2009-04-14, 14:43
Medlem
Jag försöker återigen !
Jag söker ett gammalt SegaMegadrive spel!

Man flyger ett rymdskepp och skjuter ner rymd monster/skepp
oftast är spelvinkeln så att man ser skeppet uppifrån och banan rör på sig.

Efter varje monster man dödar får man mynt i olika storlekar, både silvriga och "brons aktiga" tänk er typ 5-kronor och 50-öringar.

Och för dom pengarna kan man köpa nya vapen/nya skepp/motorer för.

Det har ungefär samma känsla som det gamla nintendo 8 bitars spelet Lifeforce på de banorna när man ser skeppet ovanifrån. fast man får mynt för varje dödat monster/skepp

har letat efter detta spel i flera år men aldrig hittat igen det!
PLZ help!

Mvh /micke

Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Tror inte detta var till Sega men det låter rätt likt spelet Tyrian.

Det var rätt likt ! vi börjar närma oss .. Men tyvärr var det inte det spelet..
Man får aldrig nya vapen under banan som jag minns utan tror man var tvungen köpa dom i slutet.. "mynten " som man fick av gubbarna var dock lika!
Kom igen nån som kan?
Citera
2009-04-14, 17:03
Medlem
David_Villas avatar
Söker ett formel 1 spel som man kan köra championship med bottar? Jag och en polare spelar F1 2006 mot varandra och vi vill helst spela mot bottar med! Ifall det inte finns något F1 spel så kan ni tipsa om något annat tävlingsbil spel som man kan köra championship fast multiplayer.
Citera
2009-04-14, 17:46
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_Villa
Söker ett formel 1 spel som man kan köra championship med bottar? Jag och en polare spelar F1 2006 mot varandra och vi vill helst spela mot bottar med! Ifall det inte finns något F1 spel så kan ni tipsa om något annat tävlingsbil spel som man kan köra championship fast multiplayer.
Trackmania
Citera
2009-04-14, 17:50
Medlem
tjo, blev sugen på att spela något roligt "invaders" liknande spel där man flyger ett skepp och skuter på saker, uppgraderar vapen och så vidare. Hälst inte alltför gammalt.
Någon som vet nåt?
Citera
2009-04-14, 18:03
Medlem
viktorslows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temp0
Söker ett freestyle skid spel, svenskutvecklat om jag inte mins fel, jävligt bra musik med rätt okända artister. (PC)

Freakout - Extreme Freeride kanske? Kan knappast hålla med om att musiken är bra dock. Men inte desto mindre är banden okända, och alla har vi olika smak.
Citera
2009-04-14, 19:11
Medlem
sam_elofs avatar
Spelade för ett tag sen för första gången spelet Tropico som tog mig med storm, har sällan kört ett lir som jag bara hört lite av som kan va så pass bra. Så jag söker nu liknande spel. Skall nämnas att jag kört de flesta kända, AoE t.ex. Mer med faktioner osv är gött roligt, lite RTS och Simcity stuk blandat helt enkelt.
Citera
2009-04-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sam_elof
Spelade för ett tag sen för första gången spelet Tropico som tog mig med storm, har sällan kört ett lir som jag bara hört lite av som kan va så pass bra. Så jag söker nu liknande spel. Skall nämnas att jag kört de flesta kända, AoE t.ex. Mer med faktioner osv är gött roligt, lite RTS och Simcity stuk blandat helt enkelt.

Egypt eller Olympens härskare Zeus eller något spel i den serien kanske.
Är samma typ av spel som Tropico, men ganska annorlunda.
Citera
2009-04-14, 22:37
Medlem
Hej. Söker ett spel som gjordes under 90 talet. Det är ett barnspel jag lirade 97 typ. Det finns ca 4 minispel i själva spelet. En är när man är butiksföreståndare och ska sälja små "djur" till folk som kommer. De säger en lista med olika egenskaper de vill att filuren skall ha. Typ stora prickar, lockigt hår, står näsa och så vidare. Sen gäller det för dig som spelare att trycka på rätt figur på en hylla. Om du tryckt på rätt kommer den hoppa ner från hyllan och till personen i fråga.

En annan sektion i spelet är typ en boll som studsar fram och tillbaka mot dig och ifrån dig. Man kan, vad jag kommer ihåg ändra bollens färdriktning samt färger.

Den sista sektionen som jag kommer ihåg är ett "följa john" spel där ett djur spelar trummor. Han slår på typ basen varpå du också skall göra det, sen blir det svårare och svårare så fler moment läggs till.

Hoppas verkligen någon vet svaret på vilket spel detta är då både min flickvän och jag spelade det som små och vi vill verkligen ha en nostalgitripp
Citera
2009-04-14, 23:25
Medlem
sam_elofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DajMaX
Hej. Söker ett spel som gjordes under 90 talet. Det är ett barnspel jag lirade 97 typ. Det finns ca 4 minispel i själva spelet. En är när man är butiksföreståndare och ska sälja små "djur" till folk som kommer. De säger en lista med olika egenskaper de vill att filuren skall ha. Typ stora prickar, lockigt hår, står näsa och så vidare. Sen gäller det för dig som spelare att trycka på rätt figur på en hylla. Om du tryckt på rätt kommer den hoppa ner från hyllan och till personen i fråga.

En annan sektion i spelet är typ en boll som studsar fram och tillbaka mot dig och ifrån dig. Man kan, vad jag kommer ihåg ändra bollens färdriktning samt färger.

Den sista sektionen som jag kommer ihåg är ett "följa john" spel där ett djur spelar trummor. Han slår på typ basen varpå du också skall göra det, sen blir det svårare och svårare så fler moment läggs till.

Hoppas verkligen någon vet svaret på vilket spel detta är då både min flickvän och jag spelade det som små och vi vill verkligen ha en nostalgitripp

Spelet du tänker på heter Thinkin' Things på engelska iaf, vet ej på svenska:

http://www.gametap.com/video-games/Thinkin%27-Things-Collection-1:-Toony-the-Loon%27s-Lagoon-20000193-36.html
Citera
2009-04-15, 02:35
Medlem
kavajmongots avatar
Min "riktiga" dator är trasig och jag har tröttnat på diablo 2.
Det finns många bra gratis MMORPGS där ute och jag är sugen på att börja lira något nytt, men de flesta sidor skyltar inte direkt med sina systemkrav så jag letar helt enkelt efter ett bra GRATIS spel, gärna MMORPG men är mottaglig för alternativ.

Spelet måste funka med min dator som har 256 mb ram och pentium 4 2.00 ghz, Nvida Geforce 4MX440
Citera
2009-04-15, 09:00
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavajmongot
Min "riktiga" dator är trasig och jag har tröttnat på diablo 2.
Det finns många bra gratis MMORPGS där ute och jag är sugen på att börja lira något nytt, men de flesta sidor skyltar inte direkt med sina systemkrav så jag letar helt enkelt efter ett bra GRATIS spel, gärna MMORPG men är mottaglig för alternativ.

Spelet måste funka med min dator som har 256 mb ram och pentium 4 2.00 ghz, Nvida Geforce 4MX440
MapleStory
Citera
2009-04-15, 11:23
Medlem
nosferatous avatar
Jag skulle vilja ha några spel som passar till min halvtröga laptop. Ute och reser en del med tåg och sånt, och hade vart kul att ha något att göra...

Specs:
XPS M1330 CORE 2 DUO T8300 2.40GHZ
MINNE: TVÅKANALS 4 GB (2X2048) 667 MHZ
128 MB NVIDIA GEFORCE 8400M GS

Ett par lite "oskyldiga" adventurespel och ett par action/krigspel. Inget sport tack

Några förslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in