2009-08-05, 22:14
Medlem
Randomdude34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixerzi
Söker bra RTS-spel... Dom jag har testat är
Age of Empires -serien, Starcraft, Warcraft -serien, Red Alert (2), Slaget om midgård, Total Annihilation och Supreme Commander... det är fler bara det att jag har glömt dom.

Gamla som nya spel går bra (Inte före 1995 helst.)
Tackar för alla tips

Rome total war och medieval kanske?
Citera
2009-08-05, 22:25
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Age of Empires -serien, Starcraft, Warcraft -serien, Red Alert (2), Slaget om midgård, Total Annihilation och Supreme Commander... det är fler bara det att jag har glömt dom.

Tackar för alla tips

Act of war är ganska kul.
Citera
2009-08-06, 01:08
Medlem
Veeoons avatar
Citat:

Tackar för alla tips
KKnD är väl en klassiker
Citera
2009-08-06, 03:28
Medlem
Ɽeᶑs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moses666
Letar efter svenska monopol att spela på datorn. Finns det någon som har som kan tänkas skicka eller liknande eller som kan dela ut någonstans ?

Är det en svensk version av Monopol du är ute efter eller är du bara ute efter ett monopol spel? Det enda monopol spelet till datorn som jag känner till är Miljardär som är på svenska. Har ingen aning dock om det är det du söker.
Citera
2009-08-06, 11:40
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:

Tackar för alla tips

Jag gillar Dawn of War 1an mer än 2an. Froce Commander är annars en klassiker (star wars rts). Command and Conquer. Rise of Nations och Empire Earth.
Citera
2009-08-06, 22:12
Medlem
The Crashs avatar
Citat:

Tackar för alla tips
Empires Dawn of the Modern World. Fett kul.

Dock är Empire Earth nästan samma sak, fast med fler tidsåldrar och fler saker.
Citera
2009-08-07, 08:20
Medlem
Hmm, för något år sen testade jag ett piratspel hos en vän som jag gillade, man kunde köpa nya skepp, uppgradera skeppen samt hamna i sjöslag.
Sen kunde man även slåss på land, krig typ, om jag minns rätt och ta över städer. Sen kunde man även spela under fransk, engelsk och spansk flagg har jag för mig.
Men jag kan bara inte komma på vilket spel detta är, finns här någobn som kan hjälpa mig?
Citera
2009-08-07, 09:41
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netxis
Hmm, för något år sen testade jag ett piratspel hos en vän som jag gillade, man kunde köpa nya skepp, uppgradera skeppen samt hamna i sjöslag.
Sen kunde man även slåss på land, krig typ, om jag minns rätt och ta över städer. Sen kunde man även spela under fransk, engelsk och spansk flagg har jag för mig.
Men jag kan bara inte komma på vilket spel detta är, finns här någobn som kan hjälpa mig?

Sid Meiers Pirates, både original eller remaken. Sen finns det ett par spel till som baserats på samma system. Pirates of the Carribian är ett grymt underskattat spel som fungerar på samma sätt, fast i full 3d istället. Lite halvcrap kontroller. Vilket inte finns i sid meiers. Men både är helt underbara att spela om man ger dom lite tid. Lycka till och hoppas det var rätt spel.
Citera
2009-08-07, 11:11
Medlem
grithors avatar
Söker något trevligt PC spel med en blandning av Action och Äventyr.
Helst ett lite äldre spel, typ sent 90tal.
Det får gärna utspela sig på medeltiden.
Citera
2009-08-07, 15:24
Awaiting Email Confirmation
Söker ett xbox 360 spel som påminner om Baldurs Gate spelen till Ps2. Måste hålla samma standard i gameplay, kontroller, story och längd på spelet.
Citera
2009-08-07, 16:44
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Söker något trevligt PC spel med en blandning av Action och Äventyr.
Helst ett lite äldre spel, typ sent 90tal.
Det får gärna utspela sig på medeltiden.

Bard's Tale har jag hört en del gott om. Dock finns det en del frustrerande buggar. Men antar att lite patches löser det. Äventyr är jag dålig på. Återkommer lite mer efter jag kommit hem från jobbet.
Citera
2009-08-07, 17:06
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Bard's Tale har jag hört en del gott om. Dock finns det en del frustrerande buggar. Men antar att lite patches löser det. Äventyr är jag dålig på. Återkommer lite mer efter jag kommit hem från jobbet.

Tack för tipset. Kikade lite på Bard's Tale men faller nog inte helt i min smak.
Just att det verkar vara mycket RPG inslag i spelet gillar jag inte.

Söker ett spel som handlar mer om att utforska.
Försöka lösa gåtor och lite pussel och så, men det ska inte vara för komplicerat då jag inte är en höjdare på att klura ut saker, och det ska helst inte vara ett helt renodlat äventyrsspel, utan helst också lite action/arkad inslag.

Ja, vet inte om det finns ett sådant spel som jag söker.

Men åldern spelar ingen roll iaf. Det får gärna vara ett gammalt DOS spel, eller ett äldre PC spel från sent 90 tal typ.
Söker inte efter grafik utan endast känsla och att det ska vara kul helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in