2009-04-22, 01:11
Medlem
Jag ger nu mitt hopp till er på flashback, då jag själv inte lyckats lösa problemet.

Jag har nämligen sökt efter ett spel som jag spelade demoversionen av på den tiden det var färskt. Jag kan tänka mig att det var runt 7 år sedan.

Spelets handling utspelade sig på en flygplats. Ensam mot ett antal motståndare (på demot var det datorn, vet ej om man kunde spela multiplayer) som skulle driva ett flygbolag om jag inte minns fel.

Man gick runt på flygplatsen och kunde bland annat besöka reparatören, beställa resor, köpa flygplan (?) och annat fix som flygbolag.

Man tävlade om kunder helt enkelt. Det gällde att ha ett flygplan som inte kostade för mycket, men som drog till sig tillräckligt med flygresenärer ets.

All handlig har jag inte i minnet men alla tips på vilket spel det kan vara uppskattas varmt. Har inte lyckats, efter febrilt letande bland gamla demoskivor, hittat det.
Citera
2009-04-22, 01:26
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maci
Jag ger nu mitt hopp till er på flashback, då jag själv inte lyckats lösa problemet. ...
Kan det ha varit något spel vid namn Airline eller Airport Tycoon som finns i flera upplagor?
Citera
2009-04-22, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Kan det ha varit något spel vid namn Airline eller Airport Tycoon som finns i flera upplagor?

JAAAaa!

Airline Tycoon är det!

Jag sökte på Airport Tycoon och på en mängd liknande titlar utan resultat men Airline Tycoon är det rätta spelet. Stort tack!
Citera
2009-04-22, 04:19
Medlem
Hej!

Söker ännu en gång sköna SP lir, RPG helst. Har PS2 och en dator till mitt förfogande 2.21 amd @ 3500, 256mb x800, 2g ram.

Spel som har passat mig perfekt: FFIX, FFX, Jade Empire, Fable, The Witcher. Ni förstår, springa omkring, slåss lite, skön/dramatisk story. Sucktar efter ett spel som slukar all min lediga tid med hull och hår.
Citera
2009-04-22, 12:31
Medlem
Gaaah Jag har brist på fantasi. Jag letar efter ett nytt spel att fastna i.

Nån som har tips på bra spel.

Spel som jag har gillat enormt mycket
Age of empires.
Settlers serien
C & C
Call of duty 4
Halo

Spel som jag tyckt varit sådär:
Fallout 3 (för mycket prata)
Call of duty 5

Har tillgång till hyffsad spel pc och Wii
Citera
2009-04-22, 12:56
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty76

Age of empires.
Settlers serien
C & C
Call of duty 4
Halo

Call of duty 5

Red Alert 2 och/eller Red Alert 3
om det nu inte var även de du menade men C&C
Citera
2009-04-22, 14:04
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:

Age of empires.
Settlers serien
C & C
Call of duty 4
Halo

Call of duty 5

Star Wars: Jedi Knight - Jedi Academy är det bästa SW-spelet imo, tror du kommer tycka om det, lirat i princip samma spel som du och gillar dem.
Citera
2009-04-22, 15:03
Bannlyst
Citat:

Age of empires.
Settlers serien
C & C
Call of duty 4
Halo

Call of duty 5

Toolet för dig
Senast redigerad av Alltidxx 2009-04-22 kl. 15:18.
Citera
2009-04-22, 16:54
Medlem
slacker666s avatar
Bra strategispel?

Jag och några kompisar har spelat Heroes of might and magic 3 till leda och tristess och är på jakt efter nåt nytt att slösa tiden på. Nån som kan tippsa om ett bra strategispel, helst turbaserat? Civilizationserien är jag förstås välbekant med, så det behövs inte tippsas om.
Citera
2009-04-22, 17:18
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slacker666
Jag och några kompisar har spelat Heroes of might and magic 3 till leda och tristess och är på jakt efter nåt nytt att slösa tiden på. Nån som kan tippsa om ett bra strategispel, helst turbaserat? Civilizationserien är jag förstås välbekant med, så det behövs inte tippsas om.

Battle for Wesnoth kanske?
Citera
2009-04-22, 17:31
Medlem
Mr.Deagles avatar
jag söker ett spel jag körde förut som egentligen inte hade någon mening. man satt i ett torn eller bunker och hade olika sorters vapen, man kunde bara stå still och så sköt man på massa olika flygplan,tanks,soldater som försökte storma bunkern. nån som vet vilken jag menar?
Citera
2009-04-22, 17:53
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Deagle
jag söker ett spel jag körde förut som egentligen inte hade någon mening. man satt i ett torn eller bunker och hade olika sorters vapen, man kunde bara stå still och så sköt man på massa olika flygplan,tanks,soldater som försökte storma bunkern. nån som vet vilken jag menar?

Beachhead 2000? http://www.terragame.com/downloadable/wargames/beach_head_2000/screen_1.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in