2009-09-05, 16:40
Medlem
pedobear84s avatar
Tjena!
Sitter här med en polare och lanar lite härligt. Men vi vet inte riktigt vilka spel vi ska spela.
Söker FPS, stradegi eller äventyrsspel där det finns bra storymode för 2 players.
Helst nya spel.

Lite surt att nästan alla nya spel är fokuserade på 1player.
Citera
2009-09-05, 16:47
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Tjena!
Sitter här med en polare och lanar lite härligt. Men vi vet inte riktigt vilka spel vi ska spela.
Söker FPS, stradegi eller äventyrsspel där det finns bra storymode för 2 players.
Helst nya spel.

Lite surt att nästan alla nya spel är fokuserade på 1player.
SWAT 4 är grymt kul o lira 2st på.
Citera
2009-09-05, 16:49
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
SWAT 4 är grymt kul o lira 2st på.

Det har jag testat och varvat! Tack endå ! =)
Citera
2009-09-05, 16:53
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Det har jag testat och varvat! Tack endå ! =)
Du o din vän gillar inte rollspel då? Sacred 2: Fallen Angel är annars ganska givet.
Citera
2009-09-05, 17:51
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontatis
Jag letar ett/flera spel som lämpar sig bra till ölhävning. Vi är 3-4 killar som ska dricka bira och spela PS3 någon dag i helgen.

Vad rekomenderar ni?
Guitarr hero funkar alltid.
Citera
2009-09-05, 19:34
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Du o din vän gillar inte rollspel då? Sacred 2: Fallen Angel är annars ganska givet.

Tack! Ska genast nerladdas.

Såg att det var 19gig.... lämpligt :P
Citera
2009-09-05, 21:20
Medlem
Erkaa^s avatar
Citat:
Söker efter ett gammalt spel antagligen gjort 98-02 något där omkring. Kommer tyvärr nästans inte ihåg något men de jag kommer i håg är att man var i någon form av ett gammalt tempel fanns mycket fällor osv. Var första person möjligen tredje person. Tror inte man hade något vapen åtminstone inget att skjuta med, har för mig man skulle söka efter något alternativt ta sig ut därifrån. Fanns något konstigt man skulle hoppa på har jag för mig som snurrade runt de var precis i början på spelet möjligen andra banan heller nått.

Är inte Tomb Rider heller nått gammalt Indiana Jones spel men lite liknande. Inte heller nått av Prince Of Persia spelen.

Funderade lite nu och kom på några saker till. Man skulle samla på guld heller någon form av skatt. Var på något ställe stora stenar som kunde komma rullande mot en och ofta måste man avaktivera fällorna förens man kom vidare.

Skulle verkligen vilja veta namnet på detta spel
Citera
2009-09-05, 21:24
Medlem
Moxeys avatar
Söker gammalt mini-spel som gick ut på att man skulle klämma finnar på en gubbes ansikte. Spelade det i mitten av 90-talet, vet dock inte hur gammalt det är.
Citera
2009-09-05, 21:43
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkaa^
Funderade lite nu och kom på några saker till. Man skulle samla på guld heller någon form av skatt. Var på något ställe stora stenar som kunde komma rullande mot en och ofta måste man avaktivera fällorna förens man kom vidare.

Skulle verkligen vilja veta namnet på detta spel

Du har inget minne av hur själva karaktären man spelade som såg ut? Något som stack ut eller klädsel på något vis?
Citera
2009-09-06, 12:12
Medlem
Har plötsligt fått ett par dagars tid på mig att fördjupa mig i något kul spel. Söker runt som en galning, men jag är kräsen och kan inte hitta nåt som jag anser duger. Mina favoritspel genom tiderna är:

Deus Ex
Civilization
Lost Dutchman Mine
XCOM
Shining Force

Gillade Morrowind, men tyckte att både det och Oblivion hade dåliga lösningar för att balansera spelet. I Morrowind blev man för mäktig, i Oblivion var motståndet lika svårt genom hela spelet.

Kollade på Anno 1404, verkar skoj, men jag har inte riktigt orken att sätta mig in i ett strategispel just nu. Tror det är för grafikkrävande för min fem år gamla burk också.

Har kikat på att installera Silent Storm igen, men vill ha Sentinels och det är svårt att få tag i en version som inte är rysk.

Diablo 2 var skoj, men har blivit besviken på liknande spel som Neverwinter Nights och liknande....

nån på FB som kan komma med tips?
Citera
2009-09-06, 12:22
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold dead nezh
Har plötsligt fått ett par dagars tid på mig att fördjupa mig i något kul spel. Söker runt som en galning, men jag är kräsen och kan inte hitta nåt som jag anser duger. Mina favoritspel genom tiderna är:

Deus Ex
Civilization
Lost Dutchman Mine
XCOM
Shining Force

Gillade Morrowind, men tyckte att både det och Oblivion hade dåliga lösningar för att balansera spelet. I Morrowind blev man för mäktig, i Oblivion var motståndet lika svårt genom hela spelet.

Kollade på Anno 1404, verkar skoj, men jag har inte riktigt orken att sätta mig in i ett strategispel just nu. Tror det är för grafikkrävande för min fem år gamla burk också.

Har kikat på att installera Silent Storm igen, men vill ha Sentinels och det är svårt att få tag i en version som inte är rysk.

Diablo 2 var skoj, men har blivit besviken på liknande spel som Neverwinter Nights och liknande....

nån på FB som kan komma med tips?

Då tycker jag att du ska prova på Fallout 3. Samma utvecklingsteam som skapade Oblivion. Allt man ogillade med Oblivion fixade de till på Fallout 3.
Citera
2009-09-06, 12:28
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moxey
Söker gammalt mini-spel som gick ut på att man skulle klämma finnar på en gubbes ansikte. Spelade det i mitten av 90-talet, vet dock inte hur gammalt det är.

Acne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in