2009-04-25, 19:17
Medlem
Stoppables avatar
Jag söker ett spel!

Jag har mycket fritid, kan tillochmed spela på jobbet.
Så ja mycket av det går åt till datorspel.

De senaste åren så har jag spelat (I ordning)

1.NeverWinter Nights(4år)
2:Guildwars(6månader)
3.Counter Strike(av och till under 1-2 år)
4.World of Warcraft (4månader)
5.Vanguard(1 år)
6.Crysis(Lite men inte mycket)
7.Warhammer Online (7månader)
8.Age of Conan (Just nu)

Som ni själva ser så är det ju övervägande MMOs som jag har spelat.
Det är just för att jag söker någonting som visar att man "utvecklas", dvs tid spenderad etc.
Vad jag skulle VILJA dock är att spela något spel som är utmanande, och som är baserat på skicklighet.
Hmm vad ska man ta som exempel...

(tänktetid)

Säkerligen ett dumt exempel - Men jag vill hitta något spel som har samma utgångsläge och inte är baserat på spelutvecklarna. (Som alla MMOs just är)

Vad jag alltså söker i kortform:
Ihållande spel.
Skicklighets Baserat.
Utveckling?
Fart! (Jag har alltid varit ett freak när det kommer till PvP i MMOs) Så spänning måste det finnas.
Givetvis ONLINE.

Jag sitter som sagt och spelar Age of Conan för tillfället och visst det är skoj men känner att MMO börjar tära lite på mig.
Vill ha någonting annat..

Kom igen nu! Lite brainstorming!
Citera
2009-04-25, 20:12
Medlem
viktorslows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable

5.Vanguard(1 år)
8.Age of Conan (Just nu)

Det är just för att jag söker någonting som visar att man "utvecklas", dvs tid spenderad etc.
Vad jag skulle VILJA dock är att spela något spel som är utmanande, och som är baserat på skicklighet.

(tänktetid)

Säkerligen ett dumt exempel - Men jag vill hitta något spel som har samma utgångsläge och inte är baserat på spelutvecklarna. (Som alla MMOs just är)

Ihållande spel.
Skicklighets Baserat.
Utveckling?
Fart! (Jag har alltid varit ett freak när det kommer till PvP i MMOs) Så spänning måste det finnas.
Givetvis ONLINE.

Jag sitter som sagt och spelar Age of Conan för tillfället och visst det är skoj men känner att MMO börjar tära lite på mig.

Är bra grafik ett krav? Annars så prickar "Gunz" in det mesta på din lista över eftersökta attributer.
Citera
2009-04-25, 21:00
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorslow
Är bra grafik ett krav? Annars så prickar "Gunz" in det mesta på din lista över eftersökta attributer.

Inte krav så men jag vill ju inte sitta och kolla på ett spel varje dag, väldigt ofta som ser ut som skit
Citera
2009-04-25, 23:32
Medlem
Fooulzs avatar
--------------------------------------------------------------------------------

Tjena. Nu har jag och mina polare tröttnat på WoW och undrar om någon vet något spel / något nytt spel som kommer komma ut, som ni kan rekomendera?
Det får gärna vara något i stilen som Tibia eller WoW.
Alla förslag är bra, så bara börja skriva på!
Citera
2009-04-26, 00:03
Medlem
kordiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
--------------------------------------------------------------------------------

Tjena. Nu har jag och mina polare tröttnat på WoW och undrar om någon vet något spel / något nytt spel som kommer komma ut, som ni kan rekomendera?
Det får gärna vara något i stilen som Tibia eller WoW.
Alla förslag är bra, så bara börja skriva på!

Hmmm, har spelat 2moons ett tag men det är inte riktigt som de andra. Det är gratis dessutom.
Citera
2009-04-26, 00:34
Medlem
Citat:

5.Vanguard(1 år)
8.Age of Conan (Just nu)

(tänktetid)

Ihållande spel.
Skicklighets Baserat.
Utveckling?
Givetvis ONLINE.

Då tycker jag att du ska testa Tribes 2. Det spelet kräver att du är skicklig och kan arbeta i lag. Och om du gillar fartfyllda spel så kommer du att älska Tribes 2 och adrenalinkicken du får när du spelar.
Du kan ladda ner spelet och patchen du behöver för att spela på internet från den markerade länken. Om du ska spela så tänk på att namnet du väljer när du startar spelet och ska registrera ett konto är det namnet du kommer att ha när du spelar.
http://www.tribesnext.com/
http://www.youtube.com/watch?v=hDLtXeUWWWE
http://www.youtube.com/watch?v=igjM6KOm8ZE
Citera
2009-04-26, 08:05
Medlem
jansson_s avatar
Dom spelen jag har spelat är
Crysis
Cod 4
Gta iv
Cod 5
Gow 2
Far cry 2
Fable 2

Har ni några tips på bra spel?
Tid: ganska långt då jag har mycket fritid och vill inte att det ska ta slut
Grafik: gärna bra.
Citera
2009-04-26, 10:24
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Roth]
Då tycker jag att du ska testa Tribes 2. Det spelet kräver att du är skicklig och kan arbeta i lag. Och om du gillar fartfyllda spel så kommer du att älska Tribes 2 och adrenalinkicken du får när du spelar.
Du kan ladda ner spelet och patchen du behöver för att spela på internet från den markerade länken. Om du ska spela så tänk på att namnet du väljer när du startar spelet och ska registrera ett konto är det namnet du kommer att ha när du spelar.
http://www.tribesnext.com/
http://www.youtube.com/watch?v=hDLtXeUWWWE
http://www.youtube.com/watch?v=igjM6KOm8ZE

Det verkar ju tyvärr vara ett spel som KRÄVER en bra klan/guild/lag.
Har man det så är det säkert skit kul, men som jag sa så har jag enormt mycket speltid och det varierar från 7 på morgonen till 2 på natten och folk har ju inte samma speltid som en annan :S
Citera
2009-04-26, 11:52
Medlem
Söker ett spel där det är en spelplan, också åker man automatiskt framåt och lämnar ett spår efter sig, och man ska klara sig så länge som möligt, om man åker in i väggen/spåret förlorar man. kanske är ett flashspel.
Citera
2009-04-26, 11:56
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markusefter
Söker ett spel där det är en spelplan, också åker man automatiskt framåt och lämnar ett spår efter sig, och man ska klara sig så länge som möligt, om man åker in i väggen/spåret förlorar man. kanske är ett flashspel.

Låter som Snake?
Citera
2009-04-26, 12:09
Medlem
Citat:
Låter som Snake?
Man tävlar mot andra, ska man försöka att stänga in dem typ.
Citera
2009-04-26, 12:36
Medlem
Citat:
Det verkar ju tyvärr vara ett spel som KRÄVER en bra klan/guild/lag.
Har man det så är det säkert skit kul, men som jag sa så har jag enormt mycket speltid och det varierar från 7 på morgonen till 2 på natten och folk har ju inte samma speltid som en annan :S
Jag tycker att du ska ge det en chans, det är det bästa mmofps jag har spelat. Och dom flesta är bra lagspelare, så man måste inte vara med i en klan för att ha roligt.
Citat:
Ursprungligen postat av markusefter
http://www.fltron.com/index_flash.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in