2009-03-08, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncle3
Spelade ett rpg spel som var väldigt lik dopewars i fast det var fantasy o man slogs mot monster etc, hette någont i stil med Arena, lr Gladiator .. fan någon som vet
Rpg..arena. Första Elder Scrollsspelet? Elder Scrolls: Arena?

Ett försök, men något säger mig att det inte är spelet du letar efter. Skriv gärna hur gammalt/nytt spelet är.
Citera
2009-03-08, 15:02
Medlem
Nieves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Skulle nog vilja påstå att det inte existerar någonting som liknar Metal Gear Solid när det kommer till just karaktärerna & storyn.

Splinter cell-serien är ju en välkänd Stealth-serie men den saknar allt det som gör MGS så bra.

Damn

Aja någon som kan rekommendera vilket spel som helst isf (behöver inte vara i stealth eller spion/solo agent kategorin) med filmliknande story och karaktärer som påminner om Metal Gear Solid?
Senast redigerad av Nieve 2009-03-08 kl. 15:07.
Citera
2009-03-08, 16:21
Medlem
AuronTs avatar
Ursäkta om detta spelet redan nämnts tidigare, jag orkar dock inte gå igenom 400+ sidor.

Hur som helst. Jag är ute efter ett spel från 90-talet. Jag minns inte mer än att det var ett futuristiskt strategi liknande Commandos/Diablo gameplay. I detta vart, vad jag minns, en kvinna huvudperson. I den lilla trailer som jag såg så sköt hon samt övriga karaktärer för fullt i strategi-anda. Man såg även hur hon åkte iväg i olika fordon och var, mer eller mindre en actionbrud. Jag minns som sagt inte så mycket förutom att spelet kommer från mitten av 90-talet samt att det var kvinnlig huvudkaraktär och väldig futuristiskt. Och förstås, Commandos/Diablo-ish gameplay.

Tack på förhand om någon kan lista ut vad min luddiga förklaring kan vara för spel.
Citera
2009-03-08, 16:44
Medlem
pzycons avatar
Söker ett bra RPG i "snes grafik", typ som Final fantasy eller något... vet inte så mycket om dessa spel så rekomendera mig om de bästa med sådan grafik
Citera
2009-03-08, 16:51
Medlem
chibarikus avatar
Vill ha tips på flygspel till PC där man kör stridsflygplan och gärna mer åt arkadhållet.
Citera
2009-03-08, 17:06
Medlem
.50cals avatar
Söker ett strategispel till PC som utspelar sig under romartiden. Men ska bygga upp ett rike å ta över länder etc. Gärna verklighetstroget, Sim city liknande. Har knappt ngn erfarenhet av PCspel överhuvudtaget så se inte ner på mig.
Citera
2009-03-08, 17:11
Medlem
AuronTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .50cal
Söker ett strategispel till PC som utspelar sig under romartiden. Men ska bygga upp ett rike å ta över länder etc. Gärna verklighetstroget, Sim city liknande. Har knappt ngn erfarenhet av PCspel överhuvudtaget så se inte ner på mig.

"Ceasar"? Dock minns jag inte om det vart något sådär jättebra spel heller. Annars är ju "Emperor: Rise of the Middle Kingdom" störtskönt, dock feudala kina-ish snarare än romarrike. :P
Citera
2009-03-08, 17:41
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pzycon
Söker ett bra RPG i "snes grafik", typ som Final fantasy eller något... vet inte så mycket om dessa spel så rekomendera mig om de bästa med sådan grafik
Skaffa SNES-emulator och kör Chrono Trigger
Citera
2009-03-08, 18:21
Medlem
chibarikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .50cal

Rome: Total war verkar passa in fint.
Citera
2009-03-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaejdah
Kommer ihåg ett gammalt spel till playstation (1:an).. Det var ett bilspel som var lite tecknat-liknande.. Bilarna var inte direkt realistiska och inte banorna heller..

Man kunde uppgradera sin bil med ny motor, hjul osv osv, kommer ihåg en bil som var lite porsche-aktig men mer "knubbi" den var vit och sen hade den grön och röda dekaler.. En utav banorna hade ett vattenfall, någon bana körde man under vattnet också tror jag (i någon kupa typ..)

Det var en bana som hette "grand prix" tror jag.. eller så var det något annat inom spelet..

Fanns även en "bergs bana", det kan ha varit den med vattenfallet dock..

Hoppas någon vet vilket spel jag menar skitgrymt var det iaf!

Snälla.. vet ingen?!?! Blir galen här

Ingen som vet?
Citera
2009-03-08, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaejdah
Ingen som vet?
Jag får tankarna på Big Red racing Men det är inte rätt. Det spelades till dator och beskrivningen stämmer inte så jättebra. Men ändå
Citera
2009-03-08, 19:37
Medlem
moviemovies avatar
Jag brukade spela ett spel på shockwave.com för inte så längesedan. Det var snooker/8-ball/9-ball och man mötte andra spelare online.

Vet någon vart man kan spela detta spel? De har tydligen tagit bort det från sidan.

Det handlar inte om något 3d-biljard-spel. Utan man såg ovanifrån. Riktigt kul spel!

EDIT - http://www.youtube.com/watch?v=HcPI41IUN6E

Så såg det ut.

EDIT - Hittade det!
Senast redigerad av moviemovie 2009-03-08 kl. 19:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in