Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-05, 15:16
Medlem
Irfas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Vad finns de för bilracingspel med samma goa körkänsla som needforspeed underground 2 ?

Ehm, Gran Turismo är ju förbaskat bra... Annars kan du ju lira Need for Speed: Carbon och/eller Need for Speed: Most Wanted.
Citera
2008-05-05, 15:18
Medlem
Irfas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e-free
F.E.A.R. har ett ganska långt SPmode, runt 10 timmar om jag inte har fel.

http://www.gamespot.com/pc/action/fear/index.html?tag=tabs;summary

Där kan du läsa/titta på review också så du vet vad du kan förvänta dig.

S.t.a.l.k.er är enligt mig det bästaste single player FPS:et utöver HL1/HL2
Citera
2008-05-05, 15:34
Medlem
Irfas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Någon som kan tipsa ett bra singleplayer spel, First Person/Tredje Persons perspektiv helst, går dock också med 2D. Får gärna innehålla multiplayer/online läge också. Det ska helst vara gammalt, 1999-tidigt 2000tal.
Det får gärna vara okänt, undergroundspel. Tipsa också gärna om spel som passar in i beskrivningen men som är kassa i era ögon. Brukar tycka att spel som är kassa enligt andra är roliga. Det ska helst va lite annorlunda från andra spel och ha mckt charm. Genre spelar inte så mycket roll.
Jag gillar dock äventyr och action, med viss tänkande. Även lite RPG inslag, men inte för mckt. Strategi inte så insatt i.
Kom gärna med shareware spel också. Det behöver inte vara ett känt spel som finns i att köpa i butik.

Deus Ex, Drakan: Order of The Flame, Jazz Jackrabbit är några spel som passar rätt bra på min beskrivning.

Jazz Jackrabbit 2? ^^ Lost Vikings är ju en favorit annars.
Citera
2008-05-05, 16:21
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irfa
Ehm, Gran Turismo är ju förbaskat bra... Annars kan du ju lira Need for Speed: Carbon och/eller Need for Speed: Most Wanted.
most wanted/carbon är som att försöka köra en blåval på blankis, ingensomhelst körkänsla.
Citera
2008-05-05, 17:18
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irfa
Jazz Jackrabbit 2? ^^ Lost Vikings är ju en favorit annars.

Har spelat alla delar av Jazz Jackrabbit serien. Lost Vikings har jag även spelat men det var ett tag sen. Får ta o köra igenom det igen. Tackar för tipset.
Citera
2008-05-05, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Nu tror inte jag riktigt på dig.
Det första SimCity kom ut på PC 1989, och en SÅ kass dator kan du väl ändå inte ha? CIvilization kom ut ett år senare.
Med andra ord så snackar du med största sannolikhet om någon senare del i båda dessa serier.

Jag hade SimCity 2000 och det var bara så stelt så de va inte ens kul att spela. (testade hos en kompis)
Jag vill se människor gå runt och använda staden vilket man inte kunde på 2000... och eftersom 2000 hackar så mycke så antar jag att SimCity 3000 inte är på fråga.
Datan kanske inte är så kass egentligen, utan de kanske kan va grafikkortet eller RAM-minnet de är fel på..?
Citera
2008-05-05, 17:56
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDreamer
Jag hade SimCity 2000 och det var bara så stelt så de va inte ens kul att spela. (testade hos en kompis)
Jag vill se människor gå runt och använda staden vilket man inte kunde på 2000... och eftersom 2000 hackar så mycke så antar jag att SimCity 3000 inte är på fråga.
Datan kanske inte är så kass egentligen, utan de kanske kan va grafikkortet eller RAM-minnet de är fel på..?

Det bästa vore kanske om du kunde skriva hur bra datorn är?
Citera
2008-05-05, 18:10
Medlem
Okej!

Nvidia GeForce FX 2500
AMD Athlon XP 2800+
2,11 GHz
1 GB RAM

Det är det jag vet, nått annat du behöver veta?
Nu har jag kollat lite på vad SimCity 3000 har för System Requirements och vad jag förstår det som skulle min dator klara det egentligen, men de hackar ju så förbaskat på 2000 så varför skulle datan klara av 3000?
Citera
2008-05-05, 22:44
Medlem
HemleNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emokaninen
Nej, Commandos är det inte... Måste vara äldre än så. Enda jag kommer ihåg är att Bergakungens sal är soundtrack till spelet..

Kan ju hoppas på att nån annan har nån aning . din hjälp har jag ju redan fått tillräckligt av =)

Return fire måste det vara.

http://en.wikipedia.org/wiki/Return_Fire

http://www.youtube.com/watch?v=M9vNSjC1lMA&feature=related
Citera
2008-05-06, 00:29
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Okej!

Nvidia GeForce FX 2500
AMD Athlon XP 2800+
2,11 GHz
1 GB RAM

Nu har jag kollat lite på vad SimCity 3000 har för System Requirements och vad jag förstår det som skulle min dator klara det egentligen, men de hackar ju så förbaskat på 2000 så varför skulle datan klara av 3000?

Ja det låter ju skumt. Du kanske har för mycket skräp på datorn? Virus? Spyware? Har du defragmenterat den på sistone?
Citera
2008-05-06, 01:12
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Okej!

Nvidia GeForce FX 2500
AMD Athlon XP 2800+
2,11 GHz
1 GB RAM

Kan också vara en så enkel pryl som en saggig grafikdrivrutin. Testa att byta ut den, kör du den senaste kan du testa en äldre.
Citera
2008-05-06, 02:15
Medlem
negerapans avatar
Söker ett 90-tals spel.
Tror man var 4 bilar som körde runt på diverse banor, man kunde modda sin bil med spikar och annat för att förstöra för dom andra, man kunde lägga ut olja och sånt också.
Minns inte mycket mer, någon som har en aning om vad det kan va för spel?
Senast redigerad av negerapan 2008-05-06 kl. 02:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in