2008-08-19, 14:59
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xdime
Någon som vet vilket spel detta är?

http://i36.tinypic.com/2gspo9y.png

Klart att det är Doom. Vad annars?

Edit:
Haha! Vad tusan. Länken förändrades.
Jag har ingen aning om vad det är för spel heller.

Jag är helt 100 på att jag har spelat det men jag kan inte minnas vad namnet heter. Satan vad irriterande.
Senast redigerad av Exabyte 2008-08-19 kl. 15:24.
Citera
2008-08-19, 15:48
Medlem
Amex88s avatar
Vill ha ett riktigt grymt tetris (inget sånt gratis webbläsar-skit)
Utan ett som man kan sitta med i timmar och spela. Det ska finnas massa olika mod's och funmodes etc.
Sånt tetris som man ser kineserna spela. Vilket bör jag skaffa? det finns ju en miljon olika.
Citera
2008-08-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xdime
Någon som vet vilket spel detta är?

http://i36.tinypic.com/2gspo9y.png
Det är Strife. Riktigt bra vill jag minnas. En oldskool-FPS blandat med lite rollspel (man kom till städer och kunde köpa prylar m.m.) samt riktigt coola Siege-scenarion när man stormade fort och hade sig med massa allierade NPCs.
Citera
2008-08-19, 17:46
Medlem
Don Toros avatar
Jag söker något spel, typ God of war liknande. Klarade t.ex. Conan till 360 (inte age of conan) och det var konstigt nog skit kul! Likaså Viking. Så nu undrar jag om ni vet nå fler "hack'N'slash" spel, helst till PC (så man kan tanka )
Citera
2008-08-19, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 109740
Söker ett spel från 90 talet. Man är en "bountyhunter" i rymden och börjar med ett litet rymdskepp. Man kan interagera med andra man stöter på i rymden och få uppdrag av dem. När du skjuter ner ett skepp så får man "energi" att fördela till olika attribut på skeppet.

Kommer ihåg att karaktären (som du spelar) var neger/mörkhyad. Man reste långt mellan planeter och galaxer. Väldigt interessant, minns inte vad det hette

Jag tror det kan vara freelancer eller vad det exakt heter..
Citera
2008-08-19, 18:08
Medlem
Hej.
jag söker något spel som går att spela på en bärbardator. då tänker jag mest på något spel där inte musen inte är huvudsaken i spelet så inga fps spel.. sitter själv och funderar lite på vad de skulle vara för något. gillar spel där man har en civilication. men gillar inte spelen civilization.

så om någon skulle kunna hjälpa mig
Citera
2008-08-19, 18:42
Medlem
Washuwants avatar
När jag var en liten knatte satt jag framför min Nintendo och spelade ett spel om en pojke som hade en groda, den förbannade grodan smiter iväg o hoppar ner i en hål lr nått sen ramla pojken i och hittar grodan i form av en bil. Någon som vet vad fan spelet heter??

hittade den precis.

Blast master hette den, tack washu!
Citera
2008-08-19, 22:35
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Toro
Jag söker något spel, typ God of war liknande. Klarade t.ex. Conan till 360 (inte age of conan) och det var konstigt nog skit kul! Likaså Viking. Så nu undrar jag om ni vet nå fler "hack'N'slash" spel, helst till PC (så man kan tanka )

Ninja Gaiden Black/Sigma är givet. Kanske tvåan också.
Citera
2008-08-19, 23:51
Medlem
Draqs avatar
Goddafton, söker ett spel jag hörde talas om på FB första gången, medeltida spel, man var en knäckt som åkte runt i en turbaserad värld fast själva slagen var i realtid, Fanns en gratistrial på spelet men för att komma högre än en viss level var man tvungen att betala nån hundring. Hette Någonting&Någonting.

Tacksam för svar då jag köpte det för ett jävla tag sen men nu hittar jag inte nyckeln i inkorgen igen !

Edit: Hittade. Mount&Blade var namnet.
Senast redigerad av Draq 2008-08-20 kl. 00:09.
Citera
2008-08-20, 08:03
Medlem
Ehfraims avatar
God morgon!

Kom och tänka på ett nytt underbart spel! Om jag erinrar mig rätt hette det något med "Dragon.." och gick ut på att man var en krigare med svärd/pilbåge och gick runt och dödade vikingar m.m. I slutet på varje bana var det en drake man skulle döda. Spelet var i 2Doch jag spelade det runt 97-99~ om jag inte minns fel.. Tack på förhand!
Citera
2008-08-20, 15:35
Medlem
Conjures avatar
Söker namnet på ett gammalt strategispel till pc/dos. Man började i en terräng med fyra farms som man sedan utvecklade till att bli en by. Man kunde gå in i hus och "researcha" olika saker i olika "researchträd" som t.ex. hur man bygger en kanon eller ett visst botemedel mot sjukdomar. Årstiderna ändrades hela tiden i spelet och man var tvungen att researcha fram botemedel så invånarna inte blev sjuka under vintern osv.

Edit: Kom på en till sak. Man kunde gå in i "innet" och få ledtrådar om var skatter var gömda. Man kunde hitta dessa skatter i terrängen..

Kommer inte ihåg så mycket om det, men har fått något slags sug efter gamla spel jag spelade när jag var mindre så jag är väldigt tacksam ifall någon vet vilket spel jag menar.

Tack på förhand!
Senast redigerad av Conjure 2008-08-20 kl. 15:40.
Citera
2008-08-21, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glericus
Måste nog säga att Civilization 4 är ett bra alternativ.
Medieval II: Total war och sedan deras senaste expansion Medieval II: Total war kingdoms =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in