jag minns väldigt lite utav spelet men jag ska göra mitt bästa, here goes..

Jag minns att man var någon snubbe som hade en hund som följeslagare. Har för mig att man jagade antagonisten genom tid och rum. Så man teleporterades mellan olika tidsåldrar. Vill minnas att jag kom till juratiden (dinosaurier). Jag minns att jag inte kom så långt i spelet utan jag dog alltid genom att jag teleporterades till planeten mars utan rymddräckt så mitt huvud exploderade.

Spelet var ett pecka klicka spel och har för mig att det såg ut lite som space quest/kings quest.

Tacksam för hjälp!
Citera
2008-09-10, 08:49
Medlem
Pf0llz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white_rabbit_
Som vanligt kommer man på något gammalt spel som man inte kommer ihåg namnet på och man blir sådär lagom irriterad..

Jag minns väldigt lite utav spelet men jag ska göra mitt bästa, here goes..

Jag minns att man var någon snubbe som hade en hund som följeslagare. Har för mig att man jagade antagonisten genom tid och rum. Så man teleporterades mellan olika tidsåldrar. Vill minnas att jag kom till juratiden (dinosaurier). Jag minns att jag inte kom så långt i spelet utan jag dog alltid genom att jag teleporterades till planeten mars utan rymddräckt så mitt huvud exploderade.

Spelet var ett pecka klicka spel och har för mig att det såg ut lite som space quest/kings quest.

Tacksam för hjälp!

Torin's Passage är det enda som kommer upp, rätt säker på att det inte är det spelet men hur som helst så är det ett underhållande Point & Click

(man har ju med sig Boogle som är någon hundliknande varelse om jag kommer ihåg rätt :P)

http://en.wikipedia.org/wiki/Torin's_Passage
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in