2009-02-18, 14:32
Medlem
rasmusramens avatar
Hej, jag söker ett spel som liknar HoI (Harts Of Iron) Serien.

Jag har precis hittat Victoria. Länka järna FZ:sida om det finns nån!
Citera
2009-02-18, 14:38
Medlem
Elmamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zequr
Jag tror det var ett nes min moster hade, men jag kan inte alls minnas vad två spel jag minns hette.

Den ena var ett sorts pusselspel, där du var en liten kille med stor trollkarlshatt som trollade fram och bort is för att släcka eldar. Det var en sorts världsskärm där man gick till en nivå, och låste upp banorna tills sista banan på nivån som var ett slott där man ofta hade tidsbegränsning i form av stigande lava. Elden såg lite annolunda ut på olika nivåer oxå, och efter man klarat av en nivås slott kom det upp två bjällror/klockar o klingade o enns lilla trollkarl hoppade upp i split några gånger . Någon som vet namnet på dethär spelet? Tror det var något med Ice. Den jag spelade var japanskt eller kinesiskt språk

Det andra minns jag inte lika väl. Man kunde välja en rosa eller en blå liten lurvig rund figur, gick sedan in i ett stort träd, o fick sedan skjuta runt saker o gå rätt väg för att komma förbi rummen. Gick man t.ex. framför vissa figurer blev man skjuten.

Skulle vara glad om någon hjälpte mig med namnen på dessa.

Det andra spelet du tänker på är Lolo... Finns 3 st sånna spel till Nes.
Citera
2009-02-18, 15:37
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zequr
Jag tror det var ett nes min moster hade, men jag kan inte alls minnas vad två spel jag minns hette.

Den ena var ett sorts pusselspel, där du var en liten kille med stor trollkarlshatt som trollade fram och bort is för att släcka eldar. Det var en sorts världsskärm där man gick till en nivå, och låste upp banorna tills sista banan på nivån som var ett slott där man ofta hade tidsbegränsning i form av stigande lava. Elden såg lite annolunda ut på olika nivåer oxå, och efter man klarat av en nivås slott kom det upp två bjällror/klockar o klingade o enns lilla trollkarl hoppade upp i split några gånger . Någon som vet namnet på dethär spelet? Tror det var något med Ice. Den jag spelade var japanskt eller kinesiskt språk

Det andra minns jag inte lika väl. Man kunde välja en rosa eller en blå liten lurvig rund figur, gick sedan in i ett stort träd, o fick sedan skjuta runt saker o gå rätt väg för att komma förbi rummen. Gick man t.ex. framför vissa figurer blev man skjuten.

Skulle vara glad om någon hjälpte mig med namnen på dessa.

Det första låter som Solomon's Key till NES.
Citera
2009-02-18, 16:36
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusramen
Hej, jag söker ett spel som liknar HoI (Harts Of Iron) Serien.

Jag har precis hittat Victoria. Länka järna FZ:sida om det finns nån!

http://www.fz.se/spel/europa-universalis-ii/pc
http://www.fz.se/spel/europa-universalis-iii/pc

Annars finns det lite här: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Grand_strategy_video_games
Citera
2009-02-18, 16:58
Medlem
Sällskapsspel till PC?

Tänkte kolla lite om någon känner till något roligt sällskapsspel till PC som man kan ha till förfesten eller liknande

Googlade lite men hittade inget vettigt

Om nån har nån idé så posta gärna! Tack
Citera
2009-02-18, 19:17
Medlem
Jag söker ett RPG till PC som är i japansk stil som är vanliga till konsoler, typ square och enix. Inga roms.
Citera
2009-02-18, 19:40
Medlem
Tubby Steves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jompan87
Tänkte kolla lite om någon känner till något roligt sällskapsspel till PC som man kan ha till förfesten eller liknande

Googlade lite men hittade inget vettigt

Om nån har nån idé så posta gärna! Tack
Achtung die kurve är ett roligt spel man kan va upp till 6 eller 8 spelar.
Väldigt simpelt men jäkligt kul när man spelat det lite
Citera
2009-02-18, 20:22
Medlem
General i götets avatar
Achtung die kurve... Ah, addicting it is

Rekommenderar också det, fantastiskt bra.
Citera
2009-02-18, 20:43
Medlem
bizzks avatar
Frågade förrut men fick inget dirket svar på min fråga, den kanske var lite o formulerad tror jag.

Jag söker ett mmorp spell som är (liknande Darkfall)
  • skill baserat
  • utan level systemet
  • gratis
Har sökt en del men har bara hittat spel med levelsystemet som är
  • gratis och jaa jag har inte tiden eller orken att levla..

Om ni mot förmodan inte vet något spell som är skill baserat. Så skulle jag kunna tänka mig ett mmorp som är
  • gratis
  • Ha tillgång til en bra bot

jag vet väldigt stora krav men är tacksam för svar

Mvh

ps. rekommenderar själv lite coola gratis mmo spel fast med level system (runes of magic, perfect world, Last Chaos) spelade inte så länge på dessa dock..
vet att bot finns för Runes of Magic men pga. vissa omständigheter kan jag inte använda det

Second life är också kul fast inte precis ett spel
Citera
2009-02-18, 21:08
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzk
Frågade förrut men fick inget dirket svar på min fråga, den kanske var lite o formulerad tror jag.

Jag söker ett mmorp spell som är (liknande Darkfall)
  • skill baserat
  • utan level systemet
  • gratis
Har sökt en del men har bara hittat spel med levelsystemet som är
  • gratis och jaa jag har inte tiden eller orken att levla..

Om ni mot förmodan inte vet något spell som är skill baserat. Så skulle jag kunna tänka mig ett mmorp som är
  • gratis
  • Ha tillgång til en bra bot

jag vet väldigt stora krav men är tacksam för svar

Mvh

ps. rekommenderar själv lite coola gratis mmo spel fast med level system (runes of magic, perfect world, Last Chaos) spelade inte så länge på dessa dock..
vet att bot finns för Runes of Magic men pga. vissa omständigheter kan jag inte använda det

Second life är också kul fast inte precis ett spel

The 4th coming Såvida du inte får stånd av 3D grafik och massa blinkblink.
http://t4c.4genet.com/

Rakion
http://rakion.softnyx.net/

Voyage Century
http://vc.igg.com/

Planeshift
http://www.planeshift.it/

Eftersom jag inte spelat alla själv kan jag därför inte garantera att alla spelen är skill-based men de borde alla vara det. Om så inte kan du alltid skicka ett argt PM där du klagar på hur jävla dålig stil det är att luras.
Citera
2009-02-18, 21:13
Medlem
Zequrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Det första låter som Solomon's Key till NES.

Kollade upp det. Det är INTE Solomon's Key.
Citera
2009-02-19, 03:28
Medlem
cepss avatar
Hej allihopa.

Jag har precis spelat igenom Freelancer till PC. Nu letar jag
efter något liknande, ett rymdspel helt enkelt. Har läst lite
om ett spel som heter X3...men det verkar på tok för
komplicerat, eller?

Finns det något liknande spel som Freelancer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in