2009-04-23, 18:46
Medlem
Ɽeᶑs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loveak47
Hmm nu blev det svårare..
Nja, tur och tur. Tur påverkar helt klart, men det är mycket tänka i EU. För övrigt så spelar tur en ganska stor roll i krig.

Förstår dock hur du inte kan tycka om Total War spelen?! Den är helt överlägsen alla andra strategispel enligt mig.

Men vad sägs om nyaste red alert då? Släpptes väl en 08-09

EDIT: Här har du förresten några stycken.
http://www.ciao.se/Spel_till_PC_6714_2-strategi

Jag vet inte om du var ironisk, men jag tror att han med turbaserat menar spel som Heroes of Might and Magic där varje lag gör sina "drag" när det är deras tid och det är det verkligen inte. Tiden rullar hela tiden där alla länder gör saker samtidigt som du och rullar på dag för dag, men det går att justera hastigheten så att det går fortare. Jag tror att många kan tycka att spelet känns drygt, men om man tycker om den sortens spel är det ett riktigt kul spel.
Citera
2009-04-23, 19:22
Medlem
loveak47s avatar
Jo jag har nött sönder Europa, tagit hela världen flera gånger om.
Med "tur" menade jag att t.ex två arméer möts. T.ex. En på 10.000 man och en på 1.000 man, båda med samma landtech och moral och den med 1.000 vinner. Sådant kan kännas lite drygt.
Heroes som du sa, är ett riktigt tur-spel.
Citera
2009-04-23, 19:23
Bannlyst
Något webbaserat spel, kan bygga flottor, köpa dark materia. Kriga med andra och bygga planeter m.m sen ska man bygga gruvor, bygga bättre prylar m.m.. Fasen heter spelet?
Citera
2009-04-24, 00:44
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loveak47
EDIT: Här har du förresten några stycken.
http://www.ciao.se/Spel_till_PC_6714_2-strategi

Tack så mycket för länken, där lär jag säkert hitta något!
Citera
2009-04-24, 15:04
Avslutad
http://i41.tinypic.com/auuwkx.jpg

Spel till PC, musen rör den gråa kanonen runt, och man skjuter massa plan och bomber.

Någon som kan hjälpa? Gammalt spel.
Citera
2009-04-24, 15:56
Medlem
Söker ett äventyrsspel till PC helst inget som är äldre än 2003.
Citera
2009-04-24, 16:57
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppan
http://i41.tinypic.com/auuwkx.jpg

Spel till PC, musen rör den gråa kanonen runt, och man skjuter massa plan och bomber.

Någon som kan hjälpa? Gammalt spel.

Paratrooper
Citera
2009-04-24, 17:47
Medlem
-benito-s avatar
Hallå undrar om det finns fler fotballmanagerspel än CM som är online? Vilket är störst och bäst i sånna fall. Dåligt med spelare på CM tycker jag. Efterlyser också något bra krigsstrategispel som dom gammla godingarna steelpanthers och panzergeneral.
Citera
2009-04-24, 19:36
Bannlyst
Jag söker ett spel som jag inte riktigt minns vad det går ut på....

Man skulle styra in myror i ett bo eller något sådant.....det gick på tid. Jag minns nästan ingenting av det men....kul vare då :P (för 6-7 år sedan)

Ledsen för den urusla beskrivningen
Citera
2009-04-24, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Paratrooper

Tackar

Verkar finnas många omgjorda versioner av spelet..
Citera
2009-04-25, 13:00
Bannlyst
Hej!

Jag söker onlinespel som man kan spela som tidsfördriv. Jag kör redan med travian och managerzone, men skulle gärna vilja ha tips på fler gratis onlinespel som man kan titta till lite då och då varje dag.
Citera
2009-04-25, 14:19
Medlem
Carelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Hej!

Jag söker onlinespel som man kan spela som tidsfördriv. Jag kör redan med travian och managerzone, men skulle gärna vilja ha tips på fler gratis onlinespel som man kan titta till lite då och då varje dag.
Ikariam är det enda jag kör för tillfället.

Ungefär som Travian, men med annan miljö och lite trevligare spelare .

"Ljudet av havet, en vit sandstrand och solen! På en liten ö någonstans i Medelhavet skapas en antik civilisation. Under ditt ledarskap börjar en era av rikedom och upptäckande. Välkommen till Ikariam."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in