2010-02-22, 13:17
Medlem
No_lifers avatar
Tjenare! Söker ett spel till pc , fps liknande XII eller de gamla jamesbond spelen till N64. Det skall vara realistiskt och inget "skjuta aliens 5 gånger på vänstra testikeln tills dom dör" multplayer eller hur länge spelet existerat är ointressant.
Citera
2010-02-22, 16:48
Medlem
pzycons avatar
Hej, behöver hjälp att bestämma mig vilket spel jag ska köpa till mitt ps3. Jag är inte insatt i konsol spel men jag tänkte mig ett rpg, helst i medeltida miljö.

Hjälp mig med förslag, tack
Citera
2010-02-22, 18:00
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pzycon
Hej, behöver hjälp att bestämma mig vilket spel jag ska köpa till mitt ps3. Jag är inte insatt i konsol spel men jag tänkte mig ett rpg, helst i medeltida miljö.

Hjälp mig med förslag, tack

Dragon Age: Origins.
Citera
2010-02-22, 19:13
Medlem
Diktaturs avatar
I dag gav jag Euro Truck Simulator ett försök och hela eftermiddagen for iväg i ett nafs. Finns det fler intressanta icke-stridande fordonssimulatorer i faggorna som inte är allt för gamla? Övriga simulatorer går givetvis bra även om de flesta verkar vara jakt som intresserar mig föga. Skit samma, ge mig allt ni har!

MS Flight Simulator är inget för mig, jag och flygledaren kom aldrig överens.
Trainz Simulator 2010 är på G i skrivande stund.
Ship Simulator var väl sådär, fanns inte så mycket att göra egentligen. Om någon känner till ett spel där man kan köra för något rederi eller på något annat sätt spela i oändlighet med frakt eller vad det nu kan vara uppskattas. Ports of Call (deluxe) räknas helst inte hit.

Vad jag vet finns även Bus Simulator och 18 Wheels of Steel som verkar smått intressanta. Som sagt, jag vill inte simulera ett företag, endast förare.
Citera
2010-02-22, 22:03
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktatur
I dag gav jag Euro Truck Simulator ett försök och hela eftermiddagen for iväg i ett nafs. Finns det fler intressanta icke-stridande fordonssimulatorer i faggorna som inte är allt för gamla? Övriga simulatorer går givetvis bra även om de flesta verkar vara jakt som intresserar mig föga. Skit samma, ge mig allt ni har!

MS Flight Simulator är inget för mig, jag och flygledaren kom aldrig överens.
Trainz Simulator 2010 är på G i skrivande stund.
Ship Simulator var väl sådär, fanns inte så mycket att göra egentligen. Om någon känner till ett spel där man kan köra för något rederi eller på något annat sätt spela i oändlighet med frakt eller vad det nu kan vara uppskattas. Ports of Call (deluxe) räknas helst inte hit.

Vad jag vet finns även Bus Simulator och 18 Wheels of Steel som verkar smått intressanta. Som sagt, jag vill inte simulera ett företag, endast förare.

Digger simulator, vilket är kul en stund.
Fork simulator, vilket inte var särskilt kul alls.
German Truck simulator, helt okej men en ren kopia av Euro Truck simulator fast enbart i Tyskland.
Citera
2010-02-23, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dunkett
Tidigare varit bland dom bästa i världen på Runescape, Wc3 och WoW, söker nu ett MMORPG värt att satsa på. Gärna spel där du blir bättre ju mer tid du lägger ner (är självklart så med alla spel men skillnaden mellan Runescape och WoW är enorm).
Kom igen nu, namedroppa några redigt beroendeframkallande MMO's som är kul att ha som tidsfördriv!
Citera
2010-02-23, 14:04
Medlem
Diktaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Digger simulator, vilket är kul en stund.
Fork simulator, vilket inte var särskilt kul alls.
German Truck simulator, helt okej men en ren kopia av Euro Truck simulator fast enbart i Tyskland.

Digger Simulator verkar som en passande anspråkslös simulator. Den ska jag kolla närmare på.
Känns som om 18 Wheels of Steel är bättre än German Truck Simulator, jag menar, Europa kör man ju redan i.

Nu har jag dock lagt vantarna på Farming Simulator och Driving Simulator 2009 . Måste erkänna att jag känner mig rätt inskränkt, nördig och bortom allt hopp.
Kom gärna med fler förslag, uppskattas verkligen!
Citera
2010-02-23, 17:51
Medlem
Hej!

Jag söker efter ett spel till PS3.
Det ska helst vara ett first person shooter-spel, likt Brothers in arms.
Och det viktigaste är att man ska kunna spela Co-Op, 2-4 spelare online.

Har ni något att rekommendera?
Flashpoint tänker jag redan på, så något annat? MW2 har jag redan, men det är inte den typen av CoOp jag vill ha (som finns i MW2).
Citera
2010-02-23, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 99puns
Hej!

Jag söker efter ett spel till PS3.
Det ska helst vara ett first person shooter-spel, likt Brothers in arms.
Och det viktigaste är att man ska kunna spela Co-Op, 2-4 spelare online.

Har ni något att rekommendera?
Flashpoint tänker jag redan på, så något annat? MW2 har jag redan, men det är inte den typen av CoOp jag vill ha (som finns i MW2).

COD 5 passar nog dig
Citera
2010-02-23, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontguesswhat
COD 5 passar nog dig

Grymt bra, har precis vart och köpt det! Och inhandlade även resistance 2!
Det jag är sugen på nu är AvP till PS3, om man kan spela CoOp på det så är det ett självklart köp för mig.
Citera
2010-02-23, 21:20
Medlem
-=Damian=-s avatar
Tja!

Dags att byta ut den gamla speltypen jag kört sen min första toppmoderna 12mhz dator
blivit ganska trött på COD/CS/MOHAA typ av spel.

nu söker jag något i stil med:

Medeltid, man startar med typ.. ingenting speciellt. du ska ta dig fram genom att utmana figurer i typ av MÄNNISKOR och inte massa aliens och skit och tex ta deras vapen, armor, pengar m.m så att man hela tiden uppgraderar sin styrka, uthållighet, smidighet m.m samt då kan vinna andras utrustning eller då köpa nytt. gärna INTE multiplayer.
Magi är jag gärna inte så intresserad av så om det finns ett spel UTAN massa eldbollar och annat skräp som flyger genom luften så vore jag glad. så realistiskt som möjligt
Citera
2010-02-23, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
Tja!

Dags att byta ut den gamla speltypen jag kört sen min första toppmoderna 12mhz dator
blivit ganska trött på COD/CS/MOHAA typ av spel.

nu söker jag något i stil med:

Medeltid, man startar med typ.. ingenting speciellt. du ska ta dig fram genom att utmana figurer i typ av MÄNNISKOR och inte massa aliens och skit och tex ta deras vapen, armor, pengar m.m så att man hela tiden uppgraderar sin styrka, uthållighet, smidighet m.m samt då kan vinna andras utrustning eller då köpa nytt. gärna INTE multiplayer.
Magi är jag gärna inte så intresserad av så om det finns ett spel UTAN massa eldbollar och annat skräp som flyger genom luften så vore jag glad. så realistiskt som möjligt

Låter som on Mount&Blade är perfekt för dig!

Singleplayer medeltidsspel där du kan kriga, ta över borgar och göra en massa uppdrag åt olika kungar m.m.

Det är dessutom grymt bra strider där du kan möta upp till 100+ npcs i stora krig över borgar osv.

Går även att rida på hästar och springa runt i storstäder!

http://www.taleworlds.com/

Mount&Blade 2 kommer ut snart också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in