2009-12-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eh Whatever
Söker ett spel.
Tidigt 90-tal. Man är ett plan som (jag vet inte. Skjuter eller aktar sig för saker)

Det var 2D sett ovan ifrån. Man kunda köra 2 players.

Musiken var grymt bra i det och måste ha reda på vilket.

Raiden?
http://en.wikipedia.org/wiki/Raiden_%28arcade_game%29
Citera
2009-12-17, 12:59
Medlem
DrGonzo31s avatar
Söker ett spel som jag läste om i Pc Gamer(?) för ca 5-8 år sedan tror jag. Som jag minns det var spelet ett maffia-spel.
I tidningen beskrev dom ett uppdrag där man skulle stoppa en präst som stödde någon politisk kandidat och inte den kandidat man själv stödde.
Man kunde stoppa prästen genom att muta honom, misshandla honom eller om inget annat fungerade, skjuta honom.

Det är det lilla jag minns om det, någon som har nån idé?
Citera
2009-12-17, 13:09
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGonzo31
Söker ett spel som jag läste om i Pc Gamer(?) för ca 5-8 år sedan tror jag. Som jag minns det var spelet ett maffia-spel.
I tidningen beskrev dom ett uppdrag där man skulle stoppa en präst som stödde någon politisk kandidat och inte den kandidat man själv stödde.
Man kunde stoppa prästen genom att muta honom, misshandla honom eller om inget annat fungerade, skjuta honom.

Låter lite vagt bekant. Det är inget av Hitman-spelen?
Citera
2009-12-17, 15:14
Medlem
DrGonzo31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Låter lite vagt bekant. Det är inget av Hitman-spelen?
Tror inte det. Har spelat dem en hel del och då borde jag känt igen scenariot.. Kändes som att det var mer ett strategispel, dvs, att man själv spelar en boss som bestämmer vad som skall göras.
Citera
2009-12-17, 18:07
Medlem
Ja!s avatar
Citat:

Det är inte Mafia?
Gangsters?
Citera
2009-12-17, 18:08
Medlem
grithors avatar
Citat:

The Godfather?
Citera
2009-12-17, 18:19
Medlem
DrGonzo31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Det är inte Mafia?
Gangsters?
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
The Godfather?

Av screenshots att döma var det tredjeperson, dvs inte Gangsters. Mafia har jag varvat och är ganska säker på att det inte är..
Från artikeln om spelet minns jag ingenting om Gudfadern, antagligen skulle de skylta mer med det om det var The Godfather.. Jag har dock beställt Godfather så om några dagar ska jag kolla
Citera
2009-12-17, 18:25
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Av screenshots att döma var det tredjeperson, dvs inte Gangsters. Mafia har jag varvat och är ganska säker på att det inte är..
Från artikeln om spelet minns jag ingenting om Gudfadern, antagligen skulle de skylta mer med det om det var The Godfather.. Jag har dock beställt Godfather så om några dagar ska jag kolla
Det är inte Scarface: The World is Yours då?
Citera
2009-12-17, 18:28
Medlem
DrGonzo31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Det är inte Scarface: The World is Yours då?

Har jag också spelat. Inte det heller tyvärr..
Fan alltså, nu går jag och ser om jag kan gräva upp mina gamla pc gamers och letar igenom rubbet..
Citera
2009-12-17, 19:03
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Har jag också spelat. Inte det heller tyvärr..
Fan alltså, nu går jag och ser om jag kan gräva upp mina gamla pc gamers och letar igenom rubbet..
Du kan inte klämma fram några mer detaljer ur minnet?
Citera
2009-12-17, 19:13
Medlem
Prostreet32s avatar
Racingspel till PC. Har Live For Speed och Colin Mcrae Dirt 2. Tips på några mera?
Citera
2009-12-17, 19:30
Medlem
vim_mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prostreet32
Racingspel till PC. Har Live For Speed och Colin Mcrae Dirt 2. Tips på några mera?

Grid Racing är det bästa jag spelat. NFS Shift är inte så illa iheller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in