2007-02-17, 22:57
Medlem
303experiences avatar
Hej!

Söker ett gammalt DOS spel där man styrde en studsboll/kula som studsade med piltangenterna. Banan rörde sig framåt hela tiden (som super-mario banorna som banan rörde sig på, fast lodrätt) och bestod av rutor som man studsade på. Vissa kunde man bara hoppa på två gånger innan de gick sönder och ramlade man ner i den svarta avgrunden.
Målet var att ta sig till slutet av banan och hoppa in i en teleport ruta.

Minns också att lösenorden för varje bana var romerska ord (coloseum etc.). Spelet kan även heta något liknande. Det var oerhört beroendeframkallande.

Nån som har en aning?
Citera
2007-02-18, 06:09
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n0rris
Tror faktiskt inte man kan diskutera vilket spel som är bäst när det gäller känsla och spel ide, CS är det bästa som någonsin gjorts varför har det annars blivit så stort? visst det kanske finns många här som tycker cs är sämst men frågar du alla i världen vilket dataspel som är bäst blir nog resultatet typ CS 60% WoW 30% och övrigt 10% Det går inte att diskutera om

Har spelat en jävla massa CS under några år (som tur var tröttnade jag dock för ungefär 2 år sedan idag).

CS är ett dåligt spel. På alla plan. Det är enformigt, finns få banor och spelmekaniskt så är det tråkighet i ett nötskal.

Det som lockar folk är den väldigt kraftiga lyckokänslan man får när man dödar sina motståndare (det finns nog inte speciellt många spel som kan matcha den känsla av nöjsamhet man får när man blåst skallen av någon i CS), samt att det är så lättillgängligt för vem som helst, även om man har noll spelintresse i övrigt. Sen så lockar själva faktumet att det är stort väldigt många också, allt snack om HeatoN och så vidare.

Och nej, det är knappast 60% av alla gamers som spelar CS. Fantasisiffra.

När man granskar hela CS-kulturen utifrån, efter att man tagit sig ur skiten, så är det enda jag känner inför det en bitterhet, dels över all tid man slösat på skiten, dels över hur tråkigt det faktiskt var.

Söker förövrigt, som alltid, bra skräckspel!

Har spelat:
Silent Hill (Ettan, har dock övriga 3 delar på datorn)
Resident Evil (varenda del)
Condemned
FEAR
Call of Chtulhu
System Shock 2
Carrier
Countdown Vampires
+ några som jag förmodligen har glömt
Citera
2007-02-18, 21:29
Medlem
Cesses avatar
Känner mig sjukt uttråkad just nu och jag behöver helt enkelt något spel att spela ..

Tipsa gärna om nya spel, är lite kinkig när det gäller grafik men det behöver inte betyda att det måste vara hur krävande som helst, har inte någon monsterburk
Citera
2007-02-18, 23:28
Bannlyst
kuller bytta
Citera
2007-02-19, 11:45
Medlem
Nahibos avatar
letar efter ett sjukt gammalt spel då man var en polis (eller förhandlare.. något av det var det) och det första som händer i spelet efter man har gått omkring lite är att det blir ett bankrånsom man ska försöka lösa.. grafiken är ungefär som i Full Throttle)
trodde ett tag att det var Police Quest jag letade efter men nej..
minns också att dom dödade massa folk inne i banken

någon som har en idee?

EDIT:

hittade det.. Hopkins FBI.. dock så verkar det inte funka när man kör med xp :S
Citera
2007-02-19, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xnine
Jag skulle vilja ha tips på något äventyrsspel som liknar Monkey Island serien, som alltså innehåller en stor portion humor, med skön atmosfär och allt annat som fanns i Monkey Island spelen.

Spel jag redan spelat:
Alla Lucas Arts klassiker
Runaway 1 & 2
Simon the Sorcerer 1 & 2
Alla Broken Sword spel
Discworld

Har säkert glömt en massa nu, men dessa var de jag kom på för tillfället.

jag skulle vilja tipsa om "the lognest jurney 1 & 2"
Ettan finns med svensk tal och huvudrollen görs väldigt bra av regina lund. Nog det bästa svenska skåderspelet i ett spel genom tiderna, därför tycker jag att du ska försöka få tag på den(den längsta resan).
Citera
2007-02-19, 12:25
Medlem
schweden2s avatar
,
Citera
2007-02-19, 17:40
Medlem
Qw4z1s avatar
Jag söker ett spel tråden

För några (ganska många) år sedan spelade jag ett spel på min polares dator som var riktigt underhållande. Det började med att man skulle välja fordon i sin underjordiska bunker och sedan meja ner motståndarens bas med sagda fordon. Har för migt att man kunde välja mellan en jeep, en stridsvagn, en minläggare och en helikopeter. Slutbilden när man dog var en skrattande dödskalle iförd stridhjälm. någon som känner igen detta, vet vad det heter eller kanske till och med vart man kan få tag på det?

Tacksam för svar... puss och kram // Qw4z1
Citera
2007-02-19, 18:05
Medlem
Shejkens avatar
Return Fire, från 3DO, otroligt mysigt spel
Har du en N64 emu kan du testa 2an, som är ett rikitgt skitspel =)
Citera
2007-02-19, 18:23
Medlem
skallepaer_s avatar
Kanske skulle denna tråd klistras och bli en "vilket spel?" precis som det finns "vilken låt" i musikforumet och "vilken film?" i filmdelen?. Eftersom Qw4z1 fått svar och jag tänkte starta en tråd med samma topic så lånar jag denna lika gärna.

Jag söker namnet på ett spel som jag spelat på Amiga 500 en gång i tiden. Vad jag vet är spelet är ett "action-krigsspel" som ses från sidan. Är inte helt omöjligt att det utspelas under Gulf-kriget men inte alls säker.
Innan man ger sig ut på uppdrag får man välja vilka vapen man skall ha med sig som begränsas av att man bara kan ha med sig en viss vikt. Klassiker som m60, m16, granatkastare och granater finns. Man har även en kniv som jag vet att man kunde smyga upp bakom fienden och tyst snitta upp halsen på honom (var jäkligt ung då jag spelade detta och tyckte just den delen var jävligt fräsig)

Man kunde även krypa under lastbilar för att slippa bli upptäckt.

Hoppas ngn vet vad jag snackar om
Citera
2007-02-19, 22:03
Medlem
Qw4z1s avatar
Shejken: Just så var det! =D thx m8!

skalleper: är inte säker eftersom jag knappt sett en amiga, men det kan inte vara metal gear eller något?
Citera
2007-02-20, 21:57
Medlem
skallepaer_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qw4z1
Shejken: Just så var det! =D thx m8!

skalleper: är inte säker eftersom jag knappt sett en amiga, men det kan inte vara metal gear eller något?

Nej. Det är inte Metal Gear...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in