2009-10-18, 19:41
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alle455
Tjoho därute

Spelade ett sånt 10 dagars gratis WoW grejs nu för ett tag sen o tyckte faktiskt de va ball men tänker fan inte betala för de

Nån som vet ett liknande spel som man inte behöver betala en gång i månaden för?

O den som säger Runescape får stryck

Tack på förhand

/Alle455

Allods Online sägs vara en "kopia" av WoW. Finns en tråd på FB om den: https://www.flashback.org/showthread.php?t=1023261

Testa vettja?

- Ehfraim
Citera
2009-10-18, 19:47
Medlem
mophrs avatar
Leter efter ett RTS som är några år gammalt. Har väldigt annorlunda grafik och har för mig att det gick ut på att slåss mot nått datavirus. Någon somv et vilket jag menar?
Citera
2009-10-18, 20:16
Medlem
Är sugen på att skaffa ett riktigt bra strategispel till PC, ungefär som Age of Empire. Den stilen, där man bygger och håller på
Citera
2009-10-18, 20:37
Medlem
Ministorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
Leter efter ett RTS som är några år gammalt. Har väldigt annorlunda grafik och har för mig att det gick ut på att slåss mot nått datavirus. Någon somv et vilket jag menar?
Darwinia?
Citera
2009-10-18, 20:44
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Hum jahapp då ska man försöka förklara ett spel då....

Kommer tyvärr ihåg väldigt lite av detta men om någon kommer på vad det är så får ni en stor guldstjärna av mej!

Vet inte om jag riktigt vågar jämföra det med Fahrenheit (Indigo Prophecy) men brukar halvt komma in på det när jag försöker klura ut vilket spel jag menar. Man spelar en man som, ja jag vet inte vad han ska göra egentligen:S Man går typ omkring och klurar ut saker om jag inte minns rätt och har jag inte helt fel så tror jag spelet utspelar sej i en framtid. Kan vara så att "regeringen" har hård koll på folk. Platser jag minns man besöker är bl.a. mannens arbete, hem, planetorium (kanske), tror en typ av militärbas eller något liknande där man skuter iväg en raket/detonerar en bomb och också en slags "äldre" affär där jag tror man hittar lite äldre tdningsklipp om hur "regeringen" kan ha varit inblandat i nått dumt.

Ja som sagt jag kan minnas fel såklart på vissa saker. Men någon som kommer och tänka på något? Tack på förhand om något löser det!
Passar dels på att bumpa min fråga och skulle sedan vilja veta om det kanske finns något bilspel på PC med managermode? Har väl något liknande det i GT4 i tanke. Tacksam för svar!
Citera
2009-10-18, 22:06
Medlem
Ramaskriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Totti
Är sugen på att skaffa ett riktigt bra strategispel till PC, ungefär som Age of Empire. Den stilen, där man bygger och håller på
Civilization IV. Mer än så behöver du inte.
Citera
2009-10-18, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow
Guild Wars är väl det spelet som är bäst för att vara gratis? Annars lirade jag Anarchy Online innan World of Warcraft och det var ett ganska roligt spel.

http://www.anarchy-online.com/wsp/anarchy/frontend.cgi?func=frontend.show&template=main

Får tacka för alla bra förslag

/Alle455
Citera
2009-10-18, 22:44
Medlem
speedycarlitos avatar
jag söker ett spel theme hospital

hejsan!
jag söker ett spel liknandes detta spel "förutom theme park" som ska gå att laddas ner till psn på ps3,

mvh
Citera
2009-10-18, 22:48
Medlem
mophrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministorum
Darwinia?

Tack så mycket, det var det!
Citera
2009-10-18, 23:07
Medlem
När jag var liten spelade jag ett spel där man gick runt med en "rollfigur" i en skog. Man gick typ först runt i skogen och kom sedan till något ställe där det dök upp en massa skellet. Bland dessa skellet fanns en skellet ledare som hade någon typ av stav, han kan kanske också ha burit någon form utav mantel och kronliknande sak men är väldigt osäker.

Spelet var i typ 3d och var snyggt på den tiden. Personligen så tyckte jag att det var det bästa spelet då.

Spelet kändes som ett rollspel. Själva vinkeln i spelet var som en standard mmorpg vinkel fast man hade karaktären lite närmare.

Vad kan det vara för spel?
Citera
2009-10-18, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alle455
Får tacka för alla bra förslag

/Alle455

du får nog tacka igen för här kommer ett som slår alla som tidigare nämnts med hästlängder! Cabal är gratis, ganska snyggt och innehåller riktigt bra musik.
Citera
2009-10-19, 14:10
Medlem
vonfnass avatar
Har testat Sniper Elite till PC, men blev lite less på att det mest var en massa missions (?) hela tiden.
Hade varit kul med ett sniper spel där man i "sandlåde-mode" kan snipra fritt, avslappnat liksom.
Där olika missions inte är något krav.

Det som är roligt med Sniper Elite är väl att vind och väderförhållanden spelar roll osv. när man skjuter.

Hursomhelst, någon som känner till något roligt alternativ, flash-spel över nätet går lika bra, bara det är kul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in