2009-11-14, 17:17
Medlem
kaxen82s avatar
Spela luffarschack med dig själv i Paint.
Citera
2009-11-14, 17:19
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxen82
Spela luffarschack med dig själv i Paint.

Då vinner jag alltid Vill ha spel som inte alltid går ut. Som det inte är självklart att vinna.
Citera
2009-11-14, 17:27
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Då vinner jag alltid Vill ha spel som inte alltid går ut. Som det inte är självklart att vinna.
Här har du ett, en gammal Linux-favorit i onlinetappning: Samegame / Same Game online
Citera
2009-11-14, 17:28
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Här har du ett, en gammal Linux-favorit i onlinetappning: Samegame / Same Game online

Jaaaaaaaaaaa, precis sådant där gillar jag. Puss på dig

Edit: Det gick ju så fort. Något annat liknande spel som tar 5 min eller mer att lösa? Behöver inte vara bollar så klart hihi
Senast redigerad av Pratbubblan 2009-11-14 kl. 17:31.
Citera
2009-11-14, 20:17
Medlem
Tylkes avatar
Hej!

Jag har en broder på 10 år. Han har spelat Runespace, Dragon Quest och Habbo. Jag försöker hitta en passande spel till honom, han är mogen och duktig på engelsk för sin ålder. Han tycker om att skriva.

Jag har uteslutit Tibia, själv spelat. Helst så lite våld som möjligt.

Någon som har något bra förslag vad en 8 åring kan spela? Online eller inte spelar ingen roll. Så länge det är CoD, WoW eller Quake liknande spel så är inga förslag dåliga.
Citera
2009-11-14, 20:45
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tylke
Hej!

Jag har en broder på 10 år. Han har spelat Runespace, Dragon Quest och Habbo. Jag försöker hitta en passande spel till honom, han är mogen och duktig på engelsk för sin ålder. Han tycker om att skriva.

Jag har uteslutit Tibia, själv spelat. Helst så lite våld som möjligt.

Någon som har något bra förslag vad en 8 åring kan spela? Online eller inte spelar ingen roll. Så länge det är CoD, WoW eller Quake liknande spel så är inga förslag dåliga.

Nicklas Nygren's gratisspel Knytt, Knytt Stories och Within a Deep Forest kanske funkar.
2D Plattformsbaserade spel som handlar mer om äventyr och att utforska och upptäcka saker än att skjuta ner fiender och samla poäng osv.
Här är hemsidan; http://nifflas.ni2.se/index.php?page=1002Knytt

Det är rätt lugna och atmosfäriska spel som passar typ vilken ålder som helst, men samtidigt finns det en viss svårighetsgrad. Vissa problemlösningar, det är mycket hoppa och klättra och akta sig för vissa fiender mm.
Så jag vet inte om vissa moment kanske är för svåra för en 10 åring men är han skillad så kanske det inte är några problem, annars får väl du hjälpa han lite.

Men testa iaf.
Senast redigerad av grithor 2009-11-14 kl. 20:50.
Citera
2009-11-14, 21:15
Medlem
Jag undrar om nån har ett tips på ett multiplayer-spel man kan köra med nån polare. Alltså på varsin dator, och då menar jag spel som man kör i webbläsaren. Möjligtvis nedladdningsbart om det är jättejättelitet ni vet... Tips?
Citera
2009-11-14, 22:25
Medlem
Jag söker ett spel som jag tror kom ut runt 94-97, tredjepersonvy där man styr ett flertal karaktärer genom uppdrag i WW2, jag har för mig "duty" finns i namnet. Minns en karaktär som var väldigt biffig som kunde gömma sig i sand i nummer 2 i samma serie, en annan var någon slags spion som kunde slå ner tyska soldater och ta hans kläder, samme person hade vapen som kunde förgifta motståndarna och även ge medspelare hälsa.
Citera
2009-11-14, 23:28
Medlem
Xindaks avatar
Jag undrar om det finns något spel som går ut på att bygga saker av delar man hittar genom att springa runt och leta? Gärna i en Post apocalyptic värld och utan massa stress och skjutande hit och dit. Lyckas man få ihop ett fordon kan man använda detta för att snabbare förflytta sig och hitta fler delar osv. osv.

Finns det något sådant spel?
Citera
2009-11-14, 23:36
Medlem
Pratbubblans avatar
Jag gillar kunskapsspel. Dvs spel där man får svara på frågor om allt mellan himmel och jord (kanske välja mellan 3 alternativ) innan man går vidare. Och så gillar jag att lägga digitala pussel.

Några tips på kunskapsspel eller pussel?
Citera
2009-11-14, 23:38
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Jag gillar kunskapsspel. Dvs spel där man får svara på frågor om allt mellan himmel och jord (kanske välja mellan 3 alternativ) innan man går vidare. Och så gillar jag att lägga digitala pussel.

Några tips på kunskapsspel eller pussel?

vetgirig.nu
prova den sidan
Citera
2009-11-14, 23:47
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
vetgirig.nu
prova den sidan

Tack! Suveränt bra sida Men jag söker egentligen efter spel som jag kan svara på frågor i och komma vidare genom en dörr etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in