Då var det så dags att man hamnat på bristningsgränsen och bara måste få reda på vad en gammal Pc-goding hette, så nu flashbackare hoppas jag att ni slår huvudet på spiken.
Det jag söker är ett pc-spel från mellan 95-99 om jag gissar rätt. Det hela handlar om någon soldat som krashar på en främmande planet. På vägen ner ser någon alien honom och första spelsekvensen är när man åker runt på nån hoverhoj och skjuter ner robotar/cyborgs som attackerar. Efter det så det blir det en filmsekvens där människan och alien slår följe till aliens tribe, där nån hövding förklarar att alla andra har blivit kidnappade av robotarna och bortförda till nån fabrik. Dom både beger sig till fabriken och precis när dom infiltrerat fabriken och alien hoppar ner från taket så blir han tillfångatagen och och förd bakom en dörr som stängs direkt.
Här börjar mer eller mindre spelet på riktigt. Man är en rakad marine-snubbe, med en laserpistol som hänger upp och ner. Det hela är i 3d och man ser gubben i 3:e person. Det första man gjorde var att komma till nån datorterminal för att öppna upp en ventilationstrumma. Under hela spelet så kunde man dö på typ hundra olika sätt (med en fin cutscene till varje). Gameplay är en kombination av pussel och action. Alltihop var klockrent gjort både när det gäller rösterna och story.
Som sagt så har detta gäckat mig ganska länge nu för jag var rätt så liten och kollade bara på när brorsan lirade det hela. Därför vore jag väldigt tacksam om ni kunde lista detta.