2010-04-22, 23:42
Medlem
Ja!s avatar
Vill ha tips på spel man kan jaga highscores på. Det ska helst vara svårt och kräva skicklighet så att man känner att man blir lite bättre hela tiden. Till PC, PS2 eller någon emulator
Citera
2010-04-23, 01:09
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claymann
Ne de e helt enkelt lite såna spel, sportspelen e dock lite tjötiga.. vad finns mer?

Micro-Machines, Mario Kart, finns ju sedan party-spel som Buzz (och andra liknande spel till olika konsoler).
Citera
2010-04-23, 10:24
Medlem
DrDodges avatar
Sitter här med en gamepad till min PC, någon som har något tipps på spel man kan lira?

http://www.ca9ine.com/wp-content/uploads/2009/07/gamestop_advanced_controller.jpg
Citera
2010-04-23, 14:46
Medlem
chainhearts avatar
Söker nyare RTS-spel som fungerar att spela över LAN. Äldre spel som exempelvis Starcraft, Warcraft III, Red Alert, Age of Empires etc. behövs inte nämnas då jag redan testat dessa och är som sagt ute efter lite nyare spel.

Söker även relativt nya fighting-spel i stil med Tekken som går att spela över LAN, om sådana finns.

Några tips?
Citera
2010-04-23, 14:55
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDodge
Sitter här med en gamepad till min PC, någon som har något tipps på spel man kan lira?

http://www.ca9ine.com/wp-content/uploads/2009/07/gamestop_advanced_controller.jpg

Racingspel är ju underbart med gamepad eller ratt.. Vet inte om colin mcray finns fortfarande. Grid är också ett spel jag personligen gillar, men till dator kan det vara svårt att få vissa gamepads att funka till det.
Citera
2010-04-23, 15:05
Medlem
Zahles avatar
Man spelar en råtta/mus i en blå robotdräkt...har för mig att det kom en uppföljare..
Spelade detta på Sega genesis men kan inte komma på namnet, tror att den endast tillverkades för sega konsollerna.
Citera
2010-04-23, 16:02
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Man spelar en råtta/mus i en blå robotdräkt...har för mig att det kom en uppföljare..
Spelade detta på Sega genesis men kan inte komma på namnet, tror att den endast tillverkades för sega konsollerna.

Rocket Knight Adventures? http://en.wikipedia.org/wiki/Rocket_Knight_Adventures
Citera
2010-04-23, 16:43
Medlem
MartinStLouiss avatar
Finns det några bra, nya spel till Nintendo DS som är värda o införskaffa? Jag lirar just nu, Zelda: Spirit Tracks. Just på DS, är det väl plattform/äventyr-spel som jag tycker om mest.
Citera
2010-04-23, 16:53
Medlem
Hertigens avatar
Söker tips på RPG-spel till dator, dessa har jag tidigare spelat:

Diablo 1 & 2
Star Wars KOTOR
Oblivion
Morrowind
Vampire the Masquerade
Titan Quest & expansionen
Dungeon Siege
Neverwinter Nights 1 & 2

Är de jag kommer på nu på rak arm. Försökte mig på Dreamfall men gav upp det ganska snabbt. Spelet/n jag söker behöver inte alls vara likt dessa, enda kravet är att de är någorlunda bra och roliga att spela.
Senast redigerad av Hertigen 2010-04-23 kl. 17:08.
Citera
2010-04-23, 17:04
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Söker tips på RPG-spel till dator, dessa har jag tidigare spelat:

Diablo 1 & 2
Star Wars KOTOR
Oblivion
Vampire the Masquerade
Titan Quest & expansionen
Dungeon Siege
Neverwinter Nights 1 & 2

Är de jag kommer på nu på rak arm. Försökte mig på Dreamfall men gav upp det ganska snabbt. Spelet/n jag söker behöver inte alls vara likt dessa, enda kravet är att de är någorlunda bra och roliga att spela.

Morrowind! Världens bästa spel.
Annars är ju Baldurs gate klassiker och jag tycker du ska testa Gothic 3 och Two Worlds med.
Citera
2010-04-23, 17:07
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Morrowind! Världens bästa spel.
Annars är ju Baldurs gate klassiker och jag tycker du ska testa Gothic 3 och Two Worlds med.

Glömde totalt bort att jag har spelat Morrowind, och Baldurs gate har jag aldrig fastnat för. Ska dock kolla upp Gothic 3 och Two Worlds!
Citera
2010-04-23, 17:11
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Glömde totalt bort att jag har spelat Morrowind, och Baldurs gate har jag aldrig fastnat för. Ska dock kolla upp Gothic 3 och Two Worlds!

Bra bra, glöm inte att ladda ner en bra patch till gothic 3. Det finns en bra fanpatch på deras hemsida som jag rekommenderar då det är alldeles för buggigt utan. Och Two Worlds kan också vara en idé att patcha såvida du inte vill utnyttja buggen som gör en riktigt OP genom att sätta ihop så mycket ringar du kan hitta medan du använder dem, detta gör att effekterna läggs på varandra vilket höjer requirements något otroligt men bär man redan dem så har man väldig nytta av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in