2007-09-12, 23:34
Medlem
Remslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solitaire
Okej, lite bakgrund till mitt problem... Min flickvän har åkt utomlands och kommer att stanna där ett tag Förrut så hände det att vi fördrev tid med att sitta och lira lite Zelda och liknande på en nostalgiskt gammal SNES och det vore kull att göra nåt sånt tillsammans samtidigt som vi snackar skit på Skype.

Spelet jag söker ska alltså ha lite 90-känsla över sig, gå att spela två över nätet, samt inte kräva allt för snabb uppkoppling. Är det för vag specifikation ? Fan, måste finnas hur mycket som helst som stämmer in på den beskrivningen...Nåja, är det nån som har något spontant tips?
Om ingen av er provat på Heroes of Might & Magic så rekommenderar jag det. Förslagsvis trean eller tvåan.
Citera
2007-09-12, 23:38
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Okej, lite bakgrund till mitt problem... Min flickvän har åkt utomlands och kommer att stanna där ett tag Förrut så hände det att vi fördrev tid med att sitta och lira lite Zelda och liknande på en nostalgiskt gammal SNES och det vore kull att göra nåt sånt tillsammans samtidigt som vi snackar skit på Skype.

Spelet jag söker ska alltså ha lite 90-känsla över sig, gå att spela två över nätet, samt inte kräva allt för snabb uppkoppling. Är det för vag specifikation ? Fan, måste finnas hur mycket som helst som stämmer in på den beskrivningen...Nåja, är det nån som har något spontant tips?

diablo 2 / diablo 2 lod är jävligt roliga spel även diablo är kul
Citera
2007-09-13, 00:20
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:

Om jag förstått rätt så ska det gå att spela SNES-spel över nätet med ZSNES. Isåfall rekommenderar jag Secret of Mana.
Citera
2007-09-13, 05:22
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordo
Hidden & dangerous? Tvåan utspelas dock fortfarande i ww2...

Stämmer. Tack.
Citera
2007-09-13, 14:55
Medlem
need_wingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJedgecrusher
Hej!

Ska träffas ett par herrar och spela tv-spel till helgen, och vi behöver desperat ngt att spela. Rollspel ska det vara, gärna så att man kan spela 3 pers samtidgt, men iallfall minst 2.

Vi har xbox (ej 360) och ps2 till förfogande.

Vi gillade heroes till 360, men tyckte att fallout (trots, eller kanske på grund av, att vi älskade pc-versionerna) var kasst.

Idéer?

stal din quote från den låsta tråden men secret of mana till snes gick ju att spela 3st samtidigt på.
uppföljaren Legend of Mana till ps1 kan man iaf spela 2st på.. men inte helt omöjligt att det går att lira 3st samtidigt.. är osäker.. har bara provat 2 samtidigt..
är ju ett action-RPG som du kan lira på PS2 an isåfall

ett annat tips är ju att turas om och maratonspela ett RPG-spel...
var skitskoj tyckte jag på mina gymnasiedagar... oftast blev det dock att vi alldrig klarade ut ett spel...
någon somnade alltid och när det såg så inbjudande ut så däckade allihopa...
på den tiden var det ju FF7/8/9 vi lirade typ varannan timme...

... vill minnas att vi försökte oss på FF9 som med under 12 timmars spelade kan man få upp ett "hemligt vapen"
lyckades dock alldrig eftersom alla somnade när vi inte grejade tidspressen...men skoj var det iaf..

lycka till på spel-helgen...
Citera
2007-09-13, 18:00
Medlem
Schnauzers avatar
Jag är ute efter ännu ett spel, det ska vara ett oskyldigt myslir. Lite samma grej som Harvest Moon eller något strategispel som inte går ut på att mörbulta folk.
Just nu laddar jag ner Rollercoaster Tychoon 2 som jag tycker är ett typiskt sånt spel där man bara sitter och njuter av den trevliga stämningen.

Förslag på andra spel?
Jag gillar upplägget med Harvest Moon och spelade det på emulator från Snes, men tycker det är ett ganska otydligt spel, finns det liknande spel eller kanske senare versioner av Harvest Moon?
Tack
Citera
2007-09-13, 19:11
Medlem
need_wingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Jag är ute efter ännu ett spel, det ska vara ett oskyldigt myslir. Lite samma grej som Harvest Moon eller något strategispel som inte går ut på att mörbulta folk.
Just nu laddar jag ner Rollercoaster Tychoon 2 som jag tycker är ett typiskt sånt spel där man bara sitter och njuter av den trevliga stämningen.

Förslag på andra spel?
Jag gillar upplägget med Harvest Moon och spelade det på emulator från Snes, men tycker det är ett ganska otydligt spel, finns det liknande spel eller kanske senare versioner av Harvest Moon?
Tack
provat Animal Crossing? till GC/Wii...
rollercoaster tychoon 3 finns väl med om jag inte minns fel...
annars så stendiggar jag gamla backpacker 2/3 där man bara kan resa runt världen och vips så har man lärt sig en massa saker med..
Citera
2007-09-13, 19:33
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av need_wings
provat Animal Crossing? till GC/Wii...
rollercoaster tychoon 3 finns väl med om jag inte minns fel...
annars så stendiggar jag gamla backpacker 2/3 där man bara kan resa runt världen och vips så har man lärt sig en massa saker med..

Animal Crossing har jag testat och det verkade vara lite samma stil som Harvest Moon men jag har ingen som helst lust att köpa det, är pank nu.
Rollercoaster 3 kanske är värt ett försök.
Backpacker spelade jag som ett offer när jag var liten, kan fortfarande alla frågorna och svaren till det spelet, har bidragit mer till min allmänbildning än någonting annat. Det kanske skulle vara kul att testa 2.an eller 3.an men det är egentligen inget sånt spel jag är ute efter.

Tack
Citera
2007-09-13, 19:38
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
söker ett spel som är ganska gammalt har jag för mig.
det gick iallafall ut på att man hade några soldater, sen var det rpgstuk över det hela, men man såg det snettuppifrån och med rutsystem (alltså.. man kan gå ett visst antal rutor och sen räcker ens vapen ett visst antal rutor också).

det var nutid/snar framtid och utspelade sig i typ.. ryssland?
ajust ja, man slogs också mot zombies/mutanter..

någon som har någon aning om vad jag snackar om?

glöm inte bort mig nu.. jag är sjukt desperat efter att ha blivit besviken på dom senaste spelen jag har provat..
Citera
2007-09-13, 20:00
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
glöm inte bort mig nu.. jag är sjukt desperat efter att ha blivit besviken på dom senaste spelen jag har provat..

Jagged Alliance kanske?
Citera
2007-09-13, 20:16
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Jagged Alliance kanske?

nae, provade det, men det var ett "mörkare" spel..
Citera
2007-09-13, 21:25
Medlem
Nahibos avatar
kom också på nu att jag tror att det hela skedde pga ett virus som hade spridit sig, dock så minns jag inte om man hade kallats in för att "röja upp" eller om det var för att ta sig därifrån levande.. men jag tror att det var pga det senare alternativet.

en fiende (bossliknande) var just något skumt som kom ut ur en järnvägstunnel och hade en aoe attack och en senare var något muterat på två ben som dök upp i ett museum där man skulle upp på taket (tror jag) för att kunna bli räddad.. 98-00 någonting kom det ut vill jag minnas..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in