Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-10, 12:37
  #11737
Medlem
Palbars avatar
Kanske nya star wars när det kommer? www.swtor.com
Citera
2010-12-10, 12:43
  #11738
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperVind
Hallå!

Jo jag undra om någon känner till något pirat spel. (har suttit och tittat på pirates of the caribbeans hehe) Där man tar en roll som pirat/kapten över ett skepp eller något sådant. Spelade Sid miers pirates när jag var yngre men har för mig att de sög.

Tacksam för svar.
Pirates of the Caribbean?
http://www.youtube.com/watch?v=DtxJDvZOhbQ
Underbart spel. Fan, ska nog ta och installera det själv nu

Citat:
Ursprungligen postat av KinkyRaz
Søker ett spel man spelade på 90-talet någon gång. Utspelar sig i rymden, man ær ett rymdskepp av nåt slag. Tror man hoppar mellan olika plattor. Man ska undvika hål i marken genom hoppa åt sidorna hela tiden. Vinkeln ær tredjeperson bakifrån tror jag.

Tacksam før svar!
Skyroads.
Ladda ner här: http://www.bluemoon.ee/history/skyroads/index.html (kräver DosBox)
Edit:
Windowsklon: http://www.tastystatic.com/
__________________
Senast redigerad av Threedots-dead 2010-12-10 kl. 12:49.
Citera
2010-12-10, 13:43
  #11739
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Tl;dr: Jag vill inte PvPa, grinda, questa, göra instanser (även om jag såklart kommer måsta levla upp lite för att inte dö av en orm på gata ungefär, men end-game är jag inte så intresserad av). Jag vill byteshandla, rollspela, ta det lugnt, träffa folk. Någon som har några tips?
Det låter som att Minecraft skulle passa dig även om det inte är ett traditionellt MMO. Där fokuserar man på att bygga, byteshandla och prata, det är dessutom väldigt billigt (70:- för livstids spelande).

Vill du ha ett mer traditionellt MMO så rekommenderar jag Ultima Online. Det har inga levels ens, bara skills man kan öka på. Där kan man hugga ved, bygga hus, bygga möbler med mera. Craftingen i sig är välutvecklad. Man kan exempelvis gräva fram malm i gruva, som man sedan smälter ner till järn (eller annan metall), järnet kan man bygga vapen och rustningar av. Eller så kan man plocka bomull, som man kan spinna till garn, garnet kan man sy kläder av. Klipper man sönder kläderna så får man bandage som man kan använda när man är skadad osv.

Det har inte så stort fokus på varken PvE eller PvP, även om man självklart kan göra det också.
__________________
Senast redigerad av Paladia 2010-12-10 kl. 13:47.
Citera
2010-12-10, 14:03
  #11740
Medlem
Jangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nadaesparasiempre
söker ett spel som jag spelat på iphone
ingen anning om vad de kan heta ...ska försöka förklara så gott jag kan och hoppas ngn därute förstr precis vilket spel jag menar
det är en bana som man ska lägga ut flera gubbar på olika ställen och i den här banan/stigen så åker de massa monster, så jag har lagt ut vapen på olika ställen som skjuter dessa monster.

hahaha ngn som vet vad jag pratar om?

Den typen av spel du söker är ju ett Tower defence helt klart. Så kan inte vara så svårt att söka igenom appstoren på Tower defence och TD.

Lycka till!
Citera
2010-12-10, 14:43
  #11741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisssen
Om det är ett webläsarspel så kanske det kan vara www.thecrims.com?
Nja, är ganska säker på att det inte är det. Tror inte det är webbläsar-spel, dock så är det ett online-spel. Ska tydligen finnns på gamestop's hemsida men jag har inte funnit något sådant.
Citera
2010-12-10, 15:10
  #11742
Medlem
Söker ett spel till gamla playstation 1, det är ett slags bil krigs spel då man åker runt inne på en arena tror jag och ska skjuta sönder varandra, man kan välja mellan alla slags olika fordon har jag för mig, och i filmen big daddy sitter ungen och spelar det spelet men kommer inte ihåg vad det heter.. är det någon som vet så skriv gärna det!
Citera
2010-12-10, 16:10
  #11743
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lira
Söker ett spel till gamla playstation 1, det är ett slags bil krigs spel då man åker runt inne på en arena tror jag och ska skjuta sönder varandra, man kan välja mellan alla slags olika fordon har jag för mig, och i filmen big daddy sitter ungen och spelar det spelet men kommer inte ihåg vad det heter.. är det någon som vet så skriv gärna det!
Twisted Metal

Enligt imdb är det Twisted Metal III som förekommer i Big Daddy.
Citera
2010-12-10, 16:20
  #11744
Medlem
qu4dros avatar
Söker ett RTS krav:
*helst inte i modern tid
*både byggande och krigande
*handel ska finnas med
*grafiken spelar inte så stor roll

Spel som jag redan har spelat inom denna kategori: aoe serien, eu serien, ee serien,


Söker också ett action spel var man rör sig fritt i städer och på landet, inte Gta
__________________
Senast redigerad av qu4dro 2010-12-10 kl. 16:25.
Citera
2010-12-10, 17:18
  #11745
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qu4dro
Söker också ett action spel var man rör sig fritt i städer och på landet, inte Gta
Just Cause? Inte det bästa inom genren men väldigt kul. Gäller att starta en revolution på "Kuba".

http://en.wikipedia.org/wiki/Just_Cause_(video_game)
Citera
2010-12-10, 17:27
  #11746
Medlem
qu4dros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Just Cause? Inte det bästa inom genren men väldigt kul. Gäller att starta en revolution på "Kuba".

http://en.wikipedia.org/wiki/Just_Cause_(video_game)
Har redan spelat hela serien och gillade den ganska mycket
Citera
2010-12-10, 18:23
  #11747
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qu4dro
Söker ett RTS krav:
*helst inte i modern tid
*både byggande och krigande
*handel ska finnas med
*grafiken spelar inte så stor roll

Spel som jag redan har spelat inom denna kategori: aoe serien, eu serien, ee serien,

Anno 1404 är ett av de större (och bättre) spelen i genren.
Citera
2010-12-10, 19:25
  #11748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannonym
Ett riktigt långskott men kan det vara Zak McKracken and the Alien Mindbenders du söker? Från slutet på åttio-talet tror jag.

Nope, det här spelet är nygjort. Kommer ihåg att jag läste om det på någon spelblogg för någon vecka sen.. Men tack ändå!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback