2009-10-15, 14:23
Medlem
Diktaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBeast
Hallå jag söker ett spel som lämpar sig att spela på en bärbar dator med följande prestanda:

Processor Genuine Intel(R) CPU T1400 @ 1.73GHz
Minne (RAM) 2,00 GB
Spelgrafik 358 MB tillgängligt grafikminne

Jag vill ha något spel att fördriva tiden med då jag reser mycket. Gärna strategispel á la civilization IV vilket jag har provat men efter en längre tids spelande så är det väldigt lång väntan på motståndarens drag.

Tack på förhand.
Sexy B

Ge Victoria och Europa Universalis III (Napoleon's Ambition + In Nomine). Med expansionerna så är det lätt ordnat med modden Magna Mundi om du vill ha ännu mer realism samt massvis med nya roligheter, vilket jag starkt rekommenderar. Annars är Victoria II på ingång nu med, eller ja, om ett tag åtminstone.
Citera
2009-10-15, 14:44
Medlem
Ramaskriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBeast
Hallå jag söker ett spel som lämpar sig att spela på en bärbar dator med följande prestanda:

Processor Genuine Intel(R) CPU T1400 @ 1.73GHz
Minne (RAM) 2,00 GB
Spelgrafik 358 MB tillgängligt grafikminne

Jag vill ha något spel att fördriva tiden med då jag reser mycket. Gärna strategispel á la civilization IV vilket jag har provat men efter en längre tids spelande så är det väldigt lång väntan på motståndarens drag.

Tack på förhand.
Sexy B
Civilization IV, ett jäkla schysst spel. Synd att du har problem med det, det är ju så förbannat kul. Du har säkert testat att ändra inställningarna som rör motståndarens agerande om det inte är multiplayer du kör, vill säga.

Men nu var ju inte det frågeställningen. Age of Empires-serien är snarlik, strategisk och trevlig - framför allt Age of Empires II: The age of Kings. Andra spel som skulle kunna funka är de olika tycoon-spelen, men dessa är kanske lite barnsliga. Prison Tycoon 4 kan vara värt att testas, men själv tycker jag inte att det är någon höjdare.
Citera
2009-10-15, 15:12
Medlem
Tiger Woods 2010

Tjenare! Söker Tiger Woods 2010 att ladda ner. Någon som vet någon torrent som funkar?
Citera
2009-10-15, 15:13
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunse
Tjenare! Söker Tiger Woods 2010 att ladda ner. Någon som vet någon torrent som funkar?

Tråden för dig: https://www.flashback.org/showthread.php?t=711660&page=1317
Citera
2009-10-15, 15:13
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunse

Fel ämne i fel tråd.
Du bör göra en request i följande tråd istället:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=711660
Citera
2009-10-15, 19:07
Medlem
pets avatar
Jag söker ett roligt bilspel till ps3 som helst inte ska vara för dyrt. Man ska kunna spela multiplayer, 2 spelare räcker. Hittar mest bilspel för bara en spelare. Sega rally är det nåt att ha, eller finns det något bättre multiplayer bilspel?
Citera
2009-10-15, 20:35
Medlem
rezzs avatar
Söker ett roligt spel till wii där man kan spela två player minst. Har klarat Mario Kart och Guitar Hero 5. Dessa spel tycker jag är bäst till wii än så länge. Finns det några mer spel för två eller fler personer som är "lika" bra
Citera
2009-10-15, 22:57
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezz
Söker ett roligt spel till wii där man kan spela två player minst. Har klarat Mario Kart och Guitar Hero 5. Dessa spel tycker jag är bäst till wii än så länge. Finns det några mer spel för två eller fler personer som är "lika" bra

När jag hade mitt Wii lirade jag mycket exite truck med brorsan. Tycker det är ett skitbra Wii-spel!
Citera
2009-10-16, 00:23
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezz

Super Smash Bros: Brawl, härligt fightingspel med alternativt upplägg och en uppsjö kända karaktärer från nintendospel + några till (t.ex. Snake från Metal Gear Solid-serien)
Super Mario Strikers, har inte lirat men har hört bra om det.
Marios Party (5?) är ju skoj en stund men man blir fort less på all väntetid.
Citera
2009-10-16, 06:59
Bannlyst
Jag söker ett studsbollspel där man styr en bricka som bollen studsar på och ska förstöra andra brickor, man kunde få massa olika powerups, det var typ 50 banor och när man hade klarat alla började de om från level 1 fast svårare..

Man laddade ner spelet från tillverkarens hemsida som hade rätt så många spel, alla hade typ samma grafik.
Jag minns att dom hade ett bartenderspel, ett flygplanskjutarspel, ett friidrottspel och ett spel där man var en gubbe som skulle rädda sina kompisar som flög med ballonger.
Senast redigerad av Phnoom 2009-10-16 kl. 07:02.
Citera
2009-10-16, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phnoom
Jag söker ett studsbollspel där man styr en bricka som bollen studsar på och ska förstöra andra brickor, man kunde få massa olika powerups, det var typ 50 banor och när man hade klarat alla började de om från level 1 fast svårare..

Man laddade ner spelet från tillverkarens hemsida som hade rätt så många spel, alla hade typ samma grafik.
Jag minns att dom hade ett bartenderspel, ett flygplanskjutarspel, ett friidrottspel och ett spel där man var en gubbe som skulle rädda sina kompisar som flög med ballonger.

DX-ball eller arkanoid.
Citera
2009-10-16, 14:05
Medlem
rezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejken
När jag hade mitt Wii lirade jag mycket exite truck med brorsan. Tycker det är ett skitbra Wii-spel!
Kan man köra det med GC-kontroller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in