2009-03-06, 22:55
Medlem
Diktaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chills
Tjena, nu är det så att jag har ett mycket irriterande problem. Jag kommer nämligen inte på namnet på ett strategi spel. Så jag tänkte att ni på flashback kunde hjälpa mig. Här kommer en beskrivning av spelet.

innan själva spelet startar så ska du välja på jag tror det är 6 olika riddare som du ska ta "sheriff" över staden. alla riddare har olika specialiteter tex det finns en kille/gubbe som ger mat åt folket sen rider han på en åsna etc etc. Man har ett torg där man kan ha festivaler och där man även kan uppgradera sin riddare till en högre titel. Sen har man ett slott och ett storehouse och en kyrka. En annan riddare som man kan välja är en viking och hans specialitet är att roa invånarna genom att sjunga. Spelet utspelar sig på medeltiden

Tack i förhand uppskattar all respons.

MVH Chills

Det där låter skrämmande likt Settlers: Rise of an Empire.
Citera
2009-03-06, 23:31
Medlem
Nieves avatar
Metal Gear Solid

Hoppas någon kan hjälpa mig hära,

Söker spel som är liknande Metal Gear Solid serien till PS3,
En riktig klassiker som jag spelat i flera år, ett mästerverk.

Älskar dess filmliknande story, stora karaktärer, häftigt spelsystem osv.
Mycket stealth mission och solo uppdrag

Tactical Espionage helt enkelt

Sökte lite här o där men hittade inte mycket,
Helst inga FPS
Senast redigerad av Nieve 2009-03-06 kl. 23:34. Anledning: stavfel
Citera
2009-03-07, 00:10
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nieve
Hoppas någon kan hjälpa mig hära,

Söker spel som är liknande Metal Gear Solid serien till PS3,
En riktig klassiker som jag spelat i flera år, ett mästerverk.

Älskar dess filmliknande story, stora karaktärer, häftigt spelsystem osv.
Mycket stealth mission och solo uppdrag

Tactical Espionage helt enkelt

Sökte lite här o där men hittade inte mycket,
Helst inga FPS
Skulle nog vilja påstå att det inte existerar någonting som liknar Metal Gear Solid när det kommer till just karaktärerna & storyn.

Splinter cell-serien är ju en välkänd Stealth-serie men den saknar allt det som gör MGS så bra.
Citera
2009-03-07, 21:36
Medlem
Söker ett medeltida äldre spel

Jag söker ett medeltida äldre spel, beskriver lite saker man kan göra i spelet så hoppas jag ni kan hjälpa mig =)

några saker jag minns är att när man fiskar så är det en gubbe som går och fiskar själv vid sjökanten med ett fiskespö och lägger fiskarna på hög.
man kan bygga några typ av hus på områden där det är sten så ska man försöka få det att växa några typ av bär/blommor.
man har ett ''smed'' hus där man tillverkar svärd och pilbågar sedan går man dit med vanliga ''bönder'' så omvandlas dom till riddare, man bygger en del torn vid sina gräns områden. i dessa torn kan man lasta in flera riddare som skjuter pilbåge för att förstärka tornens styrka.
har för mig att det är lite ''rundare'' grafik i spelet.

jag kommer inte på mycket mer.. men säg gärna alla olika äldre medeltida spel ni vet.. jag kommer inte på vad de kan heta
Citera
2009-03-07, 22:01
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleolsson
Jag söker ett medeltida äldre spel, beskriver lite saker man kan göra i spelet så hoppas jag ni kan hjälpa mig =)

några saker jag minns är att när man fiskar så är det en gubbe som går och fiskar själv vid sjökanten med ett fiskespö och lägger fiskarna på hög.
man kan bygga några typ av hus på områden där det är sten så ska man försöka få det att växa några typ av bär/blommor.
man har ett ''smed'' hus där man tillverkar svärd och pilbågar sedan går man dit med vanliga ''bönder'' så omvandlas dom till riddare, man bygger en del torn vid sina gräns områden. i dessa torn kan man lasta in flera riddare som skjuter pilbåge för att förstärka tornens styrka.
har för mig att det är lite ''rundare'' grafik i spelet.

jag kommer inte på mycket mer.. men säg gärna alla olika äldre medeltida spel ni vet.. jag kommer inte på vad de kan heta
Låter lite som Settlers 3 tycker jag. (Är dock inte helt hundra på det där med bären eller fiskarna.. var ett tag sedan jag spelade det).

http://machone.moat.net/images/1998/09/settlers3.jpg
Citera
2009-03-07, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Låter lite som Settlers 3 tycker jag. (Är dock inte helt hundra på det där med bären eller fiskarna.. var ett tag sedan jag spelade det).

http://machone.moat.net/images/1998/09/settlers3.jpg

precis det jag menade =) kanon!

tackar för hjälpen!
Citera
2009-03-08, 00:46
Medlem
Söker ett spel jag spelade till Amiga 500 tidigt och i mitten av 90-talet. Man var en cowboy av något slag i vilda västern. Där fanns en liten "stad" och det fanns en saloon och lite andra saker. För att skaffa pengar kunde man gå ut till gruvorna och leta guld. Man kunde även spela poker (tror jag) och vaska guld i vatten.

Det fanns även ett "inventory" där man kunde köpa med sig saker såsom mat, vatten och olika tillbehör (en hacka till guldgruvorna minns jag man kunde köpa)
Ah, man kunde även bli rånad kom jag på nu, tror jag
Citera
2009-03-08, 01:05
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engl
Söker ett spel jag spelade till Amiga 500 tidigt och i mitten av 90-talet. Man var en cowboy av något slag i vilda västern. Där fanns en liten "stad" och det fanns en saloon och lite andra saker. För att skaffa pengar kunde man gå ut till gruvorna och leta guld. Man kunde även spela poker (tror jag) och vaska guld i vatten.

Det fanns även ett "inventory" där man kunde köpa med sig saker såsom mat, vatten och olika tillbehör (en hacka till guldgruvorna minns jag man kunde köpa)
Ah, man kunde även bli rånad kom jag på nu, tror jag

Lost Dutchman Mine.

http://www.mobygames.com/game/lost-dutchman-mine/screenshots
Citera
2009-03-08, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Lost Dutchman Mine.

http://www.mobygames.com/game/lost-dutchman-mine/screenshots
Yes, yesyes. Tusen tack. Ett otroligt roligt spel imo
Jag fick svar i "retrospelsökartråden" också men det var fel. Tack igen
Citera
2009-03-08, 12:38
Medlem
Söker ett icke-existerande spel?

Nu har jag letat järnet under ganska lång tid men det verkar inte finnas nåt av det jag letar.
Letar efter nåt roligt spel, jag tror inte att det finns men kan ju göra ett sista försök innan jag ger upp.
Det är alltså ett MMO jag är ute efter, singleplayer tycker jag är ganska uttjatat och trist.

Kriterier spelet måste innehålla:
-Lätt kontrollerad karaktär och bra "Flyt" i spelet, lite som FPS, spelar dock ingen roll om det är i 2d eller 3d. Soldat är tex ett spel med kontroller som flyter på bra.
-ABSOLUT Inget targetting system med autoattack (som WoW) utan man ska få sikta själv, inga förprogrammerade moves med timer på nån hotbar heller.
-Helst inget level-system men det är ok så länge en som spelat 10 minuter ska kunna ta nån som spelat 5 år med skill. (Inte som WoW alltså där grind är kung)

Utöver dessa så är det inte så mycke jag kräver förutom att det ska vara allmänt roligt bara, gärna ett mer väl utvecklat crafting-system än välja från lista och så stor frihet att bygga som möjligt, gärna inget level-skit här heller, har lessnat på att göra 2500 skruvar för att lära sej nästa steg.
Att kunna bygga hus, broar, murar etc borde man kunna så mycke som möjligt också.

Är inte ute efter att questa runt i nån grotta och döda ett stort monster i slutet, utan mer fritt där man skapar sin egen vardag. PvP-restriktioner bör vara inga eller exremt få och man ska kunna bryta sej in hos vem man vill och sno allt dom har.

Så, nån som råkat springa in i nåt som skulle kunna vara intressant?
Är medveten om att Darkfall kommer ut snart och kommer testa det men det känns inte riktigt 100 med tanke på att dom har massa restriktioner på var man får bygga och massa NPC-vakttorn som sabbar PvP tex.
Kommande spel som kan vara nåt är såklart också av intresse.
Citera
2009-03-08, 12:54
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Nu har jag letat järnet under ganska lång tid men det verkar inte finnas nåt av det jag letar.
Letar efter nåt roligt spel, jag tror inte att det finns men kan ju göra ett sista försök innan jag ger upp.
Det är alltså ett MMO jag är ute efter, singleplayer tycker jag är ganska uttjatat och trist.

Kriterier spelet måste innehålla:
-Lätt kontrollerad karaktär och bra "Flyt" i spelet, lite som FPS, spelar dock ingen roll om det är i 2d eller 3d. Soldat är tex ett spel med kontroller som flyter på bra.
-ABSOLUT Inget targetting system med autoattack (som WoW) utan man ska få sikta själv, inga förprogrammerade moves med timer på nån hotbar heller.
-Helst inget level-system men det är ok så länge en som spelat 10 minuter ska kunna ta nån som spelat 5 år med skill. (Inte som WoW alltså där grind är kung)

Utöver dessa så är det inte så mycke jag kräver förutom att det ska vara allmänt roligt bara, gärna ett mer väl utvecklat crafting-system än välja från lista och så stor frihet att bygga som möjligt, gärna inget level-skit här heller, har lessnat på att göra 2500 skruvar för att lära sej nästa steg.
Att kunna bygga hus, broar, murar etc borde man kunna så mycke som möjligt också.

Är inte ute efter att questa runt i nån grotta och döda ett stort monster i slutet, utan mer fritt där man skapar sin egen vardag. PvP-restriktioner bör vara inga eller exremt få och man ska kunna bryta sej in hos vem man vill och sno allt dom har.

Så, nån som råkat springa in i nåt som skulle kunna vara intressant?
Är medveten om att Darkfall kommer ut snart och kommer testa det men det känns inte riktigt 100 med tanke på att dom har massa restriktioner på var man får bygga och massa NPC-vakttorn som sabbar PvP tex.
Kommande spel som kan vara nåt är såklart också av intresse.

jadu... de blir att vänta på Darkfall^^
Citera
2009-03-08, 14:17
Medlem
uncle3s avatar
Spelade ett rpg spel som var väldigt lik dopewars i fast det var fantasy o man slogs mot monster etc, hette någont i stil med Arena, lr Gladiator .. fan någon som vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in