2009-10-19, 16:19
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phnoom
Jag söker ett studsbollspel där man styr en bricka som bollen studsar på och ska förstöra andra brickor, man kunde få massa olika powerups, det var typ 50 banor och när man hade klarat alla började de om från level 1 fast svårare..

Man laddade ner spelet från tillverkarens hemsida som hade rätt så många spel, alla hade typ samma grafik.
Jag minns att dom hade ett bartenderspel, ett flygplanskjutarspel, ett friidrottspel och ett spel där man var en gubbe som skulle rädda sina kompisar som flög med ballonger.

Jag känner igen det där, det var en serie reklamspel va?
Bartenderspelet gick ut på att skjuta iväg ölglas till kunder på andra sidan disken.
Citera
2009-10-19, 16:22
Medlem
Victuhhhs avatar
Efterlyser spel, med crackade version lanbart.

Skjutspel likt FPS, inte quake har redan nött ut cs.
kom med förslag, kan även vara rollspel eller dyl.
Citera
2009-10-19, 16:39
Medlem
leuchdiodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victuhhh
Efterlyser spel, med crackade version lanbart.

Skjutspel likt FPS, inte quake har redan nött ut cs.
kom med förslag, kan även vara rollspel eller dyl.

Alien vs Predator
Battlefield
Call of duty
Citera
2009-10-19, 18:02
Medlem
Är sugen på att skaffa ett riktigt bra strategispel till PC, ungefär som Age of Empire. Den stilen, där man bygger och håller på. Och man ska kunna spela mot datorn och det ska inte kosta i månaden
Citera
2009-10-19, 18:13
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Totti
Är sugen på att skaffa ett riktigt bra strategispel till PC, ungefär som Age of Empire. Den stilen, där man bygger och håller på. Och man ska kunna spela mot datorn och det ska inte kosta i månaden
Empire Earth-serien. Jag kan rekommendera tvåan.
Citera
2009-10-19, 18:14
Medlem
Wallss avatar
Söker ett spel jag spelade för länge sen. Ett realtidsstrategispel där man vad jag minns kunde välja mellan att spela människor, orcher och alver. Annars minns jag nästan ingenting. Var kanske runt 1999 eller lite senare nån gång.
Senast redigerad av Walls 2009-10-19 kl. 18:30.
Citera
2009-10-19, 18:17
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Totti
Empires: Dawn of the Modern World

Ung. som Empire Earth som någon nämnde, fast mindre krångligt och mycket roligare.
Citera
2009-10-19, 19:55
Medlem
Wallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walls
Söker ett spel jag spelade för länge sen. Ett realtidsstrategispel där man vad jag minns kunde välja mellan att spela människor, orcher och alver. Annars minns jag nästan ingenting. Var kanske runt 1999 eller lite senare nån gång.

Hittade, va inget
Citera
2009-10-19, 22:08
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Eagle
När jag var liten spelade jag ett spel där man gick runt med en "rollfigur" i en skog. Man gick typ först runt i skogen och kom sedan till något ställe där det dök upp en massa skellet. Bland dessa skellet fanns en skellet ledare som hade någon typ av stav, han kan kanske också ha burit någon form utav mantel och kronliknande sak men är väldigt osäker.

Spelet var i typ 3d och var snyggt på den tiden. Personligen så tyckte jag att det var det bästa spelet då.

Spelet kändes som ett rollspel. Själva vinkeln i spelet var som en standard mmorpg vinkel fast man hade karaktären lite närmare.

Vad kan det vara för spel?

Vild gissning på Kings Quest: Mask of eternity

http://www.meristation.com/EPORTAL_IMGS/GENERAL/juegos/PC-Aventura/76/IMG2-22634/KingsQuest8_1gr.jpg
Citera
2009-10-19, 23:17
Medlem
Ramaskriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers

http://www.meristation.com/EPORTAL_IMGS/GENERAL/juegos/PC-Aventura/76/IMG2-22634/KingsQuest8_1gr.jpg
Det skulle jag också gissa på. Jag var fullkomligt livrädd för det spelet på grund av att det såg så verkligt ut. Av att bedöma från bilden har verkligen tekniken gått framåt. Lättimponerad var man förr, det vill jag lova.
Citera
2009-10-19, 23:22
Medlem
finns det några schyssta bilspel där man kan köra mot varandra på pc..?

need for speed är det enda jag testat och det suger ju balle......
Citera
2009-10-20, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers

Det är tyvärr inte det jag söker, men det påminnner om det. Det är typ en blandning mellan det the elder scrolls, morowind serien.

Spelade spelet typ 1999.Tippar på att spelet kan ha kommit ut 1996-1998.
Man kunde även köpa grejer i en stad. Man tillbringade mestadels av tiden i en skog, i stort sett hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in