2007-11-03, 11:48
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marklund
jag söker efter ett spel till nintendo 8-bit, man kör monstertruckar på en bana full med hinder och man kan lägga ut minor och skjuta iväg missiler mot dom andra bilarna, kommer även ihåg att *born to be wild* spelades i bakgrunden, riktigt skönt spel som jag verkligen vill spela igen.

någon som vet vad spelet heter?

mvh Marklund

Fanns ett som hette Monster Truck Rally, körde det i emulator för några år sen, men har inget minne av att det fanns missiler och sånt inblandat i det.

Men är du säker på att det var monstertruckar? Det fanns både missiler och minor i RC Pro Am, där man kör radiostyrda bilar. Det är ett riktigt höjdarspel, så chansen är nog rätt stor att det är det du lirat och älskat. Var en av mina absoluta favoriter på NES-tiden :>
Citera
2007-11-03, 11:57
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marklund
jag söker efter ett spel till nintendo 8-bit, man kör monstertruckar på en bana full med hinder och man kan lägga ut minor och skjuta iväg missiler mot dom andra bilarna, kommer även ihåg att *born to be wild* spelades i bakgrunden, riktigt skönt spel som jag verkligen vill spela igen.

någon som vet vad spelet heter?

mvh Marklund

Låter som "Rock n Roll Racing" till SNES det där.
Citera
2007-11-03, 14:14
Medlem
marklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Låter som "Rock n Roll Racing" till SNES det där.

där har vi det, äntligen var dock helt säker på att jag körde det på 8-bitaren men det var ju ganska många år sedan nu.

tack så mycket för hjälpen.

mvh marklund
Citera
2007-11-03, 21:19
Medlem
söker ett spel liknande till Avatar-serien och sånt

"Jag har behov av att hitta ett nytt och roligt datorspel! Spelet ska vara väldigt 'fritt', och man ska kunna göra väldigt mycket olika saker. Spelet ska vara ett 'äventyr' och ska kunna spelas single- och multiplayer. Inspirationen bakom detta är Avatar, så ett spel liknande den serien vore toppenbra!". Detta är ett citat från mig själv, och jag skulle vilja ha svar (:
Citera
2007-11-04, 02:07
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Jag söker - vad jag tror - är ett lättfunnet spel och ett annat mycket svårfunnet.

Det ena utspelar sig att man är en "bike rider" och åker runt på bikes, slår ner folk från deras bikes med träplankor och kedjor. Spelet kom cirka år 1997.

Sen ett annat spel.

Det är ett framtidsspel - en slags "squad based turn based tactical game" (kom på det själv), där man har en grupp soldater, ger dem outfits och möter olika aliens. Spelet kom ungefär år 2000 och ÄR INTE Warhammer. Utan det är ett annat, saknar spelet enormt.

Help!

/Sopparn
Citera
2007-11-04, 05:59
Medlem
entrapments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaTuSoPPaReN
Jag söker - vad jag tror - är ett lättfunnet spel och ett annat mycket svårfunnet.

Det ena utspelar sig att man är en "bike rider" och åker runt på bikes, slår ner folk från deras bikes med träplankor och kedjor. Spelet kom cirka år 1997.

Full Throttle?
Citera
2007-11-04, 10:15
Medlem
seriouss avatar
Nu får ni vaska lite i gömmorna, söker nämligen namnet på ett spel till C64. Kommer inte ihåg så mycket av det, men kameran hängde snett ovanför a la Diablo-serien, men med sämre grafik (ehm). Man själv var ninja och spelet utspelades så vitt jag minns nästan uteslutande utomhus där man sprang omkring på gräs och stigar i ett öppet landskap. Svärd och kaststjärnor hörde till arsenalen såklart.

Minns inte mycket som sagt, men spelet måste vara rätt vida känt för att vara sjukt beroendeframkallande/irriterande Någon?

Citera
2007-11-04, 10:21
Medlem
Gavves avatar
Citat:

/Sopparn

Det skulle inte kunna vara Road Rash du menar? Underbart spel måste jag säga.
http://en.wikipedia.org/wiki/RoadRash
http://www.mobygames.com/game-group/road-rash-series
Citera
2007-11-04, 11:03
Medlem
Evil Kneivels avatar
vad heter spelet till sega, lite likt wonderboy men är mycket snabbare. kommer i håg att näst sista eller sista bossen va en stor apa med en kniv?
Citera
2007-11-04, 11:43
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serious
Nu får ni vaska lite i gömmorna, söker nämligen namnet på ett spel till C64. Kommer inte ihåg så mycket av det, men kameran hängde snett ovanför a la Diablo-serien, men med sämre grafik (ehm). Man själv var ninja och spelet utspelades så vitt jag minns nästan uteslutande utomhus där man sprang omkring på gräs och stigar i ett öppet landskap. Svärd och kaststjärnor hörde till arsenalen såklart.

Minns inte mycket som sagt, men spelet måste vara rätt vida känt för att vara sjukt beroendeframkallande/irriterande Någon?

The Last Ninja?

Citat:
Ursprungligen postat av Evil Kneivel
vad heter spelet till sega, lite likt wonderboy men är mycket snabbare. kommer i håg att näst sista eller sista bossen va en stor apa med en kniv?
Adventure Island?
Citera
2007-11-04, 12:04
Medlem
a4swes avatar
http://www.youtube.com/watch?v=VxCp9L6cvEM

Bättre än spelet! (Last ninja)
Citera
2007-11-04, 13:56
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Citat:

Sen ett annat spel.

Det är ett framtidsspel - en slags "squad based turn based tactical game" (kom på det själv), där man har en grupp soldater, ger dem outfits och möter olika aliens. Spelet kom ungefär år 2000 och ÄR INTE Warhammer. Utan det är ett annat, saknar spelet enormt.

Help!

/Sopparn

Full Throttle var det första!

Det andra spelet då?

/Sopparn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in